-
1. Data: 2013-10-29 10:32:09
Temat: Zepsuty sprzęt
Od: Manson <m...@o...eu>
Witam
Zakupiłem na allegro pewną rzecz. Po zamontowaniu okazało się że
przedmiot jest niesprawny. Wysłałem ją do sprzedającego żeby mi wysłał
sprawną, napisał że wysłał ją do serwisu w ramach gwarancji i mam
czekać... wg mnie powinien mi wysłać nowy sprzęt, bo to nie popsuło się
po 2 miesiącach tylko było od razu uszkodzenie.
Czy sprzedający może nie wysyłać mi sprawnej rzeczy tylko czekać na
serwis ??? Acha sprzedający ma te rzeczy cały czas na stanie.
-
2. Data: 2013-10-29 10:33:32
Temat: Re: Zepsuty sprzęt
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2013-10-29 10:32, Manson pisze:
> Witam
> Zakupiłem na allegro pewną rzecz. Po zamontowaniu okazało się że
> przedmiot jest niesprawny. Wysłałem ją do sprzedającego żeby mi wysłał
> sprawną, napisał że wysłał ją do serwisu w ramach gwarancji i mam
> czekać... wg mnie powinien mi wysłać nowy sprzęt, bo to nie popsuło się
> po 2 miesiącach tylko było od razu uszkodzenie.
> Czy sprzedający może nie wysyłać mi sprawnej rzeczy tylko czekać na
> serwis ??? Acha sprzedający ma te rzeczy cały czas na stanie.
To zależy od podstawy reklamacji.
--
Liwiusz
-
3. Data: 2013-10-29 10:49:08
Temat: Re: Zepsuty sprzęt
Od: Manson <m...@o...eu>
> To zależy od podstawy reklamacji.
Rozmawiałem z pewną osobą i mówi że można skorzystać z prawa rękojmi i
ma obowiazek wysłać od razu nową, a jak on jest pośrednikiem to niech
sobie załatwia z tamtą firmą czy serwisem.
-
4. Data: 2013-10-29 10:56:19
Temat: Re: Zepsuty sprzęt
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2013-10-29 10:49, Manson pisze:
>
>> To zależy od podstawy reklamacji.
>
> Rozmawiałem z pewną osobą i mówi że można skorzystać z prawa rękojmi i
> ma obowiazek wysłać od razu nową, a jak on jest pośrednikiem to niech
> sobie załatwia z tamtą firmą czy serwisem.
Tak, jeśli kupowałeś "na firmę", to możesz skorzystać z rękojmi.
--
Liwiusz
-
5. Data: 2013-10-29 11:25:38
Temat: Re: Zepsuty sprzęt
Od: Manson <m...@o...eu>
W dniu 2013-10-29 10:56, Liwiusz pisze:
> W dniu 2013-10-29 10:49, Manson pisze:
>>
>>> To zależy od podstawy reklamacji.
>>
>> Rozmawiałem z pewną osobą i mówi że można skorzystać z prawa rękojmi i
>> ma obowiazek wysłać od razu nową, a jak on jest pośrednikiem to niech
>> sobie załatwia z tamtą firmą czy serwisem.
>
> Tak, jeśli kupowałeś "na firmę", to możesz skorzystać z rękojmi.
>
Tak kupowałem na firmę
Więc mogę żądać wymiany na nowy ??
-
6. Data: 2013-10-29 11:27:21
Temat: Re: Zepsuty sprzęt
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2013-10-29 11:25, Manson pisze:
> W dniu 2013-10-29 10:56, Liwiusz pisze:
>> W dniu 2013-10-29 10:49, Manson pisze:
>>>
>>>> To zależy od podstawy reklamacji.
>>>
>>> Rozmawiałem z pewną osobą i mówi że można skorzystać z prawa rękojmi i
>>> ma obowiazek wysłać od razu nową, a jak on jest pośrednikiem to niech
>>> sobie załatwia z tamtą firmą czy serwisem.
>>
>> Tak, jeśli kupowałeś "na firmę", to możesz skorzystać z rękojmi.
>>
>
> Tak kupowałem na firmę
>
> Więc mogę żądać wymiany na nowy ??
W takim razie przeczytaj art. 560 kc i kolejne, a potem skonfrontuj to
ze swoim żądaniem z reklamacji.
--
Liwiusz