  • 21. Data: 2009-05-06 11:49:51
    Temat: Re: Zdjęcia budynków prywatnych i zakaz ich robienia
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 06 May 2009 13:41:16 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Owszem, ale jeśli poczuję czyjąś rękę w kieszeni, to mogę tę rękę
    > chwycić, portfel odebrać, a złodzieja ująć i oddać w ręce policji.

    Ponieważ stanowi to równocześnie przestępstwo.
    Natomiast z zakresu pr.aut. nie ma takiego rodzaju przestępstwa. Są inne,
    ale nie takie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 22. Data: 2009-05-06 13:37:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Ponieważ stanowi to równocześnie przestępstwo.
    > Natomiast z zakresu pr.aut. nie ma takiego rodzaju przestępstwa. Są inne,
    > ale nie takie.

    Toteż właśnie. Potocznie przez "zakaz" rozumie się coś, co zasadniczo
    można skutecznie i legalnie egzekwować.

    Ale to już tylko kwestia ścisłego określania, co masz na myśli :)

  • 23. Data: 2009-05-06 22:56:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No, to jest akurat oczywiste :-)
    > Jak sądzę zabronić też mogą, dlaczego nie mogliby móc? Co najwyżej będzie
    > problem z egzekucją tego zakazu.

    Znowu się chyba tasiemiec szykuje. Teoretycznie zabronić mogą, tylko z tego
    zakazu dokładnie nic nie wyniknie. Nie wyniknie, bo nie maja podstawy
    prawnej, by komuś tego zakazać. Zresztą i to pobieranie opłat to mnie się'
    wydaje trochę naciągane. Odnośny przepis brzmi:
    "Muzeum może pobierać opłaty za przygotowanie i udostępnianie zbiorów w
    celu kopiowania muzealiów albo sporządzania reprodukcji lub fotografii, a
    także za wypożyczenie do ekspozycji muzealiów znajdujących się w jego
    posiadaniu."

    W mojej ocenie, gdy normalnie zwiedzający sobie zrobi fotkę na tle
    eksponatów, to muzeum ani nie przygotowuje ani nie udostępnia mu tych
    zbiorów do tego celu. Ja udostępnianie rozumiem jako jakąś czynność.
    Załóżmy przestawienie gdzieś, wyjęcie z magazynu. Ale praktyka jest taka,
    ze muzea niektóre żądają za to opłat i nikt z tym do sądu póki co nie
    idzie.

  • 24. Data: 2009-05-07 09:36:56
    Od: Czarek <...@...pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > Załóżmy przestawienie gdzieś, wyjęcie z magazynu. Ale praktyka jest
    > taka, ze muzea niektóre żądają za to opłat i nikt z tym do sądu póki co

    Mało tego że niektóre żądają, to jeszcze inne zabraniają i nie
    przewidują nawet opcji wniesienia opłaty.

    A tak BTW, to wiele muzeów które nawet wyraża zgodę na odpłatne
    fotografowanie, nie pozwala używać ani lampy błyskowej, ani statywu.
    Mają do tego prawo?

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 25. Data: 2009-05-07 10:07:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A tak BTW, to wiele muzeów które nawet wyraża zgodę na odpłatne
    > fotografowanie, nie pozwala używać ani lampy błyskowej, ani statywu. Mają

    Trzeba by w takim muzeum zapytać o podstawę prawną do statywu. Co do lampy
    błyskowej, to załóżmy można uznać, że szkodzi ona eksponatom, więc pewnie
    gdzieś na to podstawa by się znalazła. Toteż nigdy lampy w muzeum nie
    używam.

  • 26. Data: 2009-05-07 11:05:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Czarek pisze:

    > A tak BTW, to wiele muzeów które nawet wyraża zgodę na odpłatne
    > fotografowanie, nie pozwala używać ani lampy błyskowej, ani statywu.
    > Mają do tego prawo?

    Lampa to ponoć przesąd (że niby blakną), ale z zabytkami lepiej nie
    ryzykować.

    Statyw - ktoś się może potknąć. No i jaka podłoga i czy dają łapcie?

  • 27. Data: 2009-05-07 16:20:06
    Od: Czarek <...@...pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > lampy błyskowej, to załóżmy można uznać, że szkodzi ona eksponatom, więc
    > pewnie gdzieś na to podstawa by się znalazła. Toteż nigdy lampy w muzeum

    Ja też nie. :) Ale tak naprawdę nurtuje mnie temat, czy mogą _wogóle_
    zabronić fotografować, jak dzieje się to w wielu muzeach...

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 28. Data: 2009-05-07 16:37:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Czarek pisze:

    > Ja też nie. :) Ale tak naprawdę nurtuje mnie temat, czy mogą _wogóle_
    > zabronić fotografować, jak dzieje się to w wielu muzeach...

    Mogą :) w końcu to ich budynek.

    --
    @2009 Johnson

  • 29. Data: 2009-05-07 16:43:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Jak sądzę zabronić też mogą, dlaczego nie mogliby móc? Co najwyżej będzie
    > problem z egzekucją tego zakazu.

    Jaki problem ? Mówi się "proszę wyjść" a gdy gość nie chce wzywa sie
    policję, która winna go zgarnąć jako osobę podejrzaną o czyn z art. 193
    kk. Ale to już chyba było ;)

    --
    @2009 Johnson

  • 30. Data: 2009-05-07 18:27:20
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 07 May 2009 18:37:43 +0200, Johnson napisał(a):

    > Mogą :) w końcu to ich budynek.

    Czyli trzeba szybko robić i dać się "złapać" w takim miejscu
    żeby wychodząc zrobić jeszcze kilka zdjęć ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry