  • 131. Data: 2019-06-18 12:53:02
    Temat: Re: Zniszczyli ważne dokumenty z wypadku z Beatą Szydło
    Od: ń <...@...n>

    To ciekawe, z czego są bańki lamp opalających.

    -----

  • 132. Data: 2019-06-18 13:39:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-18, ń <...@...n> wrote:
    > To ciekawe, z czego są bańki lamp opalających.
    > -----

    Najcześciej z kwarcu.

    --
    Marcin

  • 133. Data: 2019-06-18 13:50:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-06-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale o czym mówisz, bo nie rozumiem tego nawiązywania do 30l wstecz?

    >Ale czy Ty wiesz co to jest MFM?

    Wiem. W zaleznosci od tego co masz dokladnie na mysli, skutki moga byc
    rozne - tak czy inaczej - od paru dekad dyski twarde nie sa MFM, a
    upakowane bardzo mocno.

    >Nikt nie każe się spieszyć a czytać można 10^n razy.

    No i dochodza takie czynniki czy glowica bedzie "fruwac", czy
    prawidlowo bedziesz sie trzymal sciezki.
    O tyle dobrze, teraz glowice MR, to juz nie musi sie pole szybko
    zmieniac przy cewce.

    J.

  • 134. Data: 2019-06-18 14:24:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Wiem. W zaleznosci od tego co masz dokladnie na mysli, skutki moga byc
    > rozne - tak czy inaczej - od paru dekad dyski twarde nie sa MFM, a
    > upakowane bardzo mocno.

    MFM - Magnetic Force Microscopy, bierzesz np. taką próbę jak do AFM
    (Atomic Force Microscopy) i albo podczepiasz na czubku jakąś
    magnetyczną cząstkę, albo pokrywasz całość/końcówkę powłoką, która da
    się namagnesować. Rozdzielczość to nawet pojedyńcze cząsteczki. Mówisz że
    domeny magnetyczne współczesnych dysków mniejsze?

    > No i dochodza takie czynniki czy glowica bedzie "fruwac", czy
    > prawidlowo bedziesz sie trzymal sciezki.
    > O tyle dobrze, teraz glowice MR, to juz nie musi sie pole szybko
    > zmieniac przy cewce.

    Bedzie bo fruwa. Zadanie które ma to odczytać coś n-razy z
    rozdzielczością większa niż bojedyńczy bit. Założe się o skrzynkę piwa,
    że jest to jak najabrdziej możliwe.

    --
    Marcin

  • 135. Data: 2019-06-18 14:34:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Najcześciej z kwarcu.

    Szyba w oknie niby też z kwarcu. Przez jakieś dodatki staje się mniej
    przepuszczalna dla UV?

    Robert

  • 136. Data: 2019-06-18 14:46:30
    Od: ń <...@...n>

    Nie rozczulaj się na mundurem - wolisz być wywalony przez korpo 20 lat przed
    ZUS-owską emeryturą?

    -----

  • 137. Data: 2019-06-18 14:46:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-06-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >MFM - Magnetic Force Microscopy, bierzesz np. taką próbę jak do AFM

    A to sie nie zrozumielismy. Na dyskach byl taki MFM
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zmodyfikowana_modulacj
    a_cz%C4%99stotliwo%C5%9Bci

> [...]
    >Mówisz że
    >domeny magnetyczne współczesnych dysków mniejsze?

    Az tak to nie, ale jesli ~10Tbit miesci sie na 2" talerzu ... to nam
    daje jakies
    4kbit/um^2. Z jakimis odstepami to gdzies 10x10nm na bit ...

    Ten MFM chyba sobie poradzi ... pozostaje ewentualnie kwestia czasu na
    skanowanie ...

    >Bedzie bo fruwa. Zadanie które ma to odczytać coś n-razy z
    >rozdzielczością większa niż bojedyńczy bit. Założe się o skrzynkę
    >piwa,
    >że jest to jak najabrdziej możliwe.

    Tylko wiesz - te dyski są wyżylowane, gdzies na granicy możliwosci
    elektroniki.
    Jesli maja prosty dyskryminator 1-bit przy glowicy, a i tak
    czestotliwosci w GHz wychodza,
    to czy bedzie mozna odczytac poziom pola z wieksza iloscia bitow.

    Czesc danych bedzie sie kryla gdzies na brzegach sciezki, zakladajac,
    ze glowica nie trafila dokladnie w poprzedni slad.
    Wiec teraz przydalaby sie mniejsza glowica, itp ...

    Nawiasem mowiac
    https://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_force_microsc
    ope

    Sa tam na obrazkach dyski - tylko ze 3.2Gb i 30Gb ... a teraz mamy
    dyski po 1TB ~=8000 Gbit

    J.

  • 138. Data: 2019-06-18 14:48:11
    Od: ń <...@...n>

    Wiesz, jak wygląda kwarc?
    A szkło tzw. kwarcowe to nie szkło?

    -----

  • 139. Data: 2019-06-18 14:50:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-18, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Szyba w oknie niby też z kwarcu. Przez jakieś dodatki staje się mniej
    > przepuszczalna dla UV?

    Ee. Szyba w oknie jest zwykle ze szkła sodowego. To jest coś bardzo róznego
    chmicznie i fizycznie od kwarcu.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Szk%C5%82o

    --
    Marcin

  • 140. Data: 2019-06-18 16:26:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
> [...]

    No wiesz, w korpo raczej masz przydatne na rynku kwalifikacje, choc
    moze akurat wywalili te programy w Cobolu i informatykow :-)

    A wojsko moze potrzebowac specyficznych specjalistow, ktorzy nie sa
    gdzie indziej potrzebni.

    J.