  • Data: 2013-07-22 14:00:57
    Temat: Zażalenie na koszty sądowe
    Od: "Garg07." <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wygrałem sprawę o zapłatę - suma poniżej 200 zł. Najpierw był e-sąd i opłata
    30 zł, potem po nakazie zapłaty poszedł sprzeciw i kilka dni temu w mieście
    pozwanego wydano zaoczny wyrok z klauzulą natychmiastowej wykonalności.
    Byłem na rozprawie, jednak nie przedłożyłem sądowi rachunku za paliwo
    (jeszcze musiałem wracać w drugą stronę, w sumie wydałem 80 zł na fuel).
    Sędzia poinformował mnie, że mogę po otrzymaniu pocztą wyroku napisać do
    sądu zażalenie na koszty sądowe (zasądzono zwrot 30 zł). Nie mam
    doświadczenia - jak to zrobić? Jaka jest szansa na odzyskanie kasy za
    paliwo? Moje stawiennictwo w sądzie nie było obowiązkowe, ale na moje
    pytanie już po ogłoszeniu wyroku, sędzia powiedział, żeby składać zażalenie
    na koszty. Przejdzie to? Gdybym wynajął pełnomocnika, ten z miejsca
    skasowałby 60 zł (który prawnik by się chciał za taką sumę fatygować hehe),
    w przypadku własnego stawiennictwa tak prosto ponoć nie jest.