  • 1. Data: 2013-07-22 14:00:57
    Temat: Zażalenie na koszty sądowe
    Od: "Garg07." <g...@i...pl>

    Wygrałem sprawę o zapłatę - suma poniżej 200 zł. Najpierw był e-sąd i opłata
    30 zł, potem po nakazie zapłaty poszedł sprzeciw i kilka dni temu w mieście
    pozwanego wydano zaoczny wyrok z klauzulą natychmiastowej wykonalności.
    Byłem na rozprawie, jednak nie przedłożyłem sądowi rachunku za paliwo
    (jeszcze musiałem wracać w drugą stronę, w sumie wydałem 80 zł na fuel).
    Sędzia poinformował mnie, że mogę po otrzymaniu pocztą wyroku napisać do
    sądu zażalenie na koszty sądowe (zasądzono zwrot 30 zł). Nie mam
    doświadczenia - jak to zrobić? Jaka jest szansa na odzyskanie kasy za
    paliwo? Moje stawiennictwo w sądzie nie było obowiązkowe, ale na moje
    pytanie już po ogłoszeniu wyroku, sędzia powiedział, żeby składać zażalenie
    na koszty. Przejdzie to? Gdybym wynajął pełnomocnika, ten z miejsca
    skasowałby 60 zł (który prawnik by się chciał za taką sumę fatygować hehe),
    w przypadku własnego stawiennictwa tak prosto ponoć nie jest.

  • 2. Data: 2013-07-22 14:01:34
    Temat: Re: Zażalenie na koszty sądowe
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-22 14:00, Garg07. pisze:
> [...]
    > się chciał za taką sumę fatygować hehe), w przypadku własnego
    > stawiennictwa tak prosto ponoć nie jest.

    Czy obecność na rozprawie była obowiązkowa? Zapewne nie. Zwrot kosztów
    dojazdu nie należy się.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-07-22 15:46:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Jul 2013, Liwiusz wrote:

    > Czy obecność na rozprawie była obowiązkowa?

    Niniejszy post jest "w sprawie formalnej".

    > Zapewne nie.

    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2013-07-22 16:21:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Niniejszy post jest "w sprawie formalnej".

    > :D

    No tak :) Zatem 30zł kosztów za opłatę i do widzenia. Nikt tu za
    wycieczki krajoznawcze powoda płacić nie będzie :)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-07-22 20:28:15
    Od: "Garg07." <g...@i...pl>

    Okey. I tak było mi po drodze więc płaczu nie ma na paliwo. W zwiazku z tym
    mam 2 pytanie. Przyjdzie wyrok - ma rygor natychmiastowej wykonalności.
    Rozumiem, że w związku z tym mogę natychmiast wystąpić do komornika, czy
    najpierw pozwanego listownie o konieczności zapłaty powiadomić? Jak
    wyglądają koszty komornicze?

  • 6. Data: 2013-07-23 08:50:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-22 20:28, Garg07. pisze:
> [...]
    > komornika, czy najpierw pozwanego listownie o konieczności zapłaty
    > powiadomić? Jak wyglądają koszty komornicze?

    Najpierw musisz zawnioskować o klauzulę wykonalności. Potem możesz do
    komornika.

    --
    Liwiusz