  • 241. Data: 2024-06-03 06:24:46
    Temat: Re: Zawiadomienie obajtka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja go przeciez też czytam i widzę, że to takie pieprzenie (nazwijmy,
    > kąśliwości) na Twoje ataki :)

    Ja to widzę na odwrót. Robert ogólnie ma talent do takich głupawych
    pomysłów od stawiania zarzutów z dupy, przez szukanie rowerów w gaciach,
    po stwierdzenia że powodem legitymowania jest legitymowanie. I nie
    oszukujmy się - robert to nie dżejef:P

    > Powiedzmy, że mam spore watpliwości co do takiej oceny i jej
    > uniwersalnej prawidłowości. Oczywiście, nie kwestionuje, że ujów jest
    > sporo, raczej, że to niekoniecznie norma.

    Wystarczająco, żeby wywołać taki efekt.

    > Może nie ma jak szarpać.

    Albo nie ma potrzeby ani zwyczaju.

    > Poobserwujemy. W każdym razie w Inowrocławiu to jest jednak poziom o
    > którym rozmawiamy, więc pewien efekt już jakby jest widoczny.

    Pozyjemy zobaczymy. A na poziomie areczka nic się nie zmieni.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 242. Data: 2024-06-03 07:52:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    > Powie, że przeglądał jakiś czas temu zdjęcia poszukiwanych, co przecież
    > jest pewnie i w obowiązku, i gość wydał mu się podobny do kogoś na tym
    > zdjęciu. Nie pamięta konkretnie do kogo, bo zdjęć było sporo, no ale co
    > miał zrobić? Powiedzieć, pan tu na moment zaczeka, ja podskoczę do
    > jednostki i sprawdzę, do kogo wydaje mi się pan podobny a potem pana
    > wylegitymuję? :)

    Z tego co pamiętam było już kilka wyroków w temacie, że jest to
    nielegalne, albo kogoś poszukujesz, albo nie. Nie możesz legitymować ot
    tak każdego, chyba, że jest akcja poszukiwawcza i w niej bierzesz
    udział. Więc albo musi wiedzieć, że rzeczywiście jest do kogoś podobny,
    albo daje spokój, wyrywkowe legitymowania, bo tak są nielegalne.
    --
    http://zrzeda.pl

  • 243. Data: 2024-06-03 09:11:38
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > No bo na podstawie jednostkowego legitymowania nadużycia nie udowodnisz.
    > W tych przepisach, i nie tylko w tych jest element zaufania społeczego,
    > o którym wcześniej pisałem. Nie ma jak ze strony praktycznej tego ugryźć
    > dlatego MZ ta dyskusja nie ma najmniejszego sensu.

    https://www.prawo.pl/prawo/legitymowanie-przez-polic
    je-wg-rpo-musi-byc-powod,519429.html

    "W wystąpieniu do Komendanta Głównego Policji Rzecznik przypomina, że z
    orzecznictwa Sądu Najwyższego wynika zaś, że obywatel może odmówić
    podania swych danych bez konsekwencji prawnych, gdy funkcjonariusz nie
    ma do tego podstawy prawnej.
    (...)
    Według Rzecznika w orzecznictwie SN utrwalony jest pogląd, według
    którego, gdy funkcjonariusz żąda w ramach legitymowania podania danych
    osobowych, kiedy nie ma do tego podstawy prawnej, obywatel może odmówić
    podania tych danych bez poniesienia konsekwencji prawnych.

    Rzecznik praw obywatelskich prof. Marcin Wiącek przekazał te uwagi do
    komendanta głównego policji gen. insp. Jarosława Szymczyka, z prośbą o
    ich uwzględnienie w działaniach policji."

    > Nawet jeśli rozważyć zmianę przepisów, gdzie policjant miałby obowiązek
    > podania powodu chęci ustalenie tożsamości,

    Jaką zmianę?
    Przecież tak właśnie jest.

    Grupowy policmajter głupoty pisze twierdząc, że powodem legitymowania
    jest ustalenie tożsamości w celu ustalenia tożsamości. To bełkot.
    Musi być powód ustalenia tożsamości.

    To tak jakby napisać, że powodem machania łopatą jest kopanie dziury w
    celu wykopania dziury.
    Małe dzieci w piaskownicy kopią dziury w celu wykopania dziury i trudno
    czasem ustalić po co tę dziurę kopią - niby wiadomo, dla zabawy, ale
    czasem cholera ich tam wie po co, patrząc na ich zaciętą minę podczas
    kopania :)
    Ale dorośli zwykle nie machają łopatą żeby wykopać dziurę w celu
    wykopania dziury, tylko mają powód. Np. żeby zrobić studnię.
    Policmajster nie jest w stanie zrozumieć tej subtelnej, lecz
    najważniejszej różnicy. Przerasta to jego możliwości intelektualne.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 244. Data: 2024-06-03 09:58:38
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Różne są prawa dla różnych i przez różnych.
    Mnie na przykład rada radców prawnych czy jak się to ich ciało nazywa doręczyła
    pocztą zawiadomienie o rozprawie przeciw radcy
    (popełniał czyny niedozwolone) po terminie rozprawy.
    I sprawę umorzyli z powodu niestawiennictwa skarżącego czyli mnie.
    Nowej skargi nie mogłem złożyć, bo... raz już było skarżone i przecież się nie
    stawiłem.
    Droga odwoławcza śmiali się trójką r.-ch. w twarz "przecież Pan się nie stawił" "ale"
    "to trzeba się było interesować sprawą"
    półtora roku po złożeniu skargi.
    Tak że jak słyszę o prawie, to bombki A, B i C na raz by się przydały. Nawet pasują
    do trójpodziału władzy ;-)

    -----

  • 245. Data: 2024-06-03 10:00:06
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Chyba w kolegium, tam mieli idealnie kulsonową logikę.

    -----

  • 246. Data: 2024-06-03 10:25:57
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > Putina), dwa, że w pewnych okolicznościach nie powinien informować
    > szczegółowo o powodach i taki nieuczciwy też może się na to powołać.

    Okoliczności korzystania z tego ustalania tożsamości wskazują, że jest
    wykonywane bez podstawy np "mam interwencję i muszę wiedzieć kto" a
    wszystko wokół pokazuje, że czynności w pełni legalne.

    > Patologia nie jest w samym fakcie legitymowania a w powodzie
    > legitymowania w celu nabijania statystyk. Nie można argumentować, że tak
    > się kogoś złapie, bo przy takiej logice to można komuś zaistalować
    > monitoring w chałupie, i tylko dostępność środków technicznych i
    > przerobowych będzie tu ograniczeniem.

    A tak tu jest argumentowane. Że niby możliwość legitymowania jest jakimś
    dobrem a to zło jest choć bywa, że ma uzasadnienie.

    > Więc jeśli kogoś legitymują, to ma być to wynikiem pewnego
    > nadzywczajnego zdarzenia a nie czystą inwigilacją prewencyjną. Jeszcze
    > pozostaje kwestia, jakie zdarzenia są na tyle nadzwyczajne, że powinny
    > uprawniać do takiego naruszania dóbr osobistych jakim jest
    > legitymowanie.

    Otóż to.

    > Tyle, że to wszystko nie jest de facto na poziomie indywidualnego
    > policjanta, a raczej systemu. Pewnie większość z nich nie ma żadnej
    > potrzeby czy przyjemności w legitymowaniu jakiś osób na ulicy, więc
    > rozpatrywanie tego na poziomie możliwych wymówek mija się z celem.
    > Dowolny powód jaki podadzą nie jest w praktyce mozliwy na miejscu do
    > weryfikacji, więc jest raczej kwestia uprzejmości niż prawa.

    Oj nie, to jest kwestia bezprawności. Normalnie się za to odpowiada.

  • 247. Data: 2024-06-03 11:42:15
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ale on nic nie musi dorabiać. Legitymuje w celu ustalenia tożsamości.

    Jeśli ustala tożsamość w celu ustalenia tożsamości, to musi.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 248. Data: 2024-06-03 13:31:13
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    Dajcie spokój temu Obajtkowi. On do parlamentu europejskiego teraz
    startuje i pewnie mu si ę to uda bo ma plecy.

    --
    animka

  • 249. Data: 2024-06-03 13:53:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jun 2024 13:31:13 +0200, Animka wrote:
    > Dajcie spokój temu Obajtkowi. On do parlamentu europejskiego teraz
    > startuje i pewnie mu si ę to uda bo ma plecy.

    No, wlazł na listę PiS, to ma chętnych wyborców, a że im nie podpadł
    jakoś szczególnie, to pewnie będą głosować.

    J.

  • 250. Data: 2024-06-03 14:01:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jun 2024 09:11:38 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    >
    > Grupowy policmajter głupoty pisze twierdząc, że powodem legitymowania
    > jest ustalenie tożsamości w celu ustalenia tożsamości. To bełkot.

    Moze i bełkot, ale ustalenie tożsamości w ustawie jest.

    > Musi być powód ustalenia tożsamości.

    Mają znakomity, ale to niech sami na to wpadną, nie będę podpowiadał.

    > To tak jakby napisać, że powodem machania łopatą jest kopanie dziury w
    > celu wykopania dziury.

    Jak sie pytasz po co macha łopatą ...

> [...]
    > Ale dorośli zwykle nie machają łopatą żeby wykopać dziurę w celu
    > wykopania dziury, tylko mają powód. Np. żeby zrobić studnię.

    No chyba, ze wojsko :-)

    > Policmajster nie jest w stanie zrozumieć tej subtelnej, lecz
    > najważniejszej różnicy. Przerasta to jego możliwości intelektualne.

    ale tu nie o to chodzi czy rozumie, tylko na ile to ma oparcie w
    przepisach :-)
    Mówisz, ze SN coś tam orzekł ?

    J.