  • 31. Data: 2010-10-10 16:13:13
    Temat: Re: Zatrzymanie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl> napisał w wiadomości
    news:i8so6f$4pv$1@news.onet.pl...

    > kretyna się pytaj:O)
    > może przesłuchuje się zafsze, a protokoły pisze takie jakie się chce i
    > kiedy
    > się chce, i nic nie udowodnisz, bo dowoduf nie masz, a oni jak zechcą to
    > mają, normalna żydokomusza procedura sowiecka:O(

    Wiesz, ta dyskusja z Tobą powoli przestaje mieć sens merytoryczny. Pomyśl,
    czy na pewno wiesz, co piszesz.

    > no właśnie, ograniczeniem jest KPK, a skoro kroś się do niego nie stozuje
    > znaczy ze w tym pszypadku milicja łamie prawo i co im pan zrobisz?:O)

    Nie, no w tym wypadku Twoje propozycje są absolutnie bez sensu po prostu.
    Jesli nawet policjant kombinuje, to przecież w jakimś określonym celu..

    > to że ja nie, wiem i pytający nie wie, to nie znaczy ze takie coś jak KPK
    > istnieje i policja go zna, noatomiast ty nic nie wiesz, i mieszasz:O(

    Przeczytaj jeszcze raz to zdanie :-)

    > sobie powinienieś to poradzić, a konkretnie pszeczytaj sobie Kodeks
    > Postępowania Karnego, a zwłąszcza artykuł 143.1. dasz rade?:O)

    Dam. Tylko co on wnosi do sprawy?

  • 32. Data: 2010-10-10 16:16:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Art. 143. 1. Spisania protokołu wymagają:
    > 1) przyjęcie ustnego zawiadomienia o przestępstwie,
    > wniosku o ściganie i jego cofnięcie,
    > 2) przesłuchanie oskarżonego, świadka, biegłego i kuratora,
    > 3) dokonanie oględzin,
    > 5) przeprowadzenie eksperymentu, konfrontacji oraz okazania,
    > 6) przeszukanie osoby, miejsca, rzeczy i systemu informatycznego
    > oraz zatrzymanie rzeczy i danych informatycznych,
    >
    > masz jeszcze jakeiś wątpliwości co do protokołów w wyżej wymienionych
    > czynnościach?:O)
    > po co się odzywasz i mącisz jak pojęcia w temacie nie masz nawet?:O)

    Widzisz w tej wyliczance gdziekolwiek jakąkolwiek interwencję? Ustne
    zawiodomienie o przestępstwie nie ma nic wspólnego ze zgłoszeniem
    interwencji. Chyba, ze przez zgłoszenie interwencj irozumiesz złozenie
    zawiadomienia o przestępstwie, no ale już na to, że sam nei wiesz, o czym
    piszesz nic poradzić nie mogę.

    > problemem pytajacejo pewnie jest to co można zrobić i co grozi
    > policjantom
    > dokonującym owych czynności bez sporządzania obowiązkowego protokołu,
    > czyli
    > niezgodne z prawem:O)

    Nic nie grozi - jak pisałem. Groziłoby, gdyby wykonali którąkolwiek z
    wymienionych czynności procesowych. Podpowiem jeszcze, że ten katalog nie
    jest pełen. W kilku innych miejscach są jeszcze inne nakazy sporządzenia
    protokołu z innych czynności.

  • 33. Data: 2010-10-10 17:58:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i8sotn$n75$1@inews.gazeta.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > Wiesz, ta dyskusja z Tobą powoli przestaje mieć sens merytoryczny.
    Ale masz nowego kolegę...
    Gratuluję.

    > Pomyśl, czy na pewno wiesz, co piszesz.
    Pomyśl, czy wiesz do kogo piszesz.

    --
    Jotte

  • 34. Data: 2010-10-11 15:07:38
    Od: "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl>

> [...]
    > interwencji. Chyba, ze przez zgłoszenie interwencj irozumiesz złozenie
    > zawiadomienia o przestępstwie, no ale już na to, że sam nei wiesz, o czym

    ja pisałem o zgłoszeniu przestępstfa i o pszesłuchaniu, no chyba że czytać
    ze zrozumieniem nie umiesz, a wątkotfurca pisał o pszeszukaniu, KPK w tych
    fszystkich pszypadkach wymaga protokołu!:O)

> [...]
    > jest pełen. W kilku innych miejscach są jeszcze inne nakazy sporządzenia

    pewnie że są, ale to ty tfierdzisz że protokołuf się nie spożądza:O)
    a to że im nic za brak nie grozi to znowu tfoja prywatna opinia, czy znowu
    ktoś ci będzie musiał podetknąć pod nos ustawę?:O)

  • 35. Data: 2010-10-11 15:07:40
    Od: "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl>

    Órzytkownik "Robert Tomasik" napisał:
    > Nie, no w tym wypadku Twoje propozycje są absolutnie bez sensu po prostu.
    > Jesli nawet policjant kombinuje, to przecież w jakimś określonym celu..

    ło matko, ty tak na poważnie czy po dopalaczach jesteś?:O)
    pewnie ze kombinują, a w jakim celu to się ich spytaj:O)

    > Dam. Tylko co on wnosi do sprawy?

    to że protokół z pszeszukania powinien być sporzdzony, jeśli nie był, to
    policja złamała prawo, a konkretnie KPK, peewnie złamała w tym pszypadku
    jesszcze całą masę ustaf, każdy prafnik by ci je na palcach wyliczył:O)

  • 36. Data: 2010-10-11 16:35:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > tych
    > fszystkich pszypadkach wymaga protokołu!:O)

    Nie ma w tej wyliczane "zgłoszeniu przestępstfa", a jak jest, to bądź
    uprzejmy wskazać w któym miejscu to widzisz. O przesłuchaniu juz pisałem,
    więc nie bedę się powtarzał. Na temat przeszukania i czynności zbliżonej
    zwanej "sprawdzeniem" pisałem też, wiuęc nie będę się powtarzał.

    > pewnie że są, ale to ty tfierdzisz że protokołuf się nie spożądza:O)

    I pokażesz w którym miejscu to napsiałem :-)

    > a to że im nic za brak nie grozi to znowu tfoja prywatna opinia, czy
    > znowu
    > ktoś ci będzie musiał podetknąć pod nos ustawę?:O)

    Po co? Nigdy nie twierdziłem, że za niesporządzenie protokołu gdy jest on
    wymagany nic policjantowi nie grozi. Pisałem jedynie, że nie zawsze jest on
    wymagany.

  • 37. Data: 2010-10-11 16:38:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ło matko, ty tak na poważnie czy po dopalaczach jesteś?:O)
    > pewnie ze kombinują, a w jakim celu to się ich spytaj:O)

    Wiesz, jeśli juz czynisz sobei jakieś tam załozzgłoszeniu przestępstfania,
    to choć uprawdopodobnij, że maja sens. Przesłuchiwanie świkadka bez
    sporządzania protokołu sensu nie ma żadnego, bo przesłuchuje się tak
    naprawdę po to, by mieć ten protokół. Jak nie ma protokołu, to nie jest
    przesłuchanie, tylko luźna rozmowa.

    > to że protokół z pszeszukania powinien być sporzdzony, jeśli nie był, to
    > policja złamała prawo, a konkretnie KPK, peewnie złamała w tym pszypadku
    > jesszcze całą masę ustaf, każdy prafnik by ci je na palcach wyliczył:O)

    Jeśli protokół nie był sporządzony, to z samej definicji to nie było
    przesłuchanie tylko rozmowa.

  • 38. Data: 2010-10-11 16:53:29
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > sporządzania protokołu sensu nie ma żadnego, bo przesłuchuje się tak
    > naprawdę po to, by mieć ten protokół. Jak nie ma protokołu, to nie jest

    Można notatkę zrobić na podstawie tego i nią potem podpierać się

  • 39. Data: 2010-10-11 16:58:03
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Wiesz, jeśli juz czynisz sobei jakieś tam załozzgłoszeniu
    > przestępstfania,

    Psuje ci się charakter pisma. Kto z kim przestaje... ;P

    > Jak nie ma protokołu, to nie jest przesłuchanie, tylko luźna
    > rozmowa.

    Luźna rozmowa? W większości przypadków policjant nie jest moim
    koleżką, więc nie widzę miejsca na luźna rozmowę. Zwłaszcza że on
    występuje służbowo, interweniuje, zatrzymuje itp. Albo jest czynność
    oficjalna albo żadnej. Luźnej rozmowy mogę policjantowi odmówić,
    przesłuchania nie. Jeśli marnuje mój czas wbrew mojej woli to to
    *jest* przesłuchanie a brak protokołu jest uchybieniem.

    > Jeśli protokół nie był sporządzony, to z samej definicji to nie było
    > przesłuchanie tylko rozmowa.

    Nie obracaj kota ogonem. Protokół jest wtórny w stosunku do czynności
    którą opisuje. Charakter czynności nie może być ustalany post factum
    na podstawie tego czy efekt się przyda i papier powstanie czy nie. To
    z charakteru czynności wynika czy protokół ma być sporządzony czy nie.

  • 40. Data: 2010-10-11 17:10:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Można notatkę zrobić na podstawie tego i nią potem podpierać się

    Oczywiście, że można, ale to rozmowa, a nie przesłuchanie.