  • 21. Data: 2010-10-08 17:45:26
    Temat: Re: Zatrzymanie?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-10-08 19:15, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Nic. To problem policjanta, a nie Twój. Co mu z przesłuchania bez
    > protokołu przyjdzie?

    Zastraszył właśnie "nieprzesłuchiwanego".

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2010-10-08 19:09:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:i8nl2t$cep$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Dla porządku: zdarzenie spotkało nie mnie, ale znaną mi osobę i obserwuję
    > sprawę z bliska. Została złożona skarga do komendanta. Jego odpowiedź
    > jest taka, że wszystko odbyło się prawidłowo, to nie było zatrzymanie i
    > nie ma sprawy. Będzie zażalenie do prokuratury, zobaczymy co ona na to.

    Zażalenie na zatrzymanie składa się do Sądu. Do Prokuratury można
    ewentualnie złożyć zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa
    przekroczenia uprawnień.

  • 23. Data: 2010-10-08 19:14:51
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Zażalenie na zatrzymanie składa się do Sądu. Do Prokuratury można
    > ewentualnie złożyć zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia
    > przestępstwa przekroczenia uprawnień.

    Jak rozumiem można złożyć oba pisma i sprawy będa biec równolegle?
    Czy na zażalenie na zatrzymanie jest jakiś termin?

  • 24. Data: 2010-10-08 20:22:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:i8nqjh$r3h$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Jak rozumiem można złożyć oba pisma i sprawy będa biec równolegle?
    > Czy na zażalenie na zatrzymanie jest jakiś termin?

    Teoretycznie 7 dni, ale skoro Cię nie pouczono o tym, to sądzę, że wniosek
    o przywrócenie terminu powinien zostać pozytywnie rozpatrzony.

  • 25. Data: 2010-10-09 13:12:26
    Od: "PapoSmurf" <łofczybober@interia.pl>

    Órzytkownik "Robert Tomasik" napisał:

    > Nic. To problem policjanta, a nie Twój.

    a jaki niby będzie miał problem?:O)

    > Co mu z przesłuchania bez protokołu przyjdzie?

    to samo co z zatrzymania czy pszeszukania bez protokołu, po prostu nie
    będzie niewygodnych zeznań, i wiele innych kożyści:O)

    > Interwencje nie, a co masz na myśli pod "wezwani" czy "inne", to nie wiem,
    > więc się nie odniosę.

    to że wzywasz policje bo widzisz jakieś pszestępstfo, ktoś kogoś bije, ktoś
    kradnie, ktoś wybija szyby i tak dalej:O)
    zgłaszasz że platfońskie bojufki palikota piją alkochol w miejscu
    publicznym, a potem się okazuje że żadnego zgłoszenia nie było, protokołu
    nie ma, więc i zajścia nie było, natomiast może się okazać ze jest
    zgłoszenie że to ty piłeś:O)

  • 26. Data: 2010-10-09 15:00:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PapoSmurf" <łofczybober@interia.pl> napisał w wiadomości
    > a jaki niby będzie miał problem?:O)

    Brak rzeczonego protokołu po prostu.

    > to samo co z zatrzymania czy pszeszukania bez protokołu, po prostu nie
    > będzie niewygodnych zeznań, i wiele innych kożyści:O)

    Dostrzegam tu pewien brak logiki. Skoro te zeznana mają być neiwygodne, to
    po co przesłuchiwać gościa?

    > to że wzywasz policje bo widzisz jakieś pszestępstfo, ktoś kogoś bije,
    > ktoś
    > kradnie, ktoś wybija szyby i tak dalej:O)

    No i jaki niby miałby z tego protokół pozostać Twoim zdaniem?

> [...]
    > publicznym, a potem się okazuje że żadnego zgłoszenia nie było, protokołu
    > nie ma, więc i zajścia nie było, natomiast może się okazać ze jest

    Bo żadnego protokołu sie nie sporządza. Za to wszystkie zgłoszenia są
    rejestrowane poprzez nagranie i można to odtworzyć póxniej.

  • 27. Data: 2010-10-09 21:52:38
    Od: "PapoSmurf" <łofczybober@interia.pl>

    > Brak rzeczonego protokołu po prostu.

    hm... a kto będzie go od niego wymagał, bo pszeciesz nie ja?:O)
    i co mu za to zrobi, zgaduje: nic?:O)

    > Dostrzegam tu pewien brak logiki. Skoro te zeznana mają być neiwygodne, to
    > po co przesłuchiwać gościa?

    nie wiem, po to żeby go nastraszyć, zrobić rewizję osobistą, pogrozić,
    wsadzić na dołek, dać pałką po łbie, a może po to by było zgłoszenie i
    musieli, nie wiem, jeśli tak się robi to są konktretne powody ku temu:O)

    > No i jaki niby miałby z tego protokół pozostać Twoim zdaniem?

    chociażby z przesłuchania śfiatkuf?:O)
    nie wiem, a co się w takich sytuacjach robi?:O)

    > Bo żadnego protokołu sie nie sporządza. Za to wszystkie zgłoszenia są
    > rejestrowane poprzez nagranie i można to odtworzyć póxniej.

    może są rejestrowane a może nie, można odtwożyć, ale można i nie odtwożyć:O)
    kodeks postępowania karnego nakazuje sporządzenie protokołu z przesłuchania,
    pewnie podobnie jest z przeszukaniem, prawda?:O)
    zreztą teraz pewnie obowiązują wytyczne z traktatu lizbońskiego, czytał go
    ktoś?:O)

  • 28. Data: 2010-10-09 21:55:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > hm... a kto będzie go od niego wymagał, bo pszeciesz nie ja?:O)
    > i co mu za to zrobi, zgaduje: nic?:O)

    Przesłuchuje się świadka po to, by jego zeznania były dowodem. Nie ma
    protokoło, nie ma dowodu. Co za kretyn zatem by przesłuchiwał swiadka nie
    pisząc protokołu?

    > nie wiem, po to żeby go nastraszyć, zrobić rewizję osobistą, pogrozić,
    > wsadzić na dołek, dać pałką po łbie, a może po to by było zgłoszenie i
    > musieli, nie wiem, jeśli tak się robi to są konktretne powody ku temu:O)

    No widzisz? Nie wiesz. Można sobie tworzyć różne teoreie, ale istnieją
    pewne ograniczenia - musi to mieć sens.

    > chociażby z przesłuchania śfiatkuf?:O)
    > nie wiem, a co się w takich sytuacjach robi?:O)

    No widzisz? Nie wiesz, ale masz pretensje, że jest inaczej :-)

> [...]
    > pewnie podobnie jest z przeszukaniem, prawda?:O)
    > zreztą teraz pewnie obowiązują wytyczne z traktatu lizbońskiego, czytał

    Przeczytaj raczej kilka polskich ustaw. Bardziej Ci się przydadzą.

  • 29. Data: 2010-10-10 16:00:02
    Od: "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl>

    > Przesłuchuje się świadka po to, by jego zeznania były dowodem. Nie ma
    > protokoło, nie ma dowodu. Co za kretyn zatem by przesłuchiwał swiadka nie
    > pisząc protokołu?

    kretyna się pytaj:O)
    może przesłuchuje się zafsze, a protokoły pisze takie jakie się chce i kiedy
    się chce, i nic nie udowodnisz, bo dowoduf nie masz, a oni jak zechcą to
    mają, normalna żydokomusza procedura sowiecka:O(

    > No widzisz? Nie wiesz. Można sobie tworzyć różne teoreie, ale istnieją
    > pewne ograniczenia - musi to mieć sens.

    no właśnie, ograniczeniem jest KPK, a skoro kroś się do niego nie stozuje to
    znaczy ze w tym pszypadku milicja łamie prawo i co im pan zrobisz?:O)

    > No widzisz? Nie wiesz, ale masz pretensje, że jest inaczej :-)

    to że ja nie, wiem i pytający nie wie, to nie znaczy ze takie coś jak KPK
    istnieje i policja go zna, noatomiast ty nic nie wiesz, i mieszasz:O(

    > Przeczytaj raczej kilka polskich ustaw. Bardziej Ci się przydadzą.

    sobie powinienieś to poradzić, a konkretnie pszeczytaj sobie Kodeks
    Postępowania Karnego, a zwłąszcza artykuł 143.1. dasz rade?:O)

  • 30. Data: 2010-10-10 16:00:04
    Od: "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl>

    Órzytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:
    > No i jaki niby miałby z tego protokół pozostać Twoim zdaniem?
    >
    > Bo żadnego protokołu sie nie sporządza. Za to wszystkie zgłoszenia są
    > rejestrowane poprzez nagranie i można to odtworzyć póxniej.

    zgodnie z obowiązującum prawem w polszy sowieckiej,
    Kodeks Postępowania Karnego
    Art. 143. 1. Spisania protokołu wymagają:
    1) przyjęcie ustnego zawiadomienia o przestępstwie,
    wniosku o ściganie i jego cofnięcie,
    2) przesłuchanie oskarżonego, świadka, biegłego i kuratora,
    3) dokonanie oględzin,
    5) przeprowadzenie eksperymentu, konfrontacji oraz okazania,
    6) przeszukanie osoby, miejsca, rzeczy i systemu informatycznego
    oraz zatrzymanie rzeczy i danych informatycznych,

    masz jeszcze jakeiś wątpliwości co do protokołów w wyżej wymienionych
    czynnościach?:O)
    po co się odzywasz i mącisz jak pojęcia w temacie nie masz nawet?:O)

    problemem pytajacejo pewnie jest to co można zrobić i co grozi policjantom
    dokonującym owych czynności bez sporządzania obowiązkowego protokołu, czyli
    niezgodne z prawem:O)