  • Data: 2010-03-02 00:34:29
    Temat: Zastrzezony slowny znak towarowy i jego powszechne uzywanie
    Od: berni <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Witam grupowiczow!

    Niedawno otrzymalem maila od pewnego wydawnictwa o zaprzestanie uzywania
    na stronie slowa 'fiszki' w odniesieniu do materialow dydaktycznych.
    Sprawdzilem - slowo to jest faktycznie zastrzezone jako slowny znak
    towarowy (w polach ekspolatacji: tablice arytmetyczne, książki w tym do
    nauczania, mapy, słowniki, materiały do nauczania z wyjątkiem aparatów,
    pudełka kartonowe i papierowe, reprodukcje graficzne).

    Moje pytanie jest nastepujace - czy faktycznie nie mozna uzywac tego
    slowa w tekstach opisujacych metode nauki (nie jako nazwe produktu, gdyz
    jest dla mnie oczywiste ze produktu tak nazwac juz nie mozna) ?

    Czy dozwolone jest uzywanie slowa 'fiszka' - czy tez zastrzezenie slowa
    'fiszki' powoduje rowniez zastrzezenie jego odmian ?

    Na Wikipedii mozna znalezc fragment dyskusji wydawnictwa z wikipedysta (
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyskusja:Fiszki ) lecz nie rostrzyga ona
    w.w. kwestii.

    pozdrawiam
    Berni