eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZastrzezony slowny znak towarowy i jego powszechne uzywanie › Re: Zastrzezony slowny znak towarowy i jego powszechne uzywanie
  • Data: 2010-03-02 09:52:20
    Temat: Re: Zastrzezony slowny znak towarowy i jego powszechne uzywanie
    Od: berni <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-03-02 09:52, Roman Rumpel wrote:mob
    > Co do zakazywania - niestety mamy za mało kontekstu. Jeżeli, jak
    > słusznie napisał Jacek, używasz słowa fiszka wyłącznie w sensie
    > przewidzianym przez sjp, to możesz ich spuścić na drzewo, a nawet
    > wytoczyć im na podstawie ich wezwania proces o ustalenie prawa do
    > używania znaku (z dużą gwarancją wygranej). Jeżlei uzywasz w jakimś
    > innym kontekście - zaczyna się być może problem.

    SJP definiuje fiszki jako "karty katalogowe (służące wyszukiwaniu
    informacji" oraz "czyste kartki służącyce do notatek". Ja natomiast
    użyłem zwrotu 'nauka w formie fiszek..'/'nauka na zasadzie fiszki...'
    aby zobrazować użytkownikom metodę nauki (dwustronnych, wcześniej
    przygotowanych karteczek). Osoba z wydawnictwa stwierdziła, że używanie
    takich określeń w odnieseniu do przygotowanych przeze mnie materiałów
    jest naruszeniem ich znaku towarowego.

    Co więcej, zwrotów tych nie używam do oznaczenia produktu, a jedynie do
    opsiu jego działania.

    Mea culpa :)

    dzięki wszystkim za udział w dyskusji!

    pozdrawiam