  • 1. Data: 2006-03-23 10:17:03
    Temat: Zapłata za FV
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam pytanie, po jakim czasie ulaega przewadnienie zobowiazan zwiazanych z
    zapłata za FV?
    Chodzi mi o to ze 3 lata temu wystawilem Fakture VAT
    i do dzis nie otrzymalem zaplaty.
    Jest sens oddawac sprawe do komornika ?

    Kontrahent jest wyplacalny.

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2006-03-23 11:32:40
    Temat: Re: Zapłata za FV
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Witam
    > Mam pytanie, po jakim czasie ulaega przewadnienie zobowiazan zwiazanych z
    > zapłata za FV?
    > Chodzi mi o to ze 3 lata temu wystawilem Fakture VAT

    poniżej czy powyżej 3 lat ???

    > i do dzis nie otrzymalem zaplaty.
    > Jest sens oddawac sprawe do komornika ?

    z jakiej transkacji wyplywa roszczenie ???
    BTW najpierw trzeba do sadu , pozniej dopiero do komornika

    > Kontrahent jest wyplacalny.

    nie ma znaczenia
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-03-23 12:39:36
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    W ciągu 2-ch lat od daty powstania roszczenia (termin zapłaty na fakturze) -
    jeśli się nie mylę sprawa musi trafić do sądu. Art 554 kc. Po tym terminie
    pa pa pieniążki...

    Pytanie ode mnie: co, gdy sprawa trafi do sądu po terminie przedawnienia,
    sąd i dłużnik się nie zorientuje i sąd zasądzi wypłatę. Czy w takim
    wypadku - nawet po prawomocnym orzeczeniu sądu - pieniążki są do odzyskania
    przez komornika?

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 4. Data: 2006-03-23 14:45:17
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    >W ciągu 2-ch lat od daty powstania roszczenia (termin zapłaty na
    >fakturze) -
    > jeśli się nie mylę sprawa musi trafić do sądu. Art 554 kc. Po tym terminie
    > pa pa pieniążki...

    2 lata jest do sprzedazy. a jeżeli faktura zostala wystawiona z innego
    tytułu ????

    > Pytanie ode mnie: co, gdy sprawa trafi do sądu po terminie przedawnienia,
    > sąd i dłużnik się nie zorientuje i sąd zasądzi wypłatę.

    a co ma do tego Sad ???? przedawnienie jest na zarzut

    Czy w takim
    > wypadku - nawet po prawomocnym orzeczeniu sądu - pieniążki są do
    > odzyskania przez komornika?

    jezeli jest tytul wykonawczy to oczywiscie ,ze komornik wyegzekwuje. dluznik
    dal ciala nie podnoszac zarzutu w toku procesu i finito

    pozdrawiam