  • 1. Data: 2007-02-28 16:55:09
    Temat: Zakup w sklepie internetowym, nie chcą odebrać wadliwego towaru
    Od: "Jakub Gach" <k...@g...pl>

    Witam,
    Jest następująca sprawa, zakupiłem laptopa o znacznej wartości w sklepie
    internetowym. Dotarł do mnie wadliwy - matryca laptopa migała. Poinstruowali
    mnie zebym zwrocil laptopa kurierem na ich koszt, a oni oddadzą mi pieniądze
    na konto. Czym prędzej zadzwoniłem po pierwszego lepszego kuriera(siódemka)
    i wysłałem paczkę, wieczorem jednak doszedł do mnie mail ze sklepu abym
    wysłał przesyłkę UPSem - musztarda po obiedzie. Przesyłki nie przyjeli,
    argumentując ze nie mają podpisanej umowy z Siódemką, ok - powiedziałem, aby
    odebrali przesyłkę a ja pokryję jej koszt (przeleją mi kase za laptopa
    pomniejszoną o kwotę przesyłki) niestety odmówili w chamskim tonie, nie
    potrafiąc uargumentować dlaczego - ciągle słyszałem tylko ze mają umowe z
    UPSem.

    Moje pytanie jest następujące - czy taka praktyka jest legalna? Dostałem
    wadliwy towar który zwracam, czy nie mogę dostarczyć go dowolnie - kurierem
    Siódemką, przesyłką lotniczą, kosmiczną (jesli pokrywam ich koszt) lub
    osobiście?

    Koniec koncem jutro zamierzam wysłać im przesyłkę na ich warunkach, ale
    poniosę przez to dodakotwe koszta - czy mogę tą sprawę gdzieś zgłosić,
    ubiegać się o zwrot tych dodatkowych kosztów?

    Dziękuję za wszystkie informacje,
    Pozdrawiam,
    Jakub Gach

  • 2. Data: 2007-02-28 18:06:47
    Od: Sarpedon <f...@t...cy>

    Jakub Gach napisał(a):
    > Koniec koncem jutro zamierzam wysłać im przesyłkę na ich warunkach, ale
    > poniosę przez to dodakotwe koszta - czy mogę tą sprawę gdzieś zgłosić,
    > ubiegać się o zwrot tych dodatkowych kosztów?

    rzecznik konsumenta