  • 1. Data: 2007-02-28 16:10:18
    Temat: Cofnięty licznik w samochodzie
    Od: Opi<o...@p...fm>

    Witam
    Ojciec kupił samochód na komisie. Sprzedawca zapewniał że auto ma przejechane
    149 tys km. Jednak przy pierwszej wizycie u mechanika okazało się że auto ma
    znacznie więcej (na filtrze powietrza zapisana byłą ostatnia wymiana 4 miesiące
    temu przy przebiegu 220 tys.). Książka serwisowa która przedstawiał sprzedawca
    też jest podrobiona. Co mogę zrobić ?? czy mogę żądać jakiejś rekompensaty ??
    czy oddania samochodu i zwrotu pieniędzy ??
    Auto ogólnie jeździ nic się nie dzieje. Ale to nie uczciwe. I taki sprzedawca
    nie powinien być bezkarny.
    Z góry dziękuje za pomoc.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2007-02-28 16:23:39
    Temat: Re: Cofnięty licznik w samochodzie
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 28 Feb 2007 16:10:18 +0000 (UTC), Opi napisał(a):

    > Co mogę zrobić ??

    Sprzedawca popełnił przestępstwo z art. 286 KK, z tym, że trudno będzie
    dowieść że działał umyślnie i doprowadzić do ukarania go.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2007-02-28 16:24:27
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 28.02.2007 Opi <o...@p...fm> napisał/a:
> [...]
    > czy oddania samochodu i zwrotu pieniędzy ??
    > Auto ogólnie jeździ nic się nie dzieje. Ale to nie uczciwe. I taki sprzedawca

    A skąd wiesz, że to akurat ten przebieg na nalepce jest prawdziwy?
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 4. Data: 2007-02-28 16:24:46
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > I taki sprzedawca nie powinien być bezkarny.

    Ciężką sprawą będzie udowodnić kto przekręcił licznik - komisant, czy
    poprzedni właściciel.

    +inż.leva+

  • 5. Data: 2007-02-28 16:41:06
    Od: "Andrzej Wróblewski" <c...@c...pl>

    > Ciężką sprawą będzie udowodnić kto przekręcił licznik - komisant, czy
    > poprzedni właściciel.

    A nie jest tak, ze odpowiedzialnosc poniesie ostatni sprzedawca, chyba ze
    bedzie umial zrzucic odpowiedzialnosc na kogos innego?

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 6. Data: 2007-02-28 16:42:23
    Od: Opi<o...@p...fm>

    > A skąd wiesz, że to akurat ten przebieg na nalepce jest prawdziwy?
    > --
    > Samotnik
    > http://www.zagle.org.pl/

    Tego to nie wiem, ale po wizycie w ASO okazało się że książka podrobiona bo
    książka po francusku i ktoś zaznaczał wymiany jak chciał. Bo nikt nie wymienia
    rozrządu po 80 tys i za 14 miesięcy znowu na 108 tyś.
    A ten przebieg na filtrze tylko potwierdza moje podejrzenia.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2007-02-28 17:06:59
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 28.02.2007 Andrzej Wróblewski <c...@c...pl> napisał/a:

    > A nie jest tak, ze odpowiedzialnosc poniesie ostatni sprzedawca, chyba ze
    > bedzie umial zrzucic odpowiedzialnosc na kogos innego?

    A to niby na jakiej podstawie?
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 8. Data: 2007-03-01 09:17:56
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 28 Feb 2007 17:06:59 +0000, Samotnik napisał(a):

    > A to niby na jakiej podstawie?

    Cywilną tak. Karną sprawca. Udowadniać będą jednak organy - wezmą
    wszystkich na spytki i w krzyżowym ogniu pytań sprawca się przyzna ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl <==