-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!ne
wsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Maciek[NP]" <z...@i...pl>
Newsgroups: pl.soc.prawo
Subject: Zakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad
Date: Fri, 21 Sep 2007 15:27:29 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 46
Message-ID: <fd0gtr$c30$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: gu58.internetdsl.tpnet.pl
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1190381307 12384 80.53.72.58 (21 Sep 2007 13:28:27 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 21 Sep 2007 13:28:27 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:487360
[ ukryj nagłówki ]Witam,
Postanowiłem skorzystać z pomocy zacnego grona p.s.p ponieważ dokonałem
zakupu komputera przenośnego a który to komputer jest niezgodny ze
specyfikacją producenta o czym nie zostałem poinformowany podczas
dokonywania zakupu. 19.09.2007 r. kupiłem komputer marki HP Pavilion, model
dv6137ea. Na stronie internetowej sprzedawcy i producenta była podana zgodna
ze sobą specyfikacja sprzętowa. Niestety po zainstalowaniu systemu
operacyjnego okazało się, że parametry tego komputera nie są zgodne z
ofertą. Ponadto po sprawdzeniu numeru seryjnego i numeru produktu na
infolinii HP okazało się, że komputer ten nie jest przeznaczony na rynek
polski i serwis HP nie świadczy gwarancji na warunkach takich jak w
przypadku gdy komputer pochodzi od polskiego dystrybutora tej marki.
Sprzedawca wprawdzie dołączył kartę gwarancyjną sklepu ale uprawnia ona
jedynie do dokonania naprawy w serwisie sprzedawcy a nie w autoryzowanym
serwisie producenta, z odbiorem i dostawą do domu (tzw. door to door).
Ponadto nie mam możliwości rozszerzenia takiej gwarancji za dodatkową opłatą
na kolejne lata tak jak to się ma w przypadku zakupu sprzętu od polskiego
dystrybutora. O fakcie tym nie zostałem poinformowany w momencie dokonywania
zakupu i moim zdaniem było to celowe działanie które miało na celu
wprowadzenie mnie w błąd a tym samym nakłonienie do zakupu
niepełnowartościowego sprzętu. Kupując komputer na terenie kraju przyjąłem
założenie, że posiada on również na terenie kraju normalną gwarancję
producenta dającą możliwość dokonywania naprawy w autoryzowanym serwisie i
nie spodziewałem się takich kłopotów. Sprzedawca natomiast twierdzi, że nie
miał obowiązku informowania mnie, że mogę napotkać takie trudności i że ja
jako kupujący powinienem zapytać się sam i sam przewidzieć wszelkie
ewentualności. Moim zdaniem było to celowe i świadome wprowadzenie mnie w
błąd mające na celu pozyskanie klienta i sprzedaż tego przedmiotu. Dodatkowo
sytuację komplikuje fakt, że komputer ten został odebrany osobiście a nie
zakupiony wysyłkowo oraz kupiony w celu użycia w działalności gospodarczej
(faktura VAT) tak więc nie mogę zwrócić go w ciągu 10 dni oraz nie podlegam
ochronie wynikającej ze sprzedaży konsumenckiej. Mam więc bardzo poważny
problem ponieważ stałem się "szczęśliwym" posiadaczem bubla za prawie 3000
zł. Byłbym wdzięczny gdybyście zechcieli udzielić mi porady i nakierować na
właściwą drogę w jaki sposób mogę odstąpić od takiej umowy i zwrócić
zakupiony sprzęt.
Pozdrawiam,
Maciek
--
jedyny jedynie słuszny i prawdziwy Nocny Patrol z Lublina
http://nocnypatrol.org
Następne wpisy z tego wątku
- 21.09.07 13:57 rezist.com
- 21.09.07 17:02 PlaMa
- 21.09.07 17:46 krzysiek
- 21.09.07 20:44 Markus Sprungk
- 21.09.07 21:59 Gotfryd Smolik news
- 23.09.07 12:03 Piotr Dembiński
- 23.09.07 12:41 Kuba
- 23.09.07 13:05 Kuba
Najnowsze wątki z tej grupy
- Korekta prognozy
- ROBERT GWIAZDOWSKI: PO CO NAM ZWIĄZKI PARTNERSKIE?
- Czy można orzekać po pijaku?
- reparacje
- ustawienie przetargu
- Przeszukiwanie baz i netu
- Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- Re: Jak Sejm się przygotował na M. Wosia na PO-komisji rewizją/przeszukaniem w hotelu sejmowym
- AKCJA "PAPROTKA". KURIOZALNY PROJEKT MINISTERSTWA SPRAWIEDLIWOŚCI
- IMiGW 2 stopień ostrzeęnia upały
- picie piwa na terenie kampusu uniwersyteckiego
- I znowu prokuratura szuka paragrafu
Najnowsze wątki
- 2024-07-04 Korekta prognozy
- 2024-07-04 ROBERT GWIAZDOWSKI: PO CO NAM ZWIĄZKI PARTNERSKIE?
- 2024-07-03 Czy można orzekać po pijaku?
- 2024-07-02 reparacje
- 2024-07-02 ustawienie przetargu
- 2024-07-02 Przeszukiwanie baz i netu
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-06-30 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-06-28 Re: Jak Sejm się przygotował na M. Wosia na PO-komisji rewizją/przeszukaniem w hotelu sejmowym
- 2024-06-27 AKCJA "PAPROTKA". KURIOZALNY PROJEKT MINISTERSTWA SPRAWIEDLIWOŚCI
- 2024-06-27 IMiGW 2 stopień ostrzeęnia upały
- 2024-06-26 picie piwa na terenie kampusu uniwersyteckiego
- 2024-06-25 I znowu prokuratura szuka paragrafu