eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad › Re: Zakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad
  • Data: 2007-09-23 12:41:44
    Temat: Re: Zakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad
    Od: Kuba <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Maciek[NP] pisze:
    > Witam,
    >
    > Postanowiłem skorzystać z pomocy zacnego grona p.s.p ponieważ dokonałem
    > zakupu komputera przenośnego a który to komputer jest niezgodny ze
    > specyfikacją producenta o czym nie zostałem poinformowany podczas
    > dokonywania zakupu. 19.09.2007 r. kupiłem komputer marki HP Pavilion, model
    > dv6137ea. Na stronie internetowej sprzedawcy i producenta była podana zgodna
    > ze sobą specyfikacja sprzętowa. Niestety po zainstalowaniu systemu
    > operacyjnego okazało się, że parametry tego komputera nie są zgodne z
    > ofertą. Ponadto po sprawdzeniu numeru seryjnego i numeru produktu na
    > infolinii HP okazało się, że komputer ten nie jest przeznaczony na rynek
    > polski i serwis HP nie świadczy gwarancji na warunkach takich jak w
    > przypadku gdy komputer pochodzi od polskiego dystrybutora tej marki.
    > Sprzedawca wprawdzie dołączył kartę gwarancyjną sklepu ale uprawnia ona
    > jedynie do dokonania naprawy w serwisie sprzedawcy a nie w autoryzowanym
    > serwisie producenta, z odbiorem i dostawą do domu (tzw. door to door).
    > Ponadto nie mam możliwości rozszerzenia takiej gwarancji za dodatkową opłatą
    > na kolejne lata tak jak to się ma w przypadku zakupu sprzętu od polskiego
    > dystrybutora. O fakcie tym nie zostałem poinformowany w momencie dokonywania
    > zakupu i moim zdaniem było to celowe działanie które miało na celu
    > wprowadzenie mnie w błąd a tym samym nakłonienie do zakupu
    > niepełnowartościowego sprzętu. Kupując komputer na terenie kraju przyjąłem
    > założenie, że posiada on również na terenie kraju normalną gwarancję
    > producenta dającą możliwość dokonywania naprawy w autoryzowanym serwisie i
    > nie spodziewałem się takich kłopotów. Sprzedawca natomiast twierdzi, że nie
    > miał obowiązku informowania mnie, że mogę napotkać takie trudności i że ja
    > jako kupujący powinienem zapytać się sam i sam przewidzieć wszelkie
    > ewentualności. Moim zdaniem było to celowe i świadome wprowadzenie mnie w
    > błąd mające na celu pozyskanie klienta i sprzedaż tego przedmiotu. Dodatkowo
    > sytuację komplikuje fakt, że komputer ten został odebrany osobiście a nie
    > zakupiony wysyłkowo oraz kupiony w celu użycia w działalności gospodarczej
    > (faktura VAT) tak więc nie mogę zwrócić go w ciągu 10 dni oraz nie podlegam
    > ochronie wynikającej ze sprzedaży konsumenckiej. Mam więc bardzo poważny
    > problem ponieważ stałem się "szczęśliwym" posiadaczem bubla za prawie 3000
    > zł. Byłbym wdzięczny gdybyście zechcieli udzielić mi porady i nakierować na
    > właściwą drogę w jaki sposób mogę odstąpić od takiej umowy i zwrócić
    > zakupiony sprzęt.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Maciek
    >
    Witam

    Postaram się udzielić w miarę jasnej porady. Po pierwsze umowa
    gwarancyjna to zupełna dowolność. Gwarancji udzielił ci sprzedający w
    tym wypadku nie producent. Mając umowę gwarancyjną w ręku trzeba było
    sprawdzić kto udziela ci gwarancji na ten sprzęt. Myślę, że tutaj nie
    jesteś w stanie powalczyć o cokolwiek. Natomiast co do samego komputera
    to zastanowiłbym się nad rękojmią za wady rzeczy sprzedanej.

    Art. 556 KC stanowi o odpowiedzialności sprzedającego z tytułu rękojmi
    za wady fizyczne rzeczy sprzedanej. W definicji pojęcia zawarto
    "...jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił
    (sprzedawca przyp. K.) kupującego. Jeżeli tak było to zgodnie z art. 560
    KC przysługują ci dwa uprawnienia:

    1) możesz od umowy odstąpić, chyba że sprzedający wymieni rzecz wadliwą
    lub wady usunie (co chyba nie wchodzi w rachubę w tym wypadku). Patrz
    też par. 2 tego artykułu oraz art. 563 par.2 KC a także 564 (jeżeli
    udałoby ci się wykazać podstępne zatajenie wad)

    2) możesz żądać obniżenia ceny (patrz par. 3 art. 560 KC

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 23.09.07 13:05 Kuba

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1