-
Data: 2007-09-23 12:41:44
Temat: Re: Zakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad
Od: Kuba <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Maciek[NP] pisze:
> Witam,
>
> Postanowiłem skorzystać z pomocy zacnego grona p.s.p ponieważ dokonałem
> zakupu komputera przenośnego a który to komputer jest niezgodny ze
> specyfikacją producenta o czym nie zostałem poinformowany podczas
> dokonywania zakupu. 19.09.2007 r. kupiłem komputer marki HP Pavilion, model
> dv6137ea. Na stronie internetowej sprzedawcy i producenta była podana zgodna
> ze sobą specyfikacja sprzętowa. Niestety po zainstalowaniu systemu
> operacyjnego okazało się, że parametry tego komputera nie są zgodne z
> ofertą. Ponadto po sprawdzeniu numeru seryjnego i numeru produktu na
> infolinii HP okazało się, że komputer ten nie jest przeznaczony na rynek
> polski i serwis HP nie świadczy gwarancji na warunkach takich jak w
> przypadku gdy komputer pochodzi od polskiego dystrybutora tej marki.
> Sprzedawca wprawdzie dołączył kartę gwarancyjną sklepu ale uprawnia ona
> jedynie do dokonania naprawy w serwisie sprzedawcy a nie w autoryzowanym
> serwisie producenta, z odbiorem i dostawą do domu (tzw. door to door).
> Ponadto nie mam możliwości rozszerzenia takiej gwarancji za dodatkową opłatą
> na kolejne lata tak jak to się ma w przypadku zakupu sprzętu od polskiego
> dystrybutora. O fakcie tym nie zostałem poinformowany w momencie dokonywania
> zakupu i moim zdaniem było to celowe działanie które miało na celu
> wprowadzenie mnie w błąd a tym samym nakłonienie do zakupu
> niepełnowartościowego sprzętu. Kupując komputer na terenie kraju przyjąłem
> założenie, że posiada on również na terenie kraju normalną gwarancję
> producenta dającą możliwość dokonywania naprawy w autoryzowanym serwisie i
> nie spodziewałem się takich kłopotów. Sprzedawca natomiast twierdzi, że nie
> miał obowiązku informowania mnie, że mogę napotkać takie trudności i że ja
> jako kupujący powinienem zapytać się sam i sam przewidzieć wszelkie
> ewentualności. Moim zdaniem było to celowe i świadome wprowadzenie mnie w
> błąd mające na celu pozyskanie klienta i sprzedaż tego przedmiotu. Dodatkowo
> sytuację komplikuje fakt, że komputer ten został odebrany osobiście a nie
> zakupiony wysyłkowo oraz kupiony w celu użycia w działalności gospodarczej
> (faktura VAT) tak więc nie mogę zwrócić go w ciągu 10 dni oraz nie podlegam
> ochronie wynikającej ze sprzedaży konsumenckiej. Mam więc bardzo poważny
> problem ponieważ stałem się "szczęśliwym" posiadaczem bubla za prawie 3000
> zł. Byłbym wdzięczny gdybyście zechcieli udzielić mi porady i nakierować na
> właściwą drogę w jaki sposób mogę odstąpić od takiej umowy i zwrócić
> zakupiony sprzęt.
>
> Pozdrawiam,
> Maciek
>
Witam
Postaram się udzielić w miarę jasnej porady. Po pierwsze umowa
gwarancyjna to zupełna dowolność. Gwarancji udzielił ci sprzedający w
tym wypadku nie producent. Mając umowę gwarancyjną w ręku trzeba było
sprawdzić kto udziela ci gwarancji na ten sprzęt. Myślę, że tutaj nie
jesteś w stanie powalczyć o cokolwiek. Natomiast co do samego komputera
to zastanowiłbym się nad rękojmią za wady rzeczy sprzedanej.
Art. 556 KC stanowi o odpowiedzialności sprzedającego z tytułu rękojmi
za wady fizyczne rzeczy sprzedanej. W definicji pojęcia zawarto
"...jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił
(sprzedawca przyp. K.) kupującego. Jeżeli tak było to zgodnie z art. 560
KC przysługują ci dwa uprawnienia:
1) możesz od umowy odstąpić, chyba że sprzedający wymieni rzecz wadliwą
lub wady usunie (co chyba nie wchodzi w rachubę w tym wypadku). Patrz
też par. 2 tego artykułu oraz art. 563 par.2 KC a także 564 (jeżeli
udałoby ci się wykazać podstępne zatajenie wad)
2) możesz żądać obniżenia ceny (patrz par. 3 art. 560 KC
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 23.09.07 13:05 Kuba
Najnowsze wątki z tej grupy
- oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- e-doręczenia
- Zbieranie podpisów przed sklepem
- cenzura internetu
- ulaskawienie
- Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- Natalia z Andrychowa
- Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!
- CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- Komendant odszedl z hukiem
- Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 19 migrantów
- Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- Renta
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-21 e-doręczenia
- 2025-01-20 Zbieranie podpisów przed sklepem
- 2025-01-20 cenzura internetu
- 2025-01-20 ulaskawienie
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-14 Komendant odszedl z hukiem
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Renta