    From: "adam" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zakup mieszkania - opłaty pytanie - PILNE
    Date: Fri, 25 Jul 2003 08:49:58 +0200

    Mam takie pytanie. Planuje zakup mieszkania wartości około 250 000. Jakie
    czekają mnie opłaty dodatkowe. Z tego co wiem to na pewno te:

    Notariusz
    - opłata od czynności cywilnoprawnych (2%)
    - taksa notarialna
    - VAT (22%) od taksy notarialnej
    - opłata sądowa
    - wypisy

    Biuro pośrednictwa
    - wynagrodzenie biura nieruchomości

    Bank
    - prowizja za udzielenie kredytu

    Co jeszcze ?? Jakiś dodatkowy podatek do urzędu skarbowego (z tego co wiem
    to sprzedający płaci 20% czy kupujący też).???

    Może kto się orientuje ile kosztuje wpis do księgi wieczystej dla mieszkania
    o takiej wartości
    Mieszkanie hipoteczne ma już księge
    Wiem że odpada wpis do spółdzielni bo to jest wspólnota mieszkaniowa

    PZdr.