    From: "Paweł Elert" <p...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zakup drukarki - kompletność urządzenia
    Date: Thu, 13 Dec 2007 10:46:28 +0000 (UTC)

    Witam!

    Dnia 22-11-2007 kupiłem na allegro drukarkę, aukcja była opisana w następujący
    sposób:
    &#8222;Witam na mojej aukcji!! Przedmiotem aukcji jest drukarka laserowa mono
    Samsung ML-2010P Drukarka bardzo mało używana, w 100 % sprawna, stan idealny,
    posiada gwarancję do 17-04-2009r.&#8221;. Dalej był jedynie opis techniczny
    parametrów.
    Gdy otrzymałem drukarkę, okazało się, iż drukarka nie posiada cartridge&#8217;a ani
    kabla komunikacyjnego, i co mniej ważne osłonki na papier. Nie drukowała, z
    powodu braku cartridge&#8217;a.

    Sprzedawca odpowiedział w nastepujący sposób:
    Przedmiotem aukcji była zgodnie z opisem używana drukarka. Gdyby do drukarki
    były dołączone toner oraz kabel USB byłoby to napisane w opisie aukcji.
    Toner według producenta jest materiałem eksploatacyjnym, a kabel USB to akcesorium

    W wielu aukcjach było opisane iż drukarki nie zawierają kabli, lub tonera.
    Czy kupując używaną drukarkę, można założyć iż będzie ona miała kabel USB oraz
    cartridge?

    Według mnie cartridge, zawiera oprócz tonera elementy mechaniczne, jak wałek
    oraz bęben światłoczuły, które nie są elementami eksploatacyjnymi. Koszt
    tonera w proszku wynosi około 20 zł, natomiast całego cartridge&#8217;a powyżej 100zł

    Pozdrawiam
    Paweł