  • Data: 2008-09-19 21:46:26
    Temat: Zakup domu. Czy to podpada pod wyłudzenie?
    Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Grupowiczów!

    Niedawno "wpadła mi w ucho" taka historia:
    Znajomy znajomego chciał kupić połowę jednorodzinnego budynku
    mieszkalnego. Podpisał umowę przedwstępną, wpłacił całkiem pokaźny
    zadatek, po czym udał się do banku po kredyt. Jak to przy kredytach
    bywa, bank zażądał stosownego wpisu do księgi wieczystej, ale
    właściciel budynku (sprzedający który wziął zadatek) nie wyraził na to
    zgody, a więc z kredytu przysłowiowe nici! Gotówki oczywiście brak.
    W związku z tym jestem ciekawy, czy znajomy kolegi "wtopił" na całego,
    czy też jest jakieś wyjście z tej sytuacji? Chodzi oczywiście o
    możliwość odzyskania zadatku, lub "przekonania" (prawnie dozwolonymi
    sposobami) właściciela do zgody na obciążenie hipoteki...
    Jeśli nie ma żadnego prawnego sposobu, to czy w takim wypadku
    właściciel może sobie sprzedawać tą wolną połówkę chałupy np. co pół
    roku? Do czasu aż trafi na kogoś z gotówką? Wtedy oczywiście się
    rozmyśli i straci zadatek, ale biorąc pod uwagę, ile osób
    statystycznie kupuje dom na kredyt, a ile za gotówkę, to sami
    wiecie...
    A zatem, czy jest jakieś wyjście z tej sytuacji?
    --
    Pozdrawiam!
    A.