  • 81. Data: 2024-04-07 09:56:22
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 23:34, nadir pisze:

    > Zakładasz, że ona robi coś niezgodnego z naukami medycznymi i swoimi
    > przekonaniami.

    No na tym polega jej praca, żeby na przykład wypisywać hormonalne środki
    antykoncepcyjne co kościołowi się nie podoba. O badaniach prenatalnych i
    trudnych decyzjach w przypadku ciąż zagrożonych i patologicznych nie
    wspomne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 82. Data: 2024-04-07 10:02:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No ale czemuż to akurat siostra zakonna miała by być szczególnie
    > bardziej narażona na swoje zdanie, niż jakaś inna osoba?

    No po prostu może. Tak jak policjantem nie powinna być osoba ze
    środowisk neonazistowskich czy kibolskich, tak ginekologiem nie powinna
    być zakonnica.

    > Każdy ma jakieś
    > tam swoje zdanie na jakiś temat. Jeśli chodzi o antykoncepcję, to nawet
    > trudno powiedzieć, które zdanie jest właściwe. Czy lepiej zapobiegać
    > żrąc hormony, czy poprzez wstrzemięźliwość. Może jakiś kalendarzyk, albo
    > "żarliwa modlitwa"?

    I dobrze by było jakby te poglądy były oparte o wiedzę medyczną a nie
    zdanie odklejonego od rzeczywistości geriatycznego papieża.

    > I tak uważam, że to mniej kontrowersyjne, niż szkolenia przedmałżeńskie
    > przez osoby, które nie mają małżonków prowadzone.

    Tu się zgadzam. Ale to tak jakby inny temat.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 83. Data: 2024-04-07 10:05:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.04.2024 o 09:04, Shrek pisze:

    > Ale ja nie pisałem, że zachęca do zadawania sobie, tylko że tłumaczy że
    > cierpienie uszlachetnia - mieliśmy już jeden spektakularny przykład jak
    > to zadziałało w praktyce.

    Wierzący tak to przedstawia.
    Ateista powie to tylko biologia.

    > Ty za to piszesz, że ksiądz gin to nic złego bo równie dobrze można
    > trafić na takiego z kupionym dyplomem. "to chyba nie był najlepszy
    > przykład";)
    >
    > Ogólnie ktoś dla kogo pewna książka z opisami stworzenia świata w 7 dni
    > jest podstawą światopoglądu nie powinien się zajmować ani nauką ani
    > medycyną. Albo po prostu nie być duchownym. Bo nie da się jednocześnie
    > poważnie traktować biblii i teorii ewolucji czy genetyki. A jak ktoś ma
    > tego typu wątpliwości to z pewnością lekarzem być nie powinien (albo
    > duchownym).

    KK nie uznaje obecnej nauki?

    Robert

  • 84. Data: 2024-04-07 10:18:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wierzący tak to przedstawia.
    > Ateista powie to tylko biologia.

    Ateista (i każdy normalny lekarz) powie że ból należy leczyć jeśli
    skutki uboczne nie przekraczają korzyści. W przypadku chorych termalnie
    sprawa jest paradoksalnie prosta.

    > KK nie uznaje obecnej nauki?

    Nie da się uznawać biblii i nauki bez robienia kurwy z logiki. Albo mamy
    jakieś toerie kosmologiczne albo świat stworzył dziadek z brodą w sześć
    dni a siódmego świętował. To samo dotyczy teorii ewolucji.
    Zmartwychstania Jezusa, jego "wniebowstąpieniu", o niepokalanym
    poczęciu przez "ducha świętego" nie wspominając, bo będzie tak jak w
    dowcipie "a teraz wszyscy na siebie drąż ryja". Więc dopóki na poważnie
    biorą biblię to sorry... Nie...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 85. Data: 2024-04-07 10:23:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.04.2024 o 09:48, Shrek pisze:

    > Osobiście uważam że nie powinien. Nie da się na poważnie bez robienia
    > fikołków łączyć wiary w biblie i teorię ewolucji - więc uczciwie
    > należałoby wbrać a nie robić kurwę z logiki.

    Czyli tylko ateiści lekarzami.
    KK nie uznaje obecnej nauki?

    Robert

  • 86. Data: 2024-04-07 10:28:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.04.2024 o 09:44, Shrek pisze:
    > Egzorcyzmy to gusła.

    Dla ateisty.

    A w działanie placebo wierzysz (o przepraszam, uznajesz). ;)

    Robert

  • 87. Data: 2024-04-07 10:29:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czyli tylko ateiści lekarzami.

    Zdradzę ci tajemnicę, że katolicy generalnie nie wierzą we wszystko co w
    biblii napisano.

    > KK nie uznaje obecnej nauki?

    No więc wytłumacz jak to było z tym powstaniem świata?

    Albo uznają biblię albo naukę. Nie da się inaczej bez robienia fikołków.

    W sumie zastanawiam się jak taka zakonnica ginekolog tłumaczy sobie
    niepokalane poczęcie przez ducha świętego... ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 88. Data: 2024-04-07 10:30:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.04.2024 o 09:52, Shrek pisze:
    > gina który nie prowadzi antykoncepcji i ciąży.

    Za szeroko, nie prowadzi aborcji.

    Robert

  • 89. Data: 2024-04-07 10:32:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.04.2024 o 09:54, Shrek pisze:

    > Pewnie dlatego, że w przeciwieństwi do ciebie pobieżnie przeczytałe
    > artykuł z otwarcia wątku;)

    Przypadek? ;)

    Robert

  • 90. Data: 2024-04-07 10:36:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Kumpela wpadła i postanowili się ożenić. Jeszcze nie było widać, więc
    > ksiądz uparł się, by zapisywała to i owo, by ją nauczyć jak zapobiegać
    > ciąży kalendarzykiem. A ona dzielnie to wypełniała w oparciu o ulotkę,
    > jak to powinno wyglądać.

    Kalendarzyk dzień po. ;)

    Robert