  • 541. Data: 2024-04-28 17:56:20
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale teraz nie o tym. Nie twierdzę, że w imię boga nie mordowano dla
    > zysku wszelakiego.
    > Tylko gdyby nie wymyślili boga, to coś innego było by usprawiedliwieniem.

    Być może. Ale my rozmawiamy o tym czy religie są "pokojowe". Gdyby nie
    karabin to zabijano by z czego innego (i to robiono) ale to nie znaczy w
    żadnym wypadku że karabin jest "bronią pokojową". Już prędzej by można
    tak mówić o broni termonuklearnej;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 542. Data: 2024-04-28 17:59:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Po hasłami religii... czyli gdyby nie było religii to by innego nie
    > wymyślili powodu.

    Być może, ale to nie znaczy że religia jest pokojowa.

    > Narzędzie jak każde inne.

    No ale marynarki wojennej nie nazwiesz formacją pokojową;P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 543. Data: 2024-04-28 18:01:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale nie przytoczysz przypadku odprawiania egzorcyzmów bez wcześniejszych
    > prób leczenia psychiatrycznego?

    NIe, nie przytoczę. Natomiast widzę tu sprzeczność.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 544. Data: 2024-04-28 18:04:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 28.04.2024 o 17:52, Shrek pisze:

    > No akurat psychiatria zajmuje się właśnie leczeniem z uczucia że
    > znajdują się z nami niewidzialne istoty w pokoju;)

    No i leczy prochami, bo niby dlaczego miałby egzorcyzmami?

    Robert

  • 545. Data: 2024-04-28 18:08:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 28.04.2024 o 17:56, Shrek pisze:

> [...]
    > karabin to zabijano by z czego innego (i to robiono) ale to nie znaczy w
    > żadnym wypadku że karabin jest "bronią pokojową". Już prędzej by można

    No czyli wracamy do punktu wyjścia, to wszystko zależy od człowieka. I
    jedni uważają, że wolna wola to błąd ewolucji, inni, że dana nam od Boga. :)

    Robert

  • 546. Data: 2024-04-28 18:10:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No i leczy prochami, bo niby dlaczego miałby egzorcyzmami?

    No bo normalnie leczeniem zajmują się psychiatrzy a nie zakonnice?
    Właśnie na tym polega problem, że babka nie potrafi odwiesić bycia
    zakonnicą na kołek na czas pracy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 547. Data: 2024-04-28 18:10:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No czyli wracamy do punktu wyjścia, to wszystko zależy od człowieka. I
    > jedni uważają, że wolna wola to błąd ewolucji, inni, że dana nam od
    > Boga. :)

    Wydaje mi się, że nei o tym rozmawiamy....

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 548. Data: 2024-04-28 18:14:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 28.04.2024 o 17:59, Shrek pisze:

    > Być może, ale to nie znaczy że religia jest pokojowa.

    W KK to raczej drugi policzek, niż oko.

    > No ale marynarki wojennej nie nazwiesz formacją pokojową;P

    Użyć można różnie. Jak pod Westerplatte lub osłaniając konwój.

    Robert

  • 549. Data: 2024-04-28 18:15:16
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 28.04.2024 o 18:01, Shrek pisze:

    > NIe, nie przytoczę. Natomiast widzę tu sprzeczność.

    W czym, w egzorcyzmach gdy prochy zawiodły?

    Robert

  • 550. Data: 2024-04-28 18:19:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W KK to raczej drugi policzek, niż oko.

    No chyba że krucjaty na przykład. Albo palenie na stosie heretyków:P

    Już kiedyś dyskutowałem z Marcinem. U nas jest stereotyp że to muslimy
    są wojownicze. W azji często to różne skądinąd pokojow postrzegane u nas
    religie typu hinduizm czy buddyzm zajmują się systemowym dokuczaniem
    muzułmańskiej mniejszości. Łącznie z tym że w birmie urządzili im
    ludobójstwo. Sygnowane... a jakże przez laureatkę pokojowej nagrody nobla...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!