  • 531. Data: 2024-04-28 16:16:14
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Wiara - to po protu wiara. Z wiedzą naukową nie należy próbować tego
    > łączyć, bo jak akurat celnie zauważasz robi się z tego bałagan.

    No właśnie. Nie należy.
    Lekarz w habicie to bałagan.

    > Jeśli w Piśmie Świętym napisano, że Jezus przywrócił życie "tchnąwszy" w
    > usta zmarłego oddech, to nie wykluczone, że to opis "sztucznego
    > oddychania", które Chińczykom w tym okresie było podobno znane. Możemy
    > wierzyć w nadprzyrodzone moce albo nie, ale skuteczne reanimacje się
    > zdarzają i temu nie zaprzeczysz.

    No to możemy wierzyć w nadprzyrodzone moce, czy nie?
    Skoro to była reanimacja, to była reanimacja, a nie zmartwychwstanie.
    Wierni twierdzą, że to było zmartwychwstanie. Cud boski. A nie zwykła i
    nienadprzyrodzona reanimacja.

    > Chodzenie po wodzie też było znane w chrystusowych czasach.

    Nie było. W naszych czasach też nie jest znane.
    Nikomu to się nie udało.

    > Japońscy SCHINOBI używali MIZOGUO.

    Ale rozumiesz, że wierni (nawet współcześnie!) twierdzą, że chodził po
    wodzie dzięki boskiej mocy, a nie dzięki małym kajakom na stopach?

    Gdyby twierdzili, że to były kajaki na stopach, to nie byłoby tej
    dyskusji. I lekarzy w habitach.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 532. Data: 2024-04-28 16:18:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Gdyby religie nie istniały, to wojen byłoby mniej?

    Sądzę że tak. Część wojen była jak najbardziej pod hasłem religii. Być
    może dzięki temu nie było ich gdzie indziej, jednak nie zmienia to
    postaci rzeczy że większość religii wcale nie jest tak pokojowa jak
    chciałby uchodzić.

    Zesztą pytanie z serii... nie na temat - czy jakby nie było marynarki
    wojennej to wojen byłoby mniej czy więcej?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 533. Data: 2024-04-28 16:22:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Była jakaś wojna religijna, gdzie u podłoża nie leżały względy
    > materialne lub polityczne?

    Być może. Ale jeśli pretekstem jest wojna w imię religii, to ciężko
    lecieć w chuja że religia jest pokojowa - "co to za wegetarianin co
    wpierdala schabowe":P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 534. Data: 2024-04-28 16:33:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.04.2024 o 14:31, alojzy nieborak pisze:

    > A później? Religia mogła być podkładką do wojen w europce.
    > To to raczej zwykle się zazębiało na moje oko, znaczy religia z polityką
    > + wpływy + tron. Katolicy vs protestanci.

    Wtedy religia była integralną częścią polityki (teraz zresztą też jest).
    Więc tłumaczenie że religia była pokojowa, tylko źli władcy (w tym
    papieże) ją wykorzystywai w celach politycznych jest po prostu hipokryzją.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 535. Data: 2024-04-28 16:36:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Krasnoludki musiałbyś zdefiniwać :)

    Po co? Udowodnij że nie istnieją wszystkie:P

    > Bogów greckich, na tyle ile potrafię
    > powiedzieć to raczej nie było, ale tak po prawdzie z absolutną pewnością
    > nie wiem.

    Ale jak cie ktoś zapyta czy istnieją czy nie to powiesz "nie" czy "nie
    wiem"?

    > O reptalianach wiem tylko tyle, że Obama z profilu miał jakiegoś
    > przypominać :)

    To w sumie i tak więcej niż o dziadku co stworzył wszechświat z Ziemią w
    sześć dni. Więc skoro na pytanie czy istniej bóg odpowiadasz nie wiem,
    to o spisek retpilian tym bardziej powinieneś odpowiedzieć że nie wiesz:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 536. Data: 2024-04-28 16:37:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.04.2024 o 14:10, alojzy nieborak pisze:

    > I co w tym dziwnego?

    Nic - prosta hipokryzja.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 537. Data: 2024-04-28 16:45:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 28.04.2024 o 16:18, Shrek pisze:

    > Sądzę że tak. Część wojen była jak najbardziej pod hasłem religii. Być

    Po hasłami religii... czyli gdyby nie było religii to by innego nie
    wymyślili powodu.

    Narzędzie jak każde inne.

    Robert

  • 538. Data: 2024-04-28 16:50:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 28.04.2024 o 16:22, Shrek pisze:

    > Być może. Ale jeśli pretekstem jest wojna w imię religii, to ciężko
    > lecieć w chuja że religia jest pokojowa - "co to za wegetarianin co
    > wpierdala schabowe":P

    Ale teraz nie o tym. Nie twierdzę, że w imię boga nie mordowano dla
    zysku wszelakiego.
    Tylko gdyby nie wymyślili boga, to coś innego było by usprawiedliwieniem.

    Robert

  • 539. Data: 2024-04-28 17:34:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.04.2024 o 16:16, Kviat pisze:
    > No właśnie. Nie należy.
    > Lekarz w habicie to bałagan.

    Żaden. wiara, to wiara. Wiedza, to wiedza. Lekarz w ZUS, to po prostu
    ekspert, który wiedzę medyczną przelicza na procenty. Miejsca na wiarę
    tu nie widzę. Co ma do rzeczy ubiór? U faceta, to jeszcze sukienka by
    była udziwnieniem. Ale u kobiety?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 540. Data: 2024-04-28 17:52:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Żaden. wiara, to wiara. Wiedza, to wiedza. Lekarz w ZUS, to po prostu
    > ekspert, który wiedzę medyczną przelicza na procenty.

    No akurat psychiatria zajmuje się właśnie leczeniem z uczucia że
    znajdują się z nami niewidzialne istoty w pokoju;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!