  • Data: 2008-06-10 08:39:09
    Temat: Zakład usługowy a czas pracy ?
    Od: kuku <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Czy będąc prywatnym przedsiębiorcą mogę ustalić sobie własne godziny
    otwarcia zakładu usługowego, czy jednak jest to jakoś normowane ?
    Np. Fryzjer czynnny w dni robocze tylko od 10-16 - daje to w całości
    30h tydzień pracy.
    Kodeks pracy z tego co na szybko znalazłem mówi tylko o czasie którego
    nie można przekraczać i to wobec pracownika.
    (Niby przedsiębiorcy powinno zależeć na własnych zarobkach i sam się
    starać - no ale z ludźmi różnie to bywa)
    Pytam z punktu widzenia wynajmującego - załóżmy że mam zaklad
    kosmetyczny, część miejsca wynajmuję fryzjerowi - przez to zwiekszam
    atrakcyjność dla klienta bo w jednym miejscu można być obsłużonym
    kompleksowo - Jednak fryzjer ustala sobie dziennie po 6 godzin pracy
    (zakład jest czynny - powiedzmy 12 godzin bo moi pracownicy są na 2
    zmiany) no i teraz klienci przychodzący do fryzjera mijają się z nim
    co może obniżać prestiż takiego miejsca
    Umowa oczywiście nic na ten temat nie wspomina (i dlatego nie ma
    ewentualnych podstaw do jej zerwania), dlatego interesuje mnie czy
    jest to jakoś unormowane ?