  • 1. Data: 2006-03-20 15:28:11
    Temat: Zakład opieki społecznej
    Od: Monia <m...@o...pl>

    Opiszę krótko swoją sytuację. Moja matka jest ciężko chora i ze wzgledu
    na konieczność 24h opieki specjalistycznej załatwiana jest sprawa
    oddania mamy do zakładu opieki społecznej. Mam brata, z którym mama
    mieszkała na wspólnym gospodarstwie domowym. Ja mieszkałam na oddzielnym
    gospodarstwie domowym. Ostatnio przyjechała pani z zakładu opieki
    społecznej i robiła wywiad środowiskowy. Zebrała informacje zarobkach
    moich, mojego męża i moich dzieci. Cała sprawa w celu dopłacania do
    opieki nad matką w państwowym zakładzie społecznym.
    Mam pytanie czy w zakładzie opieki społecznej trzeba dopłacać i kto
    powinien ponosić z tego tytułu koszty. Czy kosztami powinien być
    obciążony brat i ja. Czy tylko osoba z gospodarstwa domowego mojej mamy.
    Jak narazie to pod uwagę brana jestem ja a pani z zakładu opieki
    społecznej mówi, że brat nie będzie brany pod uwagę, ponieważ on nie
    należy do wspólnego gospodarstwa domowego. Nie rozumiem sytuacji.
    Wiec mam pytanie - kto jest obciążony kosztami dopłacania do opieki nad
    chorą matką?
    Kto może załatwiać pobyt matki w zakładzie opieki czy tylko brat, który
    był na wspólnym gospodarstwie domowym. Czy również osoby z poza
    gospodarstwa domowego tej osoby.