  • 1. Data: 2006-03-20 17:11:51
    Temat: Łamanie Praw Autorskich przez Solid Security
    Od: El_Chueco <e...@N...wp.pl>

    Jakiś czas temu w folderze reklamowym firmy SOLID SECURITY kolega znalazł
    zdjęcie jego autorstwa, po przerwie postanowił wrócic do sprawy.

    Po konsultacji z prawnikiem postawił utworzyć stronę i opisać przypadek. O
    publikacji powiadomił przedstawiciela SOLID SECURITY i czeka teraz na
    odpowiedź

    Zapraszam do zapoznania się ze sprawą na stronie
    www.lukasz-telus.com/index.php?str=solidsecurity
    Jeśli macie podobne doświadczenia, propozycje lub uwagi mogące mi lub
    koledze
    pomóc w starciu z tą niesolidną firmą, proszę o przesyłanie uwag na
    adres e-mail.

    Łukasz Telus
    l...@s...pl
    --
    Tomasz "El_C" Surowiec
    skype:t.surowiec

  • 2. Data: 2006-03-20 19:16:33
    Temat: Re: Łamanie Praw Autorskich przez Solid Security
    Od: "barakuda" <b...@o...pl>

    Użytkownik "El_Chueco" <e...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > koledze
    > pomóc w starciu z tą niesolidną firmą, proszę o przesyłanie uwag na

    napisz im by sobie grafika zmienili ,bo wycięli naprawdę niesolidnie - tego
    napewno nie potrafią dobrze zrobić ,zdjęcie na 99% jest wasze, choć kolego
    znam przypadek zadziwjający,a taki ,że był drugi fotograf o którym ten
    pierwszy nie wiedział i obaj mieli negatywy takie same i co ?, no ale tu
    chyba taki przypadek nie zachodzi.
    barakuda

  • 3. Data: 2006-03-20 20:26:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    El_Chueco [###e...@N...wp.pl.###] napisał:

    WObec opisanej na stronie postawy firmy SOLID to zostaje autorowi
    zdjecia złożenie zawiadomienia o przestępstwie. Niech przekonują
    prokuratora i sąd, że fragment zdjęcia nie jest przejawem twórczej
    działalności. A, i dodatkowo na wycięcie kawałka zdjęcia też powinni
    mieć zgodę autora.

  • 4. Data: 2006-03-21 09:52:39
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

> [...]
    > prokuratora i sąd, że fragment zdjęcia nie jest przejawem twórczej
    > działalności. A, i dodatkowo na wycięcie kawałka zdjęcia też powinni

    Zgadza sie. Odpisujacy radca prawny to albo idiota albo liczyl ze autor
    zdjecia da sie latwo zbyc.

    Jacek

  • 5. Data: 2006-03-21 09:52:59
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

> [...]

    > koledze
    > pomóc w starciu z tą niesolidną firmą, proszę o przesyłanie uwag na adres

    Napisz do nich pismo z zadaniem odszkodowania za uzyte bezprawnie zdjecie.
    Zacytuj temu baranowi odpowiednie przepisy z ustawy o prawie autorskim i
    prawie pokrewnym i poinformuje ze brak checi ugody w tej sprawie spowoduje
    skierowanie sprawy do odpowiednich organow.

    Albo jesli nie chcesz sie cackac to zrob tak jak pisze Robert

    Jacek

  • 6. Data: 2006-03-21 15:04:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    castrol [###j...@w...blumen.pl.###] napisał:

    > Zgadza sie. Odpisujacy radca prawny to albo idiota albo liczyl ze
    autor
    > zdjecia da sie latwo zbyc.

    Nie podejrzewam go o indolencje w tak fundamentalnych sprawach. Ale co
    miał napisać? 99% klientów pomyśli, że może ma rację.

  • 7. Data: 2006-03-23 14:08:47
    Od: s...@s...pl

    El_Chueco wrote:
> [...]
    > koledze
    > pomóc w starciu z tą niesolidną firmą, proszę o przesyłanie uwag na

    Działając w imieniu Solid Security Sp. z o.o. w Warszawie, w
    odpowiedzi na kwestię zasygnalizowaną przez Pana Łukasza Telus,
    wyjaśniam co następuje.

    Katalogi reklamowe jakimi posługuje się w swojej działalności Solid
    Security co do zasady są opracowywane i drukowane przez podmioty
    zewnętrzne. Dotychczasowa praktyka w tej kwestii wyglądała w ten
    sposób, że Solid Security formułowała treść jaka miała znaleźć
    się w materiałach, a umiejscowienie jej w odpowiednim kontekście
    graficznym należało do obowiązków agencji reklamowej. Dodatkowo,
    nasza firma zapewniała agencji wszelkie warunki do zrobienia zdjęć
    mających zostać umieszczonych w katalogach. W tym celu udostępniano
    pomieszczenia firmy, zapewniano obecność pracowników w miejscach
    gdzie robione były specjalne fotografie bądź sesje zdjęciowe. Nie
    zmienia to faktu, że o ostatecznym wykorzystaniu danego zdjęcia
    decydowała zawsze agencja reklamowa, przedstawiając Solid Security
    gotowy projekt katalogu do akceptacji. Tym samym nie mieliśmy
    bezpośrednio wpływu na to, że w poprzednim katalogu znalazło się
    sporne zdjęcie radiowozu policyjnego. Nie mamy też wiedzy w jaki
    sposób w posiadanie tego zdjęcia weszła agencja reklamowa. Oznacza
    to, że Solid Security nie można przypisać złej wiary przy
    wykorzystaniu przedmiotowej fotografii.

    Mając jednak na uwadze ciągłe dążenie do eliminowania
    rzeczywistych bądź potencjalnych nieprawidłowości związanych z
    funkcjonowaniem firmy zapewniam, że w kolejnym katalogu sporne
    zdjęcie na pewno nie zostanie wykorzystane.

    W ocenie Solid Security przy rozwiązaniu zaistniałej sytuacji będzie
    należało wziąć pod uwagę niewielki rozmiar zdjęcia jak i to, że
    częściowo różni się ono od negatywu znajdującego się w
    posiadaniu Pana Łukasza Telus. Poza tym warto w tym miejscu
    przypomnieć, że radiowóz policyjny w kolorze niebieskim jest
    powszechnym, codziennym elementem ruchu publicznego.

    Tym samym oświadczam, że Solid Security zwróci się w dniu
    dzisiejszym do Pana Łukasza Telus o przedstawienie propozycji
    ugodowego zakończenia sprawy.

    Z poważaniem,

    Radca Prawny
    Paweł Szejpuch

  • 8. Data: 2006-03-23 16:34:03
    Od: El_Chueco <e...@N...wp.pl>

> [...]
    >
    > Katalogi reklamowe jakimi posługuje się w swojej działalności Solid
    > Security co do zasady są opracowywane i drukowane przez podmioty

    Chciałbym zaznaczyć, iż:
    - Za treść ogloszeń jak i za cała ulotke odpowiada wydawca treści ogłoszeń:
    Rozdział 2

    Art. 8.
    1. Prawo autorskie przysługuje twórcy, o ile ustawa nie stanowi inaczej.

    2. Domniemywa się, że twórcą jest osoba, której nazwisko w tym
    charakterze uwidoczniono na egzemplarzach utworu lub której autorstwo
    podano do publicznej wiadomości w jakikolwiek inny sposób w związku z
    rozpowszechnianiem utworu.

    Art. 15.
    Domniemywa się, że producentem lub wydawcą jest osoba, której nazwisko
    lub nazwę uwidoczniono w tym charakterze na przedmiotach, na których
    utwór utrwalono, albo podano do publicznej wiadomości w jakikolwiek
    sposób w związku z rozpowszechnianiem utworu.

    Co do sporu, to wg ustawy racja leży po stronie Pana Łukasza Telus
    Rozdział 1

    Art. 1.
    1. Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności
    twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci,
    niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).

    2. W szczególności przedmiotem prawa autorskiego są utwory:

    1) wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi
    (literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz programy
    komputerowe),
    2) plastyczne,
    3) fotograficzne,
    4) lutnicze,
    5) wzornictwa przemysłowego,
    6) architektoniczne, architektoniczno-urbanistyczne i urbanistyczne,
    7) muzyczne i słowno-muzyczne,
    8) sceniczne, sceniczno-muzyczne, choreograficzne i pantomimiczne,
    9) audiowizualne (w tym filmowe).

    21. Ochroną objęty może być wyłącznie sposób wyrażenia; nie są objęte
    ochroną odkrycia, idee, procedury, metody i zasady działania oraz
    koncepcje matematyczne.

    Rozdział 14

    Art. 115
    1. Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do
    autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 3.

    2. Tej samej karze podlega, kto rozpowszechnia bez podania nazwiska lub
    pseudonimu twórcy cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci
    opracowania, artystyczne wykonanie albo publicznie zniekształca taki
    utwór, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie.

    Art. 116
    1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia cudzy
    utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne
    wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2 .

    2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w ust. 1 w celu
    osiągnięcia korzyści majątkowej,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    .... i tak dalej.

    W przytoczonych tutaj artykułach widoczne jest, iż za treść i przedmiot
    sporny zawarty w ulotce reklamowej odpowiedzialność ponosi NABYWCA -
    czyli SOLID SECURITY. I tak jak koledzy wspomnieli, to już ewentulane
    dochodzenie odszkodowania od Agencji Reklamowej leży po stronie NIE
    POSZKODOWANEGO ale SOLID SECURITY.

    Moim skromnym zdaniem, niechęć przyznania się do winy ze strony SOLID
    SECURITY jako odpowiedzialnego za treść ogłoszenia w przedmiocie
    reklamowym, mówiąc językiem urzędowym, nosi znamiona tchórzostwa!

  • 9. Data: 2006-03-23 19:25:05
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    El_Chueco napisał(a) :
> [...]
    > SECURITY jako odpowiedzialnego za treść ogłoszenia w przedmiocie
    > reklamowym, mówiąc językiem urzędowym, nosi znamiona tchórzostwa!

    Nie ma chyba takiego słowa w języku urzędowym:-)
    Prędzej raczej "poświadczanie nieprawdy" czyli po prostu kłamstwo.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.