  • 1. Data: 2004-03-30 18:52:47
    Temat: Zakaz konkurencji a zwrot nakładow
    Od: "osaczony30" <o...@o...pl>

    Witam.
    Wiem ze problem zakazu konkurencji był poruszany nie raz ale mam pytanie
    bardziej specyficzne.

    Obecnie pracuje w firmie XXX ( nie chodzi tu o dystrybutora filmow porno ;))
    i jestem jakim tam specjalistą. Firma jest potetnatem w branzy na rynku
    polskim.
    Pracuje w niej od ponad 5 lat. Od ok 2 miesiecy prowadze rowniez wlasna
    dzialalnosc gospodarcza o podobnym profilu. W umowie o prace nie mam zadnego
    zapisu o zakazie konkurencji. Lecz niedawno otrzymalem pisemko w ktorym to
    zakazuje sie prowadzenia dzialnosci konkurencyjnej dla mojego pracodawny lub
    pracy dodatkowej w konkurencyjnej firmie.
    Oto moje pytania.
    Czy musze przyznac sie do prowadzenia firmy o profilu konkurencyjnym, tym
    bardziej ze moja dzialalnosc sierowana jest raczej do osóbo prywantnych a
    nie do instytucji i nie mam sie co rowanc z molochem na rynku.?
    Czy musze podpisac taka umowe, a jesli nie chce co moze mi za to grozic?
    Czy musi to byc forma umowy, czy moze to byc oswiadczenie z mojej srtrony?
    (i jakie sa tego skutki prawne)
    Czy moge ządac zwrotu nakładów poniesionych na rozpoczecie mojej
    działalnosci gospodarczej?

    Dziekuje z gory

    osaczony

  • 2. Data: 2004-03-30 21:25:27
    Temat: Re: Zakaz konkurencji a zwrot nakładow
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "osaczony30" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bardziej ze moja dzialalnosc sierowana jest raczej do osóbo prywantnych
    > nie do instytucji i nie mam sie co rowanc z molochem na rynku.?

    Nie, ale mogą się sami dowiedzieć. Skutki mogą być różne i trudne do
    przewidzenia.

    > Czy musze podpisac taka umowe, a jesli nie chce co moze mi za to grozic?

    Zawsze możesz się zwolnić. Przymusu pracy nie ma.

    > Czy musi to byc forma umowy, czy moze to byc oswiadczenie z mojej
    srtrony?
    > (i jakie sa tego skutki prawne)

    Ale co? Umowa o zakazie konkurencji musi mieć formę umowy i zawierać
    elementy opisane w kodeksie pracy - jeśli o to pytałeś, bo z pytania to
    nie wynika.

    > Czy moge ządac zwrotu nakładów poniesionych na rozpoczecie mojej
    > działalnosci gospodarczej?

    A nie możesz tego przepisać na żonę, córkę, dziadka, mamę? Zakaz
    konkurencji może dotyczyć Ciebie. Ale nie Twojej rodziny. Moim zdaniem nie
    warto się stresować i szkoda pracy.

  • 3. Data: 2004-03-31 06:08:51
    Od: "przemD" <p...@p...oonet.ppl>

> [...]
    > (i jakie sa tego skutki prawne)
    > Czy moge ządac zwrotu nakładów poniesionych na rozpoczecie mojej

    jezeli mowisz o jedyny slusznym dostawcy telefonow polskich (TPSA) to moj
    ojciec zarejestrowal dzialalnosc o na mnie i dalej robil ;-)
    bo w tepsie tez dostali takie pisemka

    przemD