    From: "osaczony30" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zakaz konkurencji a zwrot nakładow
    Date: Tue, 30 Mar 2004 18:52:47 GMT

    Witam.
    Wiem ze problem zakazu konkurencji był poruszany nie raz ale mam pytanie
    bardziej specyficzne.

    Obecnie pracuje w firmie XXX ( nie chodzi tu o dystrybutora filmow porno ;))
    i jestem jakim tam specjalistą. Firma jest potetnatem w branzy na rynku
    polskim.
    Pracuje w niej od ponad 5 lat. Od ok 2 miesiecy prowadze rowniez wlasna
    dzialalnosc gospodarcza o podobnym profilu. W umowie o prace nie mam zadnego
    zapisu o zakazie konkurencji. Lecz niedawno otrzymalem pisemko w ktorym to
    zakazuje sie prowadzenia dzialnosci konkurencyjnej dla mojego pracodawny lub
    pracy dodatkowej w konkurencyjnej firmie.
    Oto moje pytania.
    Czy musze przyznac sie do prowadzenia firmy o profilu konkurencyjnym, tym
    bardziej ze moja dzialalnosc sierowana jest raczej do osóbo prywantnych a
    nie do instytucji i nie mam sie co rowanc z molochem na rynku.?
    Czy musze podpisac taka umowe, a jesli nie chce co moze mi za to grozic?
    Czy musi to byc forma umowy, czy moze to byc oswiadczenie z mojej srtrony?
    (i jakie sa tego skutki prawne)
    Czy moge ządac zwrotu nakładów poniesionych na rozpoczecie mojej
    działalnosci gospodarczej?

    Dziekuje z gory

    osaczony