  • 11. Data: 2007-01-26 10:02:10
    Temat: Re: Zadatek
    Od: "marian r" <m...@w...pl>

    news:34bf.00000065.45b9cf24@newsgate.onet.pl...
    > kumpel
    > wpłacony
    >
    > A kiedy on sprzedał mieszkanie temu małżeństwu? Przed czy po otrzymaniu przez
    > Ciebie informacji o zatrzymaniu zadatku?

    Sprzedal wczesniej. W czasie tej rozmowy kiedy bylem u niego zapewnial, ze odda
    pieniadze, ale dopiero jak sprzeda mieszkanie, bo kupil sobie auto i po prostu
    nie ma szmalu. Zgodzilem sie na to wiedzac, ze w zasadzie to moja wina.
    Dodatkowo wzialem pod uwage dobre stosunki z ojcem (bywal u nas czesto). Nie
    sadzilem, ze bedzie chcial zatrzymac kase.

    Po pewnym czasie zaczal nas unikac. Dowiedzielismy sie od kolezanki ze sprzedal
    mieszkanie.

    Zadzwonilismy do niego i uslyszelismy ze zastanowi sie czy nam odda pieniadze.
    Po uplywie tygodnia dostajemy pismo, ze zatrzymuje pieniadze.

    Gdyby to byl tysiac zl to bym zignorowala, ale to kurde rok mojej pracy :(

  • 12. Data: 2007-01-26 10:12:40
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > Po uplywie tygodnia dostajemy pismo, ze zatrzymuje pieniadze.
    >
    > Gdyby to byl tysiac zl to bym zignorowala, ale to kurde rok mojej pracy :(

    No to nie jest tak żle :) Na Twoim miejscu zmienił bym całkiem strategię, a
    mianowicie:
    Po pierwsze - bardzo dobrze że nie dałaś mu ma piśmie informacji, że nie
    możesz tego mieszkania kupić.
    Po drugie: wezwać go pisemnie do zawarcia umowy.
    Po trzecie: W przypadku informacji, że sptrzedał osobie trzeciej bo nie
    wywiązałaś się z umowy - wezwać go do zwrotu podwójnej kwoty zadatku (wszak ty
    nie masz od niego żadnego wezwania do zawarcia umowy, ani on nie ma tego na
    piśmie od ciebie).

    Dam Ci radę: zasuwaj do adwokata/radcy prawnego. Sprawa dotyczy co najmniej
    kilkunastu tysięcy, więc warto zważywszy, ze sprawa wcale nie jest taka
    oczywista. Pry dobrych wiatrach, może nawet Ty wydrzesz od niego kwotę zadatku.

  • 13. Data: 2007-01-26 10:15:26
    Od: g...@p...onet.pl

    Ale najpierw dowiedz się na 100% kiedy była transakcja.

  • 14. Data: 2007-01-26 10:18:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > oczywista. Pry dobrych wiatrach, może nawet Ty wydrzesz od niego kwotę zadatku.

    "wydrzesz" to bardzo dobre słowo ...
    Tylko "czarno" to widzę.

    --
    @2007 Johnson

  • 15. Data: 2007-01-26 10:26:52
    Od: g...@p...onet.pl

    > "wydrzesz" to bardzo dobre słowo ...
    > Tylko "czarno" to widzę.

    Wegług umowy to kupujący nie wywiązał się z umowy pzedwstępnej - co do zasady
    zgoda.
    Ale z drugiej strony jakby to odpowiednio rozegrać...
    Dlaczego czarno widzisz?

  • 16. Data: 2007-01-26 10:37:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):

    > Dlaczego czarno widzisz?

    Dlatego że sąd da wiarę temu drugiemu. W końcu on wysłał pismo, które
    będzie potwierdzać jego wersję (która na marginesie mówiąc jest prawdziwa).

    Chyba że sprzedał to mieszkanie komuś innemu przed terminem zawarcia
    umowy przyrzeczonej.

    --
    @2007 Johnson

  • 17. Data: 2007-01-26 10:47:00
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Tylko "czarno" to widzę.

    Dlaczego, przecież sprzedający uniemożliwił wykonanie umowy przyrzeczonej,
    poza tym nie uzyskane kredytu nie powoduje automatycznie niemożności
    przystąpienia do umowy przyrzeczonej. Umowa przedwstępna nie określała
    terminu płatności, więc na upartego można wywodzić, że miało sie zamiar
    płacić później a płatność zabezpieczyć np. hipoteką, albo pieniądze pożyczyć
    skądinąd.

    Ja bym wezwał poleconym do wykonania umowy i smarował pozew.
    I mała wskazówka praktyczna: żeby ograniczyć ryzyko kosztów w przypadku
    przegranej: nikt Ci nie karze dochodzić od razu całej kwoty - pozwij o
    część, np. o 1000 zł, a jak uzyskasz pozytywne rozstrzygnięcie, drugą
    sprawę, o resztę kwoty, będziesz miał na 99% wygraną.

    Powodzenia!

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 18. Data: 2007-01-26 10:55:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Krzemiński napisał(a):

> [...]
    > skądinąd.
    >
    > Ja bym wezwał poleconym do wykonania umowy i smarował pozew.

    Przecież autor wątku już dostał pismo że druga strona od umowy odstąpiła
    i zatrzymuje zachowek. A skoro od umowy odstąpił to jak druga strona
    może żądać jej wykonania?

    --
    @2007 Johnson

  • 19. Data: 2007-01-26 10:59:53
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Przecież autor wątku już dostał pismo że druga strona od umowy odstąpiła
    > i zatrzymuje zachowek. A skoro od umowy odstąpił to jak druga strona może
    > żądać jej wykonania?

    Powołując się na brak podstaw do odstąpienia więc jego bezskuteczność,
    powody jak wyżej.
    Uważam, że jest o co walczyć.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 20. Data: 2007-01-26 11:00:13
    Od: g...@p...onet.pl

    > Dlatego że sąd da wiarę temu drugiemu. W końcu on wysłał pismo, które
    > będzie potwierdzać jego wersję (która na marginesie mówiąc jest prawdziwa).

    Można spróbować, ostatecznie można go "postraszyć", że się założy taką sprawę
    (oczywiści zgrabnie to argumentując). Jak będzie miekki, to się wystraszy
    i "odda" wpłacony zadatek a leśli nie - trudno. Ja osobiście bym spróbował
    kilku sposobów.
    Ponadto chciałbym tutaj zaznaczyć, że faktycznie kupujący nie wywiazał się z
    umowy przedwstępnej i sprzedającemu należy się zadatek z zastrzeżeniem
    poniższego.

    > Chyba że sprzedał to mieszkanie komuś innemu przed terminem zawarcia
    > umowy przyrzeczonej.

    Wtedy to wiadomo, sprawa jasna.