  • 41. Data: 2002-12-03 01:11:34
    Temat: Re: Odp: Zadatek?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Dec 2002, Sandra wrote:

    >+ Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    [...]
    >+ > i umowa nie została wykonana...
    >+
    >+ na poczet jakiego towaru bedzie wliczona? czy cena ksiazki wzrosnie? gdzie
    >+ bedzie wykazana przy ksiegowaniu ?

    Sandro... O co ty się martwisz ? Pomyślałaś o tym że np. z tytułu
    posiadania konta bankowego ów antykwariat *też* ma dochody (z od-
    setek :)) które *musi* zaksięgować - i bynajmniej nie robi
    tego przez "doliczenie do książki" ;) ?
    Przychód jak przychód... Zaksięgowany być powinien i już :)
    (a... "zapomniała" ?? - to co innego ! Ale *samo* zaksięgowanie
    problemem nie jest !)

    >+ w stratach skoro fizycznie bedzie istniala? w zyskach bez pokrycia? bardzo
    >+ jestem ciekawa jak zostanie zaksiegowana?

    Ładnieś to ujęła: w zyskach bez pokrycia :)
    Wyobraź sobie, że jakby teoretycznie p. antykwariusz
    dostała do dyspozycji pomieszczenie w którym prowadzi
    sprzedaż *za darmo* - to też ma taki "zysk bez pokrycia"
    i też go musi zaksięgować.
    Bez martiwenia się że znikąd się wziął - Skarb chce
    podatku i już :)

    >+ > co przy zadatku nie ma znaczenia...
    >+
    >+ wg. mnie ma znaczenie ...

    * J A K I E * ??

    Przy KPiR i KP - żadne, przy ryczałcie - tylko znalezienia
    która to skala podatku !
    [...]
    >+ prosze o opowiedz na powyzsze pytania ...w dalszym ciagu bede twierdzila ,ze
    >+ jest to bezpodstawne wzbogacenie bez pokrycia w dokumnetacji

    Ależ nie ma takiego pojęcia. Jest dochód z DG - dopóki nie jest
    niezgodny z inną ustawą (nie pochodzi z przestepstwa ani nie jest
    wyłączony z opodatkowania) - to nie ma problemu !

    >+ ...jesli tak
    >+ nie jest zainteresowana ma prawo domagac sie pokazania dokumentacji od
    >+ sprzedawcy co zrobiono prawnie z jej kwota

    Y tam. *Co najwyżej* może donieść do US podając datę, kwotę
    i rodzaj dochodu - celem sprawdzenia czy właściwy podatek
    został uiszczony ;>
    [...]
    >+ a do tego by logicznie przeanalizowano te dwa przypadki...jeden,ktory nie
    >+ zmienia ceny i nie jest nigdzie wykazany idzie do kieszeni sprzedawcy ...

    Erm... Formalnie rzecz biorąc to pomowienie - jeśli sprzedawczyni
    czyta grupę i ma kwity że podatek był zapłacony... ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 42. Data: 2002-12-03 01:42:09
    Temat: Odp: Odp: Zadatek?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0212030200510.2972-100000@irys
    .stanpol.com.pl...
    > Sandro... O co ty się martwisz ?
    o nic sie nie martwie ale drażni mnie nabijanie ludzi przez ich naiwność

    > Ładnieś to ujęła: w zyskach bez pokrycia :)

    no faktycznie :-)

    > Wyobraź sobie, że jakby teoretycznie p. antykwariusz
    > dostała do dyspozycji pomieszczenie w którym prowadzi
    > sprzedaż *za darmo* - to też ma taki "zysk bez pokrycia"
    > i też go musi zaksięgować.

    uwazam ze takie zadatki to nieuczciwosc a w kodeksie ten art. nie powinien
    miec miejsca ...

    > Y tam. *Co najwyżej* może donieść do US podając datę, kwotę
    > i rodzaj dochodu - celem sprawdzenia czy właściwy podatek
    > został uiszczony ;>

    nigdy nie bawilam sie w donosicielstwo bo nie o to chodzi ... chodzi mi
    tylko o uczciwosc ludzka

    > Erm... Formalnie rzecz biorąc to pomowienie - jeśli sprzedawczyni
    > czyta grupę i ma kwity że podatek był zapłacony... ;>

    jesli ma kwity to jest ok. cały czas mowie o kwocie zwanej zadatkiem
    wlożonej do kieszeni sprzedawcy ...ale sam art. jest beznadziejnym w swojej
    treści ...

    ksiegowosc to nie jest mocna moja strona,jesli jest mozliwosc zaksiegowania
    takiej kwoty badz wciagniecie jej w ewidencje dochodu w to zgodnie z art. o
    zadatku sklep wywiazal sie ,jesli natomiast nie robi sie tego to uwazam ,ze
    jest to nieuzasadnione dorabianie sie na krzywdzie czlowieka naiwnego...
    I powtórze ,że jeśli ta kwota nie jest wykazana a mam na mysli
    rozliczenie sie z US to nie moge tego inaczej nazwac ...
    a jak myslisz czemu służy art. o wzbogaceniu sie bezpodstawnym a ponadto
    chcialam poinformować ,że :

    Sprzedawca jest obowiazany podać treści dot. praw konsumentów do wiadomosci
    publicznej w kazdym punkcie sprzedazy, przez umieszczenie go w miejscu
    swobodnie dla nich dostepnym.

    Sandra

  • 43. Data: 2002-12-03 09:09:16
    Temat: Re: Zadatek?
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
    > Sprzedawca jest obowiazany podać treści dot. praw konsumentów do wiadomosci
    > publicznej w kazdym punkcie sprzedazy, przez umieszczenie go w miejscu
    > swobodnie dla nich dostepnym.

    Rozporządzenie w którym był ten przepis zostało uchylone przez wydanie
    kolejnego - rozporzadzenie Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2002 r. w
    sprawie szczególowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedazy
    miedzy przedsiebiorcami a konsumentami (Dz. U. Nr 96 z 1 lipca 2002 r.,
    poz. 851) :)

    KG