  • 41. Data: 2006-12-19 10:48:12
    Temat: Re: Zabranie komputera - jego zwrot a prawo
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "===Tomy===" <nic@z_tego.com> napisał w wiadomości
    news:1b2dmc4dsoohi$.mqrl3bavxrww$.dlg@40tude.net...

    > I w taki oto sposób rodzi się kolejna teoria spiskowa dziejów :)

    A najgorsze w tym jest to, że niektórzy zaczynają wierzyć w te teorie.

  • 42. Data: 2006-12-19 12:51:41
    Od: "Przemysław Rokicki" <p...@g...pl>

    > Bo tych kontroli wcale nie ma tak duzo. W firmach to jest tak, ze
    > przychodza panowie, sprawdzaja komputery, pokazujesz im spis tego co
    > masz, ew. licencje i FV. Jak nie masz to zobowiazujesz sie do
    > przedstawienia ich w jakims tam terminie (srednio tydzien) i po sprawie.
    > W przypadku jakiegos tam podejzenia moga skonfiskowac sprzet.
    > Byc moze inaczej to wyglada przy uzytkownikach indywidualnych, ale nie
    > podejzewam, zeby np. przekopywali ogrodek czy szperali w piwnicy w
    > poszykiwaniu lewych plytek...

    o jakich Ty kontrolach mowisz nic takego nie istnieje, byles o cos podejrzany
    ze dokonano przeszukania czy co ? Ottak nie mozna szukac..

  • 43. Data: 2006-12-19 13:32:52
    Od: "Andre NH" <a...@...pro.onet.pl>

    > Nie tyle zaocznie, co jako dobrowolne poddanie się karze może. Pod
    > warunkami, które wcześniej opisałem.

    Nie rozumiem. Czy jesli bedzie mialo miejsce dobrowolne poddanie się
    każe przez podejrzanego to czy ma to jakieś znaczenie dla odzyskania
    komputera?

    Andre NH

  • 44. Data: 2006-12-19 15:27:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Skoro trafia do "ekspertów" w firmach, które są żywo zainteresowane
    > znalezieniem czegoś na nim, to co tam kopiowanie gierek.

    Mnie nie chodzi o wątpliwości natury moralnej, a prawnej. komputer ma być tak
    zabezpieczony, by nie dało sie do niego nic wgrać ani nic usunąć. Jeśli jest
    możliwość fizyczna skopiowania, to jest możliwość usunięcia lub doinstalowania.
    Taki dowód przed sądem nawet aplikant obali, o adwokacie już nie wspominając.

  • 45. Data: 2006-12-19 15:30:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Napewno nie posłużono się komputerem chcąc okraść biedną staruszkę na ulicy
    > :) Chociaż licho wie ... dajmy na to desperata walącego biegną staruszkę
    > takim laptopem niczym ogłuchem - jak nic .. komputer posłużył za narzędzie
    > :)

    Nie ma nic pewnego :-) Komputer mógł posłużyć do statystycznego wyznaczenia
    najbardziej prawdopodobnej drogi owej staruszki z poczty, gdzie odebrała rentę
    do domu.

    > Możemy poteoretyzować i domyślać się, że w tego typu sprawach chodzi i
    > dokonanie przestępstw mających ścisły związek z użyciem komputera:
    > kopiowanie, udostepnianie utworów chronionych prawem autorskim,
    > rozpowszechnianie dziecięcej pornografii, hakerstwo, itp, itd.

    Tylko po co? W końcu to pytający chce jakąś informację od nas, więc niech nie
    zmusza nas do teoretyzowania. Zwłaszcza, że możliwości można mnożyć, od
    oczywistych związanych z prawami autorskimi, przez przestępstwa związane z
    dokumentami (fałszowanie ksiąg rachunkowych, produkcja fałszywych dokumentów,
    produkcja pieniędzy), do absurdalnych rodzaju walenia jednostką centralną w
    głowę przechodnia.

  • 46. Data: 2006-12-19 15:32:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andre NH" <a...@...pro.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie rozumiem. Czy jesli bedzie mialo miejsce dobrowolne poddanie się każe
    > przez podejrzanego to czy ma to jakieś znaczenie dla odzyskania komputera?

    Prokurator uzgadniając karę uzgadnia zgodę na przepadek komputera. Albo wyrażasz
    zgodę, albo nie. Jak nie, to zostaje mu sporządzenie normalnego aktu oskarżenia
    i sprawę rozstrzyga sąd.

  • 47. Data: 2006-12-19 16:27:37
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Tue, 19 Dec 2006 16:30:27 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie ma nic pewnego :-) Komputer mógł posłużyć do statystycznego wyznaczenia
    > najbardziej prawdopodobnej drogi owej staruszki z poczty, gdzie odebrała rentę
    > do domu.

    Pal licho, jeszcze jak mu udowodnią, że obliczeń dokonywał na pirackim
    oprogramowaniu to dowalą mu z kilku art. jednocześnie :))))

> [...]
    > produkcja pieniędzy), do absurdalnych rodzaju walenia jednostką centralną w

    Zgodzę się, możliwości jest bardzo wiele :)

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 48. Data: 2006-12-19 18:45:50
    Od: "Andre NH" <a...@...pro.onet.pl>

    > Prokurator uzgadniając karę uzgadnia zgodę na przepadek komputera. Albo
    > wyrażasz zgodę, albo nie. Jak nie, to zostaje mu sporządzenie normalnego
    > aktu oskarżenia i sprawę rozstrzyga sąd.

    Czyli gdy podejrzany napisze oswiadczenie dotyczace dobrowolnym poddaniu
    sie karze to szanse na odzyskanie komputera spadają?

    Andre NH

  • 49. Data: 2006-12-19 18:50:59
    Od: "Andre NH" <a...@...pro.onet.pl>

    > Prokurator uzgadniając karę uzgadnia zgodę na przepadek komputera. Albo
    > wyrażasz zgodę, albo nie. Jak nie, to zostaje mu sporządzenie normalnego
    > aktu oskarżenia i sprawę rozstrzyga sąd.

    Myslalem, ze oswiadczenie o DPK działa pozytywnie dla odzyskania
    komputera. Cos tu chyba nie jest tak.

    Andre NH

  • 50. Data: 2006-12-19 20:43:39
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Przemysław Rokicki napisał(a):

    > o jakich Ty kontrolach mowisz nic takego nie istnieje, byles o cos podejrzany
    > ze dokonano przeszukania czy co ? Ottak nie mozna szukac..

    O kontrolach w sensie takim, ze np. kupowalem oprogramowanie ze sklepu w
    ktorym znaleziono nielegalne oprogramowanie (np. na podstawie donosu)
    np. systemy operacyjne i teraz wyrywkowo sobie sprawdzaja podmioty/osoby
    ktore dokonywaly zakupow systemow w tamtym sklepie. Dokladnie takie
    kontrole przechodzilem. Samych z siebie brygad lotnych, to faktycznie
    nie ma :)

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    --