    From: "Piotrek" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zablokowane konto mailowego [nie za krotkie]
    Date: Tue, 9 May 2006 19:08:36 +0200

    Witam!

    Znajomy zalozyl kiedys konto na bezplatnym serwerze "biuroobslugiklienta".
    Bylo to w 2002roku. W tym czasie wyslal tez do kilku znajomych i do mnie w
    ramach zartu maila od administracji. Sprawa potem zostala wyjasniona. Jak
    sie okazuje wtedy wlaczone zostalo takze przekierowanie poczty z tamtego
    adresu na moj mail u tego samego dostawcy. Konto najprawdopodbniej po tym
    czasie nie bylo uzywane - nie dostawalem bowiem z niego zadnej
    korespondencji - ewentualnie dostawalem, ale jako spam.

    Mijaja prawie 4lata. Przed jakims tygodniem moje konto zostaje zablokowane.
    Pisze zatem do administracji dlaczego.

    Otrzymuje odpowiedz, ze powodem blokady bylo: "Podszywanie się pod obsługę,
    wyłudzanie haseł oraz danych osobowych. Na ten adres były przekierowywane
    maile z fałszywego adresu biuroobslugi..."

    Dodatkowo zostaje poinformowany, ze "w najbliższym czasie
    rozpoczęte przez xxxxxxxx postępowanie wyjaśniające oraz prawne w sprawie
    tego wykroczenia."

    Nie rozumiem zatem, w jaki sposob zalozenie konta o niezabronionej nazwie
    (tak przypuszczam, skoro udalo sie wtedy je zalozyc) moze byc uwazane
    zapodszywanie sie pod obsluge xxxxxx. Tym bardziej zdziwilem sie, gdy
    uslyszalem o wyludzaniu danych osobowych - to juz powazny zarzut, a ja jako
    posiadasz konta nigdy nie wyludzalem danych osobowych.

    Z tego co mi wiadomo konto "biuro..." nie jest uzywane.

    Konto biuro zostalo co prawda zalozone u mnie w domu (w 2002 roku Internet
    nie byl powszechnie dostepny wsrod moich znajomych). Teraz przeprowadzilem
    sie, o tamtym zarcie juz dawno zapomnialem a tu takie cos.

    Podkresle, ze o ile dobrze pamietam to te "wyludzenia" hasel tyczyly sie co
    najwyzej hasla do bloga czy konta mailowego. Nie trzymam archiwum poczty
    odebranej przez tyle lat i teraz nie wiem ;).

    Czy mam sie obawiac jakis "prawnych" konsekwencji? Czy raczej skonczy sie to
    na usunieciu mojego konta (i tak z niego odbieralem w 95% spam)?

    --== Piotrek anty!dol ==--
    **## gg: 74 16 74 ##**
    "Boże, daj mi wewnętrzny spokój, abym przyjął rzeczy,
    których nie potrafię zmienić;
    daj mi odwagę, abym zmienił rzeczy, które mogę zmienić,
    i daj mi mądrość, abym rozróżnił pierwsze od drugich."