  • 11. Data: 2013-09-25 18:59:10
    Temat: Re: ZUS i UP - wygaśnięcie stusunku pracy i zawieszona DG
    Od: "\\/\\/aldek" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Danusia wrote:

    > Nie jest tak prosto, bo system jest niewydolny.
    > Wykreślenie jest w gestii jakiegoś ministra i wpisy
    > sobie wiszą w elektronicznej ewidencji
    > z uwagą: "Działalność zawieszona powyżej 24 miesięcy
    > - wpis podlega wykreśleniu z urzędu" - i jak się dowiedziałem w US i UM
    > stan taki może trwać nawet do kilku lat, bo podmiot, który wykreśla
    > robi to w skali całego kraju i trezba czekać.
    > Ale można złożyc samemu wniosek o zamknięcie działalnosci
    > i wtedy jest od ręki kwit, z którym można dalej prostować sprawy w ZUS u
    > US

    ---------------------
    THX cef,

    ale moja sytuacja jest inna: DG figuruje w CEIDG jako "aktywna".
    Problem: jaki jest status prawny mojej DG?
    Jest zawieszona czy też została wykreślona z urzędu i mam domagać się
    potwierdzenia tego stanu rzeczy?
    Czy może jest aktywna, i zalegam ze składkami w ZUS?

    Pzd -
    wugie

  • 12. Data: 2013-09-25 23:38:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    \/\/aldek wrote:

> [...]
    > potwierdzenia tego stanu rzeczy?
    > Czy może jest aktywna, i zalegam ze składkami w ZUS?

    Tutaj się tego nie dowiesz.
    Skoro jest aktywna, to pewnie system nie przyjął
    do wiadomości Twojego "zawieszenia" przed zmianami
    w ustawie umożliwiającymi formalnie taką możliwość.
    Najbezpieczniej byłoby jak jak proponuje Gotfryd
    usiłować uzyskać formalne potwiedzenie z UM, że
    zostało wykreślone. Powinni jakoś zareagować
    na Twoje wyjaśnienia po tej aktualizacji, ale pewnie
    nie wiedzieli jak to przełknąć.
    Równie dobrze moze się okazać, że formalnie
    nie było żadnego zawieszenia...

  • 13. Data: 2013-09-26 08:40:43
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "\/\/aldek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup
    >
    > [...]
    ,> Dzięki za odpowiedź, ale w UM poinformowano mnie, że ponieważ figuruję
    > w CEIDG, nie nie mogą mi wystawić "papieru o zakończeniu".
    > Nie wykreślili mnie 'z mocy prawa", ponieważ nie mieli ani prawa ani
    > obowiązku.
    > Jak pisałem, w ZUS nie figuruję jako prowadzący DG.
    > Poza tym, dla UP i tak figuruję w CEIDG, więc nie nie mam szans na
    > dofinansowanie.

    Z Twoich wypowiedzi wynika wyraźnie że Twoim problemem jest figurowanie w
    CEIDG jako "aktywny". Rozwiązaniem problemu jest pismo do CEIGD że powinineś
    już wiele lat temu być wykreślony z mocy prawa i że jest to ich błąd, oraz
    że prosisz o wykreślenie "aktywny".
    Dalej już prosto UM, ZUS, US, Stat.
    Jak tego nie zrobisz to i za 10 lat będziesz miał dalej problemy.

    pozdr

  • 14. Data: 2013-09-26 08:46:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-26 08:40, Danusia pisze:
    > Rozwiązaniem problemu jest pismo do CEIGD że powinineś już wiele lat
    > temu być wykreślony z mocy prawa

    Czyli kiedy? Ustawa regulująca zawieszania działalności jest chyba
    młodsza od czasu, kiedy pytający działalność "na lewo" zawiesił.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2013-09-27 12:52:19
    Od: "\\/\\/aldek" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup

> [...]

    że prosisz o wykreślenie "aktywny".
    Dalej już prosto UM, ZUS, US, Stat.
    Jak tego nie zrobisz to i za 10 lat będziesz miał dalej problemy.
    ------------------------------------
    Ustaliłem w ZUS, że - zgodnie z moim wnioskiem z 2004 r. zostałem tam
    wyrejestrowany.
    UM zalecił zakończenie działalności (nie widzę przeszkód, DG rzeczywiście
    nie prowadziłem).
    ZUS twierdzi, że nie ma przeszkód z ich strony, ponieważ nie mam wobec nich
    żadnych zobowiązań.

    Zastanawiam się jedynie, czy wyrejestrowanie DK może mieć dla mnie, w tej
    sytuacji,
    jakieś negatywne skutki?

    Pzd -
    wugie