  • 21. Data: 2018-09-07 09:04:16
    Temat: Re: ZUS
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    news:5b912682$0$692$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup
    > No fakt - powinno byc tak jak piszesz.
    > Alez az tak by sobie zmyslili ? I cytuja rzekomo za Rzepą.
    > w 1998 mialby 60 lat, no moze 59 ... nie mogl wybrac "nowego systemu" ?
    > urodzony przed 1949
    > J.

    Nie takie rzeczy zmyślają. Najlepszym przykładem jest:
    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-raport-przez-
    trzy-lata-kwoty-rachunkow-w-polsce-wzrosly-o-61,nld,
    2626563
    Z tym że napisali że te dane które publikują nie pochodzą z żadnych
    statystyk, faktur czy rachunków, że są to sumaryczne dane pochodzące od osób
    którym się wydaje że tyle płacą. Kapitalny jest ten wpis - bo żaden Sąd lub
    inna instytucja nic im nie zrobi za publikowanie treści podburzających do
    rewolucji.
    Oczywiście inni podchwycą, ale to już będzie że to jakiś europejski urząd
    statystyczny opublikował, że można to rozprowadzić w europarlamencie itd.
    Takie mamy czasy w których żyjemy.

    Pozdro

  • 22. Data: 2018-09-07 09:32:21
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Olin" <k...@a...w.stopce> napisał w wiadomości
    > https://www.rp.pl/Budzet-i-Podatki/301139902-Budzet-
    2017-Co-piata-zlotowke
    > -budzet-wyda-na-doplaty-do-emerytur.html
    > "Największą pozycją wydatkową budżetu jest system ubezpieczeń
    > społecznych - w sumie ok. 85,2 mld zł, co stanowi aż 22 proc. wszystkich
    > wydatków. To dotacja na pokrycie dziury w ZUS i KRUS, ale także ok. 20
    > mld zł dotacji na pokrycie emerytur żołnierzy, sędziów, i prokuratorów i
    > policjantów, którzy nie są w powszechnym systemie emerytalnym."

    To informacja dla "maluczkich" którzy nie mają pojęcia o prawie, zwłaszcza
    na grupie dyskusyjnej o prawie. Strona www.rp.pl jest z tego znana. Jako
    specjalista napisz:
    - ile wynosi roczny budżet FUS (nie ujęty w w/w news)
    - ile wynosi roczna dopłata do OFE (nie ujęte w w/w news)
    - no i pomyśl że emerytury "mundurowe" nie są dotacją dla żadnej instytucji,
    nie są płacone ze składek, nie mają nic wspólnego z ZUS.
    No i prosty rachunek w sumie tych emerytów żołnierzy, policjantów itd jest
    około 250 tys ludzi.
    20 mld podzielone na 250 tys daje 80 tys jako roczna emerytura. Spytaj się
    któregokolwiek emeryta wojskowego czy policyjnego (bez generałów) czy
    dostaje 80 tys rocznie? Ba spytaj się czy chociaż dostaje 50 tys rocznie?
    Wynika z tego że rozsądny człowiek nie przyjmuje na wiarę każdej informacji,
    każdej bzdury czy fake newsa, zwłaszcza gdy jest prawnikiem.

    Pozdro

  • 23. Data: 2018-09-07 09:47:19
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > wiadomości
    > [...]
    > Formalny dług nie powstaje, ale skoro panstwo mi bedzie winne emeryture,
    > to jednak jest to jakas forma długu.
    > No chyba, ze juz teraz zakladasz, ze w przyszlosci panstwo sie wypnie ...
    > "a weksel pan masz?"
    > Co zmienialo ten system w taki dotychczasowy ... tylko wydawalo sie, ze
    > ten dług jest taki bardziej namacalny, bo ubrany w obligacje...
    > Ale wtedy tez doplata do ZUS bylaby mniejsza.
    > Sprawdzic jak glosowal w 1997 ...
    > No coz, nie mowie, ze ZUS jest taki calkiem zly.

    Ja napiszę tylko to czego dyskutujący tu widać nie wiedzą:
    ZUS nie jest instytucją budżetową, jeszcze raz ZUS nie jest instytucją
    budżetową, wydaje pieniądze z FUS. Pieniądze te nie są pozycją w budżecie
    państwa. Tak to zostało wymyślone że FUS czyli pieniądze ze składek (a nie z
    budżetu) są wydawane na bieżące emerytury, czyli FUS i ZUS się
    samobilansuje. Tak było do czasu powstania OFE. Pomimo lawinowo rosnących
    ilości nowych rent, emerytur i zasiłków przedemerytalnych ZUS się
    bilansował. W 1998 r. brakło 1,5 mln zł, co jest kwotą śmieszną . Budżet
    państwa wtedy wypiął się na ZUS i kazał wziąść kredyt z banku komercyjnego
    (wbrew ustawie).
    No a co było potem to doczytajcie w rocznikach statystycznych. A jak chcecie
    to Wam napiszę tu.

    Pozdr

  • 24. Data: 2018-09-07 10:27:30
    Od: Kviat

    W dniu 2018-09-07 o 09:47, Danusia pisze:

> [...]
    > budżecie państwa. Tak to zostało wymyślone że FUS czyli pieniądze ze
    > składek (a nie z budżetu) są wydawane na bieżące emerytury, czyli FUS i

    Serio? Dlaczego wymyślasz takie bajki?

    Czytaj ze zrozumieniem:
    http://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktu
    alnosc/1/wplywy-do-fus-najlepsze-od-lat/1519266

    "Wydolność Funduszu Ubezpieczeń Społecznych w 2017 r. sięgnęła poziomu
    nienotowanego od 2006 r. Już na zamknięcie 2016 r. mieliśmy bardzo
    wysoki próg wydolności, bo ponad 74 proc., jednak na zamknięcie
    minionego roku próg ten wzrósł do 78,5 proc."

    https://www.rp.pl/Budzet-i-Podatki/305039927-Wiecej-
    osob-pracuje-ZUS-zyskuje.html

    "Lepsze wpływy ze składek pomagają także budżetowi państwa. Ministerstwo
    Finansów wyliczyło, że w pierwszych trzech miesiącach tego roku dotacje
    do FUS były o ok. 2,8 mld zł niższe niż rok wcześniej."

    "Im większe wpływy, tym mniejszy też deficyt ZUS, który trzeba pokryć z
    budżetu państwa. Choć nie zmienia to faktu, że w efekcie obniżenia wieku
    emerytalnego mocno wzrosną wydatki FUS na świadczenia emerytalne."

    "W 2016 r. osoby pracujące wpłaciły do ZUS ok. 153,2 mld zł. Z kolei
    koszty świadczeń finansowanych z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, w tym
    głównie rent i emerytur, były znacznie wyższe i wyniosły 201,6 mld zł.
    Tym samym deficyt FUS wynikający z podstawowej jego działalności wyniósł
    48,4 mld zł. W tym roku - jak wynika z planu finansowego Funduszu -
    wpływy ze składek mają wynieść 161,1 mld zł, a koszty transferów dla
    ludności 211,5 mld zł. Lukę między przychodami a wydatkami zaplanowano
    na 50,4 mld zł, choć na koniec roku może być niższa. W latach 2018-2021
    deficyt w FUS ma się zwiększać o ok. 4-5 mld zł rocznie - tak wynika z
    prognoz ZUS. I tak w 2018 r. może sięgnąć 56,5 mld zł, a w 2023 r. 73
    mld zł. To szacunki przy założeniu, że stopa bezrobocia rejestrowanego
    spadnie do 2020 r. do 6,4 proc. (z 8,3 na koniec 2016 r.). Gdyby poprawa
    na rynku pracy następowała szybciej (spadek bezrobocia do 5 proc. w 2020
    r.), dziura w FUS utrzymałaby się na poziomie ok. 55 mld zł. Gdyby zaś
    nastąpiła stagnacja na rynku pracy (8 proc. bezrobocia), deficyt
    wystrzeliłby do 96 mld zł w 2022 r."

    > Tak było do czasu powstania OFE. Pomimo lawinowo
    > rosnących ilości nowych rent, emerytur i zasiłków przedemerytalnych  ZUS
    > się bilansował.

    Oczywiście... i dlatego zaczęto szukać rozwiązania kłopotów z ZUSem, bo
    się bilansował?
    Ręce opadają...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 25. Data: 2018-09-07 11:40:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 7 Sep 2018 09:32:21 +0200, Danusia napisał(a):

    > Wynika z tego że rozsądny człowiek nie przyjmuje na wiarę każdej informacji,
    > każdej bzdury czy fake newsa, zwłaszcza gdy jest prawnikiem.

    Masz rację. Należy odpowiednią liczbę razy tupnąć nogą i już nie trzeba
    będzie dosypywać do emerytur z budżetu, bo - jak słusznie zauważyła
    Pasztetowa - wystarczy nie kraść.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

  • 26. Data: 2018-09-07 12:04:38
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik <Kviat> napisał w wiadomości
> [...]
    > nienotowanego od 2006 r. Już na zamknięcie 2016 r. mieliśmy bardzo wysoki
    > próg wydolności, bo ponad 74 proc., jednak na zamknięcie minionego roku

    Tylko że te brakujące procenty to finansowanie OFE i KRUS. Od czasu gdy
    wymyślono OFE to ZUS jest pośrednikiem pomiędzy nimi a budżetem, co
    wymyślili również twórcy OFE, bo jak wiadomo Konstytucja zabrania
    finansowania prywatnych firm z budżetu.

    Właśnie. Gdy patrzysz na autora czyli www.rp.pl

    Pozdr

  • 27. Data: 2018-09-07 12:15:16
    Od: Kviat

    W dniu 2018-09-07 o 12:04, Danusia pisze:

> [...]

    r.), dziura w FUS utrzymałaby się na poziomie ok. 55 mld zł. Gdyby zaś
    nastąpiła stagnacja na rynku pracy (8 proc. bezrobocia), deficyt

    Są dwie możliwości, albo Ty opowiadasz bajki, albo oni.

    Napisz konkretnie: w którym miejscu rp skłamało i podało nieprawdziwe kwoty?
    Któreś muszą być nieprawdziwe, skoro w/g Ciebie FUS "się bilansuje".

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 28. Data: 2018-09-07 14:42:08
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 7 Sep 2018 12:15:16 +0200, Kviat napisał(a):

    > Są dwie możliwości, albo Ty opowiadasz bajki, albo oni.
    >
    > Napisz konkretnie: w którym miejscu rp skłamało i podało nieprawdziwe kwoty?
    > Któreś muszą być nieprawdziwe, skoro w/g Ciebie FUS "się bilansuje".

    "Po zbudowaniu ośmiopiętrowej rozumnej maszyny konstruktor Trurl zadał jej
    pytanie ile jest dwa razy dwa. Maszyna zaczęła gwałtownie i głośno
    pracować, aż po jakimś czasie odrzekła: ,,SIEDEM!". Konstruktor poprawił ją,
    jednak maszyna się upierała. Przez dwie godziny mężczyzna pracował wewnątrz
    konstrukcji, jednak maszyna wciąż się trzymała swej wersji. Ponownie Trurl
    zaczął ją naprawiać, a gdy to nie przyniosło skutku siadł zrezygnowany.

    Swe troski wyjawił Klapaucjuszowi, który także próbował poprawić maszynę,
    jednak bez skutku. Stwierdził, że Trurlowi udało się stworzyć najgłupszą
    rozumną maszynę na świecie, w dodatku upartą i obraźliwą. Mógłby zrobić
    wystawę i sprzedawać bilety pokazując największego w świecie idiotę. Gdy
    Trurl kopał swe dzieło maszyna wykazywała wrażliwość i ostrzegała go. Ze
    złości kopał ją, a ona odmówiła wykonywania matematycznych zadań. W końcu
    wyrwała się z fundamentów i ruszyła w stronę wynalazców."

    całość streszczenia:
    https://bajki-robotow.klp.pl/a-10191.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

  • 29. Data: 2018-09-07 14:43:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Spytaj się któregokolwiek emeryta wojskowego czy policyjnego (bez
    >generałów) czy dostaje 80 tys rocznie? Ba spytaj się czy chociaż

    Ja tam slysze, ze potrafi dostac i 20 tys miesiecznie :-)
    No dobra, nie kazdy jest Sedzia Sadu Najwyzszego czy Prokuratorem
    Generalnym, albo choc prokuratorem IPN :-)

    >Wynika z tego że rozsądny człowiek nie przyjmuje na wiarę każdej
    >informacji, każdej bzdury czy fake newsa, zwłaszcza gdy jest
    >prawnikiem.

    Ale do czego zmierzasz - ze na te emerytury mundurowe idzie mniej niz
    20mld ... a wiec na ZUS i KRUS idzie automatycznie ponad 65mld
    doplaty,
    czy ze na mundurowke wiecej, a wiec na ZUS i KRUS mniej ?

    Te dane powinny byc tez dostepne w budzecie, wiec mozna sprawdzic o
    ile Rzepa przeklamala.

    https://www.mf.gov.pl/documents/764034/5924039/20170
    220_Szacunek+I_2017.pdf

    Jesli dobrze rozumiem, widze, to planowano wydac 17 mld na "Fundusz
    Emerytalno -Rentowy", i 46mld na FUS.

    Skad sie wzielo 85 mld ... ciekawe. Dodali najpierw 17 do 46, a potem
    jeszcze raz dodali 17 ?

    Czy po prostu FER to KRUS z przyleglosciami,
    http://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/BASLeksykon.xsp?id=
    A3444B2193DF7CB7C1257A61003DBC9F&litera=F

    a do tego dochodza emerytury mundurowe ...

    J.

  • 30. Data: 2018-09-07 15:33:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-raport-przez
    -trzy-lata-kwoty-rachunkow-w-polsce-wzrosly-o-61,nld

    Ciekawe - link nie dziala. A klikniety przez googla - dziala.
    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-raport-przez-
    trzy-lata-kwoty-rachunkow-w-polsce-wzrosly-o-61,nId,
    2626563

    Wytez wzrok i znajdz roznice :-)

    A, widze u Ciebie jest nid, a u mnie nLd.
    Przepisywałas link czy slownik poprawil bledne slowo ?

> [...]
    > od osób którym się wydaje że tyle płacą. Kapitalny jest ten wpis -
    > bo żaden Sąd lub inna instytucja nic im nie zrobi za publikowanie

    No ale podali zrodlo.
    Zmyslili sobie te firme, czy przeklamali wyniki ?

    A moze tyle badajacym wyszlo ?
    I mimo renomy nie zastanowili sie, czy taka roznica jest uzasadniona.

    A moze efekt 500+ ? Zaczeli ludzie wydawac na zajecia dla dzieci, i
    wpada w kategorie "rachunki" :-)

    Bo faktycznie - te rachunkowe koszty zycia raczej nie wzrosly az o
    60%.

    Albo po prostu zle trafili w ankietowanych, i tak im wyszlo.

    http://krd.pl/Centrum-prasowe/Raporty/2018/Koszty-zy
    cia-w-Polsce
    https://krd.pl/Centrum-prasowe/Raporty/2015/Portfel-
    statystycznego-Polaka

    Na pierwszy rzut oka - dawniej bylo statystycznie 8 rachunkow, a teraz
    jest 12, to wzrost calkiem uzasadniony :-)
    Ale to byloby zbyt proste...

    Ciekawe, bo jesli mnie pamiec nie myli, to prad nie podrozal o 65%.
    Wiecej zuzywaja ?

    No ale wyjatkowo pismaki wydaja sie niewinni.

    J.