  • 1. Data: 2003-09-02 07:07:38
    Temat: ZAIKS a publiczne odtwarzanie utworow
    Od: "M@rcin" <m...@n...ltk.com.pl>

    Witam,
    prowadze salon do ktorego przychodza klienci. W salonie leci muzyka
    (dokladnie radio) co by umilic pobyt klientom. Glosniki sa zamontowane
    dokladnie tam gdzie siedza klienci, a nie na zapleczu. Podpisalem
    umowe z ZAIKS-em na publiczne odtwarzanie utorow (przyszli do mnie do
    firmy i zaczeli straszyc jakas grzywna, ze to publiczne odtwarzenie
    itd.). Co miesiac place im "haracz" w wys. 60 zl za radio + 10 zl od
    glosnika (mam ich 2)= 80 zl m-cznie.
    Troche mnie to dziwi, poniewaz, radio zeby emitowac na antenie utwory
    placi "haracz" do ZAIKS-u i ja jako odbiorca w/w rowniez musze placic.
    Znajomy mowil mi, ze czytal gdzies o wyrok sadu zwalniajacy, odbiorce
    utworow z placenia "haraczu".
    Czy musze im placic ??? A moze jest to dobrowolne i ludzie placa
    nieswiadomi ??? Czy po rozwiazaniu z nimi umowy moge miec jakies
    nieprzyjemnosci ze sluchania radia w salonie ???

    Bardzo prosze o pomoc w tej sprawie.
    Dziekuje za wszelkie pomocne uwagi.

    Pozdrawiam
    M@rcin

  • 2. Data: 2003-09-02 09:37:31
    Temat: Re: ZAIKS a publiczne odtwarzanie utworow
    Od: Arek <a...@e...net>

    M@rcin rzecze:
    [..]

    Prawnie sprawa jest sporna.
    Zaiks kontra pewien sklep jedną sprawę wygrał, ale znowuż poległ
    w apelacji bo nie potrafił udowodnić, że puszczanie radia pomaga
    w zakupach.
    Wg mnie pobieranie kasy od kogoś kto puszcza radio jest przegięciem.
    No ale cóż, to tylko moje zdanie.
    Ja bym nie płacił.

    pozdrawiam
    Arek