-
41. Data: 2009-02-24 13:52:30
Temat: Re: [ZA POLSKĘ!!!] Fotoradary od dupy strony ... [FUT WARNING]
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 24 Feb 2009, futszaK wrote:
> On Fri, 20 Feb 2009 23:38:31 +0100, "Piotr [trzykoty]"
>> Większość fotoradarów, które znam, stoi przed przejściami dla pieszych.
>> Rozumiem, że tam to praktycznie zagrożenia nie ma i nie warto zwalniać...?
>
> jeśli urzędnikom rzeczywiście zależałoby na poprawie bezpieczeństwie a
> nie na wyciąganiu kolejnych ukrytych podatków z kieszeni kierowców to
> by postawili światła na przycisk zamiast fotoradaru
...się narażę.
Ale całkiem sporo świateł na przycisk (przy przejściach dla pieszych,
nie przy skrzyżowaniach) potrafi "umilić" życie.
Wersje są dwie: zarówno pieszym jak i kierowcom jak i tylko
(oraz mniej) kierowcom.
Te pierwsze to te, które dają nie wiedzieć dlaczego (wiedzieć,
konstruktorowi nie płacili za myślenie) dają długi timeout PRZED
włączeniem zielonego pieszym.
W efekcie piesi idą jeszcze na czerwonym (i jest okazja płacić
mandaty) a później kierowcy stoją jak ... niech będzie że osły
przed pustym przejściem.
Drugie to te z rosądniejszym czasem reakcji, co umniejsza czas
czekania kierowców (bo najpierw czekają z sensem, czyli kiedy
idą piesi, ale i tak jest "zapas").
Przy *rzeczywiście ograniczonej* prędkości samochodów, jakby
jeszcze stosować zasadę że "pieszy też człowiek i przejść musi",
żadnych świateł by NIE POTRZEBA.
pzdr, Gotfryd
-
42. Data: 2009-02-24 16:17:39
Temat: Re: [ZA POLSKĘ!!!] Fotoradary od dupy strony ... [FUT WARNING]
Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>
>w ogóle przypadków, gdzie wprowadzenie dynamicznie >działających
>ograniczeń prędkości rozwiązałoby problem bezpieczeństwa >jest bardzo
>wiele
To jest b.dobry pomysł. Szkoły, zakręty chronione znakiem ze względu na brak
widzialności w nocy.
Tylko czy w Polsce takich urządzeń nie rozkradną....?
-
43. Data: 2009-02-24 19:06:03
Temat: Re: [ZA POLSKĘ!!!] Fotoradary od dupy strony ... [FUT WARNING]
Od: TomN <s...@i...dyndns.org>
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0902241445520.2116@quad>:
> Przy *rzeczywiście ograniczonej* prędkości samochodów, jakby
> jeszcze stosować zasadę że "pieszy też człowiek i przejść musi",
> żadnych świateł by NIE POTRZEBA.
Gotfryd, zapraszam na Krakowskie Przedmieście/Kapucyńska w Lublinie
przy Galerii Centrum.
Kierujący tez człowiek i skręcić by *chciał*, i pojechać dalej, tylko
te lemmingi
--
Tomasz Nycz
[priv-->>X-Email]
-
44. Data: 2009-02-25 12:27:31
Temat: Re: [ZA POLSKĘ!!!] Fotoradary od dupy strony ... [FUT WARNING]
Od: futszaK <f...@g...com>
On Tue, 24 Feb 2009 17:17:39 +0100, "Piotr [trzykoty]"
<t...@N...o2.pl> wrote:
>>w ogóle przypadków, gdzie wprowadzenie dynamicznie >działających
>>ograniczeń prędkości rozwiązałoby problem bezpieczeństwa >jest bardzo
>>wiele
>To jest b.dobry pomysł. Szkoły, zakręty chronione znakiem ze względu na brak
>widzialności w nocy.
>Tylko czy w Polsce takich urządzeń nie rozkradną....?
radarów jakoś nie rozkradają, więc skąd pomysł że od razu rzucą się na
znaki ?
-
45. Data: 2009-02-25 12:31:30
Temat: Re: [ZA POLSKĘ!!!] Fotoradary od dupy strony ... [FUT WARNING]
Od: futszaK <f...@g...com>
On Tue, 24 Feb 2009 14:52:30 +0100, Gotfryd Smolik news
<s...@s...com.pl> wrote:
> Te pierwsze to te, które dają nie wiedzieć dlaczego (wiedzieć,
>konstruktorowi nie płacili za myślenie) dają długi timeout PRZED
>włączeniem zielonego pieszym.
kwestia ustawień. ja w myśl zasady że znaki/światła są dla ludzi a nie
odwrotnie, bym powiesił kamere i na podstawie zachowań
pieszych/kierowców optymalnie to ustawił
-
46. Data: 2009-02-25 12:33:56
Temat: Re: [ZA POLSKĘ!!!] Fotoradary od dupy strony ... [FUT WARNING]
Od: futszaK <f...@g...com>
On Tue, 24 Feb 2009 19:06:03 +0000 (UTC), TomN <s...@i...dyndns.org>
wrote:
>Gotfryd, zapraszam na Krakowskie Przedmieście/Kapucyńska w Lublinie
>przy Galerii Centrum.
>Kierujący tez człowiek i skręcić by *chciał*, i pojechać dalej, tylko
>te lemmingi
w takim miejscu to powinno być przejście podziemne a nie światła na
przycisk, w końcu galeria płaci potężne podatki, więc pieniądze na
rozbudowe/przebudowe infrastruktury komunikacyjnej są
przypominam, że dyskusja jest o stadach ograniczeń/fotoradarów na
drogach krajowych, nie zaś o ścisłych centrach miast