  • 1. Data: 2003-12-04 13:49:34
    Temat: Wznowienie działalności gospodarczej
    Od: "Aleksander" <s...@o...pl>

    Kiedyś prowadziłem działalność gospodarczą,
    zarejestrowaną w urzędzie miejskim w ewidencji działalności gospodarczej
    zawiesiłem ją 10 stycznia 2001. Nigdy NIE zarejestrowałem się w krajowym
    rejestrze sądowym przedsiębiorców. Teraz chcę wznowić działalność gosp.

    1) ile mam dni na poinformowanie ZUS i Skarbowego?
    2) ile mam dni na założenie rachunku bankowego?
    3) czy muszę rejestrować się w krajowym rejestrze albo w urzędzie miasta?
    4) mogę to zrobić ileś tam dni po wznowieniu działalności czy muszę przed?
    5) Jakie czynności muszę podjąć przed przyjęciem lub wystawieniem pierwszej
    Faktury VAT i czy moje zgłoszenie jako dobrowolnego płatnika VAT
    Zachowało aktualność czy też muszę je zaktualizować? ("Dobrowolnego"
    tzn. w 1998 roku sam chciałem być VAT-owcem, aby odliczać VAT z
    faktur dostawców. "Nie musiałem" w tym sensie, że nie przekraczałem
    progu, od krórego bycie VAT-owcem staje się obowiązkowe)
    6) Jakie są szacunkowe koszty wznowienia działalności i jaką część
    tych kosztów muszę ponieść przed przyjęciem pierwszej faktury?
    7) Czy dni w pkt 1) i 2) i 4) liczy się od przyjęcia czy od wystawienia
    pierwszej faktury czy może od innego zdarzenia?

    pozdrawiam

    Aleksander