  • 31. Data: 2011-05-29 21:10:28
    Temat: Re: Wystawianie faktur w czasie trwania zwolnienia L4
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-05-29 22:58, Marek Dyjor pisze:

    > Czy aby musi go zatrudnić na zapas czy wystarczy że zatrudni tylko do
    > wykonania działania awaryjnego?

    Wystarczy że do działania awaryjnego ale musi to zrobić ... przed chorobą :(
    Podpisanie umowy w trakcie zwolnienia jest dowodem na prowadzenie
    działalności ze wszelkimi konsekwencjami. :(

    --
    spp

  • 32. Data: 2011-05-31 23:33:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 May 2011, spp wrote:

    > Ale jak to sobie wyobrażasz? Że lekarz (bo któż by inny) wpisze 'chory na
    > 47.7% [np.])?

    [...]
    > No to gdzie problem?

    W tym, że nie może zarobić alfa*X i dostać *części* chorobowego.

    > Skoro _mimo_ choroby może zarabiać to rezygnuje z zasiłku chorobowego - to
    > nie jest karalne.

    No i w tym problem.
    Może wziąć 100%, a nie może wziąć np. 60% zasiłku, co mogłoby być
    opłacalne i dla niego i dla ubezpieczyciela.
    Oczywiście pod warunkiem, że lekarze nie wystawialiby "lewych" L4 :P

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2011-06-07 10:45:36
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl>

> [...]
    > Podpisanie umowy w trakcie zwolnienia jest dowodem na prowadzenie
    > działalności ze wszelkimi konsekwencjami. :(

    Ale głupoty wypisujesz. Firma zatrudniająca pracownika po prostu prowadzi
    działalność. Jak dla mnie ta oczywistość nie wyklucza by jednocześnie
    właścicielowi przysługiwało zwolnienie czy urlop, ale nie dochodziłem, więc
    może wyklucza.

  • 34. Data: 2011-06-07 16:19:04
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-07 12:45, niusy.pl pisze:

> [...]
    > prowadzi działalność. Jak dla mnie ta oczywistość nie wyklucza by
    > jednocześnie właścicielowi przysługiwało zwolnienie czy urlop, ale nie

    Nie zrozumiałeś.

    Ta firma nie ma żadnego innego pracownika poza właścicielem.
    W czasie choroby właściela może go zastąpić ktoś na umowę zlecenie ale
    właściel nie może podpisać takiej umowy bo:

    "Za pracę zarobkową uważa się wszelkie czynności zmierzające do
    osiągnięcia zarobku, choćby były to czynności nieobciążające w sposób
    istotny organizmu".

    Istnieją co prawda wyroki sądu które potwierdzają, że podpisywanie
    pewnych dokumentów, w szczególności w firmach jednoosobowych
    niekoniecznie wiąże z wykonywaniem działalności zarobkowej ale dotyczy
    to raczej czynności formalno-prawnych (np. podpisywanie deklaracji czy
    wymaganych przez prawo innych dokumentów). Nie sądzę aby przychylnie ZUS
    spojrzał na przedsiębiorcę który w czasie swojego zwolnienia zatrudnia
    zleceniobiorców. W każdym razie spór oparłby się o sąd.

    --
    spp

  • 35. Data: 2011-06-07 16:28:58
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Ta firma nie ma żadnego innego pracownika poza właścicielem.
    > W czasie choroby właściela może go zastąpić ktoś na umowę zlecenie ale
    > właściel nie może podpisać takiej umowy bo:

    Może więc niech zatrudni kogoś znajomego na umowę o dzieło/zlecenie na
    malutką kwotę. Ten będzie pełnił dyżur (teoretycznie) i raz na miesiąc
    wystawi fakturę - po upoważnieniu przez właściciela.
    Może tak będzie się lepiej opłacało.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof