  • 21. Data: 2011-05-29 05:01:16
    Temat: Re: Wystawianie faktur w czasie trwania zwolnienia L4
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No toż przecie SDD tłumaczy jak krowie na miedzy, że odbieranie zgłoszeń
    > awarii od klientów taką pracą jest.

    Nie zaprzeczam.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2011-05-29 16:29:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Czyli jeśli ktoś prowadzi DG polegającą na poradach przez telefon, to
    > może wg ciebie odbierac i być na zwolnieniu? Odbieranie telefonów
    > służbowych i dyzurowanie przy telefonie w ramach oczekiwania na
    > awarię, to już praca.

    przepisy nie przystają do rzeczywistości...

    warto zwrócić uwagę, że właścicielowi DG nie przysługuje wiele przywilejów,
    które ma pracownik.

  • 23. Data: 2011-05-29 17:12:33
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-05-29 18:29, Marek Dyjor pisze:

    > przepisy nie przystają do rzeczywistości...

    Jak najbardziej przystają.
    Albo chorobowe albo praca (zwróć uwagę że gotowość = możliwość podjęcia
    pracy w każdej chwili, choroba [wymagająca płacenia zasiłku] oznacza że
    ten warunek nie jest spełniony).

    > warto zwrócić uwagę, że właścicielowi DG nie przysługuje wiele
    > przywilejów, które ma pracownik.

    A pracownik nie ma przywilejów jakie ma właściel DG.

    --
    spp

  • 24. Data: 2011-05-29 18:21:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Jak najbardziej przystają.

    Niemniej jednak brakuje rozwiazan posrednich.

    Czyli np. kiedy bedac zdrowym jestem w stanie zarobic X zl, a bedac chorym
    jestem tez w stanie zarobic, ale tylko jakies alfa*X zl (0 < alfa < 1).
    W obecnym stanie prawnym moge wybierac tylko miedzy brakiem zwolnienia i
    placeniem pelnych skladek przy nizszych zarobkach albo zwolnieniem i marnym
    zasilkiem - oczywiscie mozna placic wyzsze skladki i miec wyzszy zasilek,
    ale jest przeciez gorna granica dobrowolnego chorobowego, ktora tez moze dla
    kogos byc marna kwota wobec jego potencjalnych zarobkow.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 25. Data: 2011-05-29 18:35:09
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-05-29 20:21, SDD pisze:

    > Niemniej jednak brakuje rozwiazan posrednich.

    > Czyli np. kiedy bedac zdrowym jestem w stanie zarobic X zl, a bedac chorym
    > jestem tez w stanie zarobic, ale tylko jakies alfa*X zl (0< alfa< 1).

    Ale jak to sobie wyobrażasz? Że lekarz (bo któż by inny) wpisze 'chory
    na 47.7% [np.])?

> [...]
    > ale jest przeciez gorna granica dobrowolnego chorobowego, ktora tez moze dla
    > kogos byc marna kwota wobec jego potencjalnych zarobkow.

    No to gdzie problem?
    Skoro _mimo_ choroby może zarabiać to rezygnuje z zasiłku chorobowego -
    to nie jest karalne.
    Odwrotnie tak.

    --
    spp

  • 26. Data: 2011-05-29 19:33:43
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.05.2011 20:21, SDD pisze:
    > Czyli np. kiedy bedac zdrowym jestem w stanie zarobic X zl, a bedac chorym
    > jestem tez w stanie zarobic, ale tylko jakies alfa*X zl (0 < alfa < 1).

    A osoba na UoP ma taką możliwość? takoż nie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2011-05-29 19:41:57
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > A osoba na UoP ma taką możliwość? takoż nie.

    Jest takie cos, jak zasilek wyrownawczy:

    http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=437

    Dosc rzadko stosowany w specyficznych sytuacjach, ale cos takiego
    funkcjonuje.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 28. Data: 2011-05-29 20:56:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    spp wrote:

    > Jak najbardziej przystają.
    > Albo chorobowe albo praca (zwróć uwagę że gotowość = możliwość
    > podjęcia pracy w każdej chwili, choroba [wymagająca płacenia zasiłku]
    > oznacza że ten warunek nie jest spełniony).

    a jeśli odbira telefony ale sam pracy nie wykonuje tylko komuś zleca?

  • 29. Data: 2011-05-29 20:58:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    SDD wrote:
> [...]
    >
    > Ale jak to zbiorcza?
    > Jesli obejmowac bedzie ona okresy gotowosci pokrywajace sie z okresem
    > przebywania na zwolnieniu to nic to nie da.
    > Preciez ZUS moze zechciec skontrolowac np. za 2 lata. I wtedy gucio
    > bedzie ich obchodzilo, czy te fakture wystawial jak byl zdrowy, czy
    > jak byl chory. Wazne bedzie za co jest ona wystawiona.
    > IMHO jesli tworca watku chce te kase od kontrahenta dostawac w czasie
    > choroby musi zatrudnic zleceniobiorce, zeby czarno na bialym wykazac,
    > jak sie z owej gotowosci zamierzal wywiazac, bedac niezdolnym do

    Czy aby musi go zatrudnić na zapas czy wystarczy że zatrudni tylko do
    wykonania działania awaryjnego?

  • 30. Data: 2011-05-29 21:02:41
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-05-29 22:56, Marek Dyjor pisze:

    > a jeśli odbira telefony ale sam pracy nie wykonuje tylko komuś zleca?

    Ale to nie jest właśnie praca?
    Nie obrażasz czasem pracowników Call Center?

    --
    spp