    From: "Michał B" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wyrok zaoczny
    Date: Thu, 22 Mar 2007 18:09:40 +0100

    Zawitał dzisiaj do mnie komornik, oświadczając że mam niezapłacone
    należności za wyrok w sądzie grodzkim.

    A sprawa była taka:
    Pod koniec 2005 roku zatrzymał mnie policjant w Radomiu i chciał mi wlepić
    mandat za wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych, ale z tego się
    wybroniłem bo do manewru wyprzedzania nie doszło bo zrezygnowałem jak
    zobaczyłem owe przejście a za nim radiowóż. Jak z tym mu nie poszło to
    stwierdził, że wypisujemy mandat za jazdę bez pasów bezpieczeństwa dla mnie
    i pasażera. Z tym do końca też mu nie wyszło bo pasażerka (moja żona) była
    akurat w ciąży i owszem jechała bez pasów, natomiast ja miałem zapięte pasy.
    Tłumaczyłem policjantowi że zasugerował się tym że pasażerka miała
    niezapięte pasy i mnie próbuje wmówić że ja też.
    Stanęło na tym, że nie chciałem przyjąć mandatu w wysokości 100zł i sprawa
    poszła do sądu grodzkiego w Radomiu.
    Na pierwszą rozprawę stawiłem się wraz z żoną i złożyłem wyjaśnienia,
    natomiast policjanta nie było.
    Później dostałem powiadomienie o drógiej rozprawie, na której nie byłem a
    następnie o trzeciej, na którą też nie pojechałem, bo stwierdziłem że są ta
    powiadomienia a nie wezwania. Dodatkowo to że jestem z Warszawy a droga do
    Radomia kosztuje mnie 50zł.
    Póżniej nic nie dostawałem, żadnych powiadomień więc uznałem że sprawa
    jeszcze gdzieś zalega albo została umożona.
    I oto dziś zjawił się komornik i chciał odemnie 230 zł. Długo z nim nie
    rozmawiałem bo się zdenerwowałem, i zostwwiłem go przy furtce a sam wróciłem
    do domu.
    Teraz moje pytanie brzmi co mogę zrobić w tej sytuacji
    Mam dać się okraść przez państwo w świetle chorego prawa?
    Czy mogę się jakoś od tego postanowienia śądu odwoływać?
    Komornikowi nie zapłace, ale pewnie sam mi wejdzie na pensje.
    Gdyby faktycznie jechał bez pasów to bym zapłaił tą 100 ale jak jestem nie
    winny to za co, a teraz to już jest 230.
    Czemu sąd dał wiarę jednemu policjantowi a nie dwóm osobą.
    Proszę o poradę co dalej mam zrobić
    Michał