  • 1. Data: 2002-04-07 17:02:23
    Temat: Wyrok ostateczny
    Od: "Zbychu" <d...@n...m>

    Jezeli urzad wydal wyrok ostateczny, to czy mozna sie od takiego wyroku
    odwolac? Czy w wypadku odwolania proces wykonania wyroku ostatecznego moze
    byc przerwany?

    Zbszek

  • 2. Data: 2002-04-07 22:17:12
    Temat: Re: Wyrok ostateczny
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article <3...@n...vogel.pl>, d...@n...m says...
    > Jezeli urzad wydal wyrok ostateczny, to czy mozna sie od takiego wyroku
    > odwolac? Czy w wypadku odwolania proces wykonania wyroku ostatecznego moze
    > byc przerwany?

    Urzad nie wydaje wyrokow tylko decyzje. Jezeli rzeczywiscie chodzi o
    decyzje ostateczna to co do zasady nie mozna sie od niej odwolac w
    zwyklym trybie administracyjnym (chyba ze wydana zostala przez organ
    naczelny lub SKO wowczas w termine 14 dni mozna zadac ponownego
    rozpatrzenia sprawy). Decyzje ostateczna mozna zaskarzyc do NSA w
    termnie 30 dni od daty doreczenia o ile wykorzystano administracyjny tok
    odwolawczy. Wniesieni skargi nie wstrzymuje wykonania decyzji ale NSA
    moze wstrtrzymac na wniosek skarzacego jej wykonanie o ile nie
    wstrzymanie wyrzadziloby znaczna szkode.
    Mozna natomiast zadac wznowienia postepowania lub stwierdzenia
    niewaznosci decyzji ostatecznej o ile zachodza przyczyny okreslone w art
    145 i odpowiedznio 156 kpa. Wsztrzymanie wykonalnosci decyzji moze
    nastapic jezeli okolicznosci wskazuja ze zostanie ona uchylona.
    Szczególne tryby weryfikacji decyzji ostatecznych okreslone sa w art
    154,155,161-163 kpa.

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 3. Data: 2002-04-08 11:51:51
    Od: "Zbychu" <d...@n...m>

    > Pozdrawiam
    > Daniel

    Bardzo dziekuje za odpowiedz! Mam teraz rozjasniona sytualcje.

    Pozdrawiam,
    Zbyszek