  • 1. Data: 2008-09-29 12:54:14
    Temat: Wypłata za szkodę OC w PZU
    Od: "danynxo11212" <d...@o...pl>

    Witam. Miałem dzisiaj kolizję z winy pojazdu który jest ubezpieczony w PZU.
    Porobił pan rzeczoznawca fotki i już sporządził kosztorys. na kwotę 3000 zł
    netto. Szkoda na moje oko wyglądała na więcej. Pojechałem do ASO Skody i
    chłopaki sporządzili kosztorys na kwotę 5 500 zł netto. Poinformowali mnie
    że PZU nie ma prawa wyliczać szkody z uwzgl 50% amortyzacji oraz że muszą
    wypłacić kwotę brutto. Czy ktoś przeszedł już drogę krzyżową (odwoławczą) z
    tym ubezpieczycielem i mógły podpowiedzieć jak sformuować takie pismo
    odwoławcze?

    podaję na wszelki wypadek emaila z prośbą o podesłanie wzoru odwołania
    powołującego się na obowiązujące prawo, paragrafy itp. Pozdrawiam
    Dodam że nie chcę naprawiać auta tylko wziąć odszkodowanie i w takim stanie
    go sprzedać. Niech ktoś sobie go lepi...

    d...@o...pl

    p.s. taką samą treść zamieściłem na pl.misc.samochody

  • 2. Data: 2008-09-29 13:33:56
    Temat: Re: Wypłata za szkodę OC w PZU
    Od: Grazyna <m...@g...pl>

    danynxo11212 pisze:
> [...]
    > go sprzedać. Niech ktoś sobie go lepi...
    >
    > d...@o...pl
    >
    > p.s. taką samą treść zamieściłem na pl.misc.samochody
    Radze oddac samochod do autoryzowanego zakladu, najlepiej zalatwiajacego
    naprawy powypadkowe bezgotowkowo - wtedy caly ciezar negocjacji z
    zakladem ubezpieczajacym spada na nich. A z doswiadczenia wiem, ze maja
    znacznie wieksza sile przebicia niz szary obywatel.

    Grazyna

  • 3. Data: 2008-09-29 15:35:44
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 29 Sep 2008 15:33:56 +0200, Grazyna <m...@g...pl> wrote:

> [...]
    >zakladem ubezpieczajacym spada na nich. A z doswiadczenia wiem, ze maja
    >znacznie wieksza sile przebicia niz szary obywatel.
    Grazyno, danynxo napisal wyraznie ze nie chce naprawiac auta,
    to po co mialby oddawac do autoryzowanego serwisu?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 4. Data: 2008-09-29 18:21:20
    Od: "Andy" <d...@d...de>

    "WAM" <n...@n...nopl.pl>

    > Grazyno, danynxo napisal wyraznie ze nie chce naprawiac auta,
    > to po co mialby oddawac do autoryzowanego serwisu?

    Kobieta za kierownica = kobieta za klawiatura ?

    Andy

  • 5. Data: 2008-09-29 18:23:38
    Od: Grazyna <m...@g...pl>

    WAM pisze:

    > Grazyno, danynxo napisal wyraznie ze nie chce naprawiac auta,
    > to po co mialby oddawac do autoryzowanego serwisu?
    >
    > WAM
    Uuuups, czytac nalezy ze zrozumieniem. Za szybko ,,przelecialam" tekst ;-)

  • 6. Data: 2008-09-29 18:26:16
    Od: Grazyna <m...@g...pl>

    Andy pisze:
    > "WAM" <n...@n...nopl.pl>

    > Kobieta za kierownica = kobieta za klawiatura ?
    >
    > Andy

    Hmmmmm, ciekawe kto z nas dwojga okazalby sie lepszym kierowca ;-))
    Szkoda, ze nie bedziemy mogli tego sprawdzic. Stawiam dolary przeciw
    orzechom, ze przegralbys ;-)))))
    Grazyna

  • 7. Data: 2008-09-30 05:58:49
    Od: "danynxo11212" <d...@o...pl>

    > Uuuups, czytac nalezy ze zrozumieniem. Za szybko ,,przelecialam" tekst ;-)

    ;) 5 odpowiedzi a ja dalej niczego się nie dowiedziałem :) Grażynko, wiem że
    ASO ma napewno większą siłę przebicia :( ale tak jak pisałem nie chcę go
    już naprawiać. Mam kalkulację naprawy wykonaną przez ASO Skoda na kwotę 6
    780 zł brutto. Czy to może byś "siła przebicia"? Tylko jeszcze coś trzeba do
    nich napisać i powołać się na jakieś paragrafy...

  • 8. Data: 2008-09-30 07:37:41
    Od: panoramiczny <p...@g...pl>

    danynxo11212 pisze:

> [...]
    > Skoda na kwotę 6 780 zł brutto. Czy to może byś "siła przebicia"? Tylko
    > jeszcze coś trzeba do nich napisać i powołać się na jakieś paragrafy...

    Z własnego doświadczenie w wojnie z PZU.
    Napisać odwołanie do Okręgu PZU (jednostka nadrzędna nad Inspektoratem),
    przedstawić swoje racje poparte wyliczeniami ASO (w rzeczywistych
    kwotach przywrócenia samochodu do stanu poprzedniego, nie wiem czy to
    brutto czy netto. Tyle ile byś musiał wyjąć z kieszeni i im zapłacić).
    Jeżeli nadal nie będzie odpowiedniego efektu, to wziąć to co dają, NIE
    PODPISYWAC ZADNEJ UGODY, następnie napisać wezwanie przedsądowe z
    żądaniem wypłaty reszty w terminie np.14 dni od daty doręczenia pisma,
    bo w przeciwnym razie będziesz musiał sprzedać samochód w takim stanie
    jaki jest, bo wypłacona kwota jest niewystarczająca do naprawy.
    Napisz też, że jeżeli nie spełnią żądania to skierujesz sprawę do sądu w
    wnioskiem o należą pozostałą część, powiększoną o odsetki (mają 14 na
    wypłatę części bezspornej i 30 dni jeżeli wymagało to dodatkowych
    wyjaśnień), oraz z pozwem złożysz wniosek o ODSZKODOWANIE za pozbawienie
    Cię możliwości korzystania z samochodu powiększone o odszkodowanie za
    zwiększone koszty używania samochodu zastępczego/taksówek. (ale to
    musisz udowodnić, że musiałeś mieć samochód i nie mogłeś jechać
    autobusem i musisz udowodnić poniesione koszty).

    Tylko czasami działa takie wezwanie przedsądowe.
    Jak nie zadziała, to kierujesz pozew do sądu (koniecznie), w pozwie
    piszesz o zwolnienie z kosztów sądowych i oczywiście wszystko co trzeba
    w takim pozwie.
    Gdy sprawa jest już w sądzie to bardzo często ubezpieczycielowi "mięknie
    rura" - chcą ugody, bo widzą że klient nie żartuje i na groźbach z jego
    strony się nie skończy.

    Panoramiczny

  • 9. Data: 2008-09-30 10:04:32
    Od: Bogdan <w...@p...onet.pl>

    danynxo11212 pisze:
> [...]
    > wypłacić kwotę brutto. Czy ktoś przeszedł już drogę krzyżową (odwoławczą) z
    > tym ubezpieczycielem i mógły podpowiedzieć jak sformuować takie pismo

    A może jakiś rzeczoznawca PZMOT uczestniczył nieraz w takich akcjach i
    wiele mógłby prywatnie powiedzieć ?

    Bogdan

  • 10. Data: 2008-09-30 10:15:41
    Od: "danynxo11212" <d...@o...pl>