  • 21. Data: 2009-03-07 19:09:17
    Temat: Re: Wypadek na lotnisku - odszkodowanie?
    Od: "VanVonVen" <vanvonven@USUN__TO.interia.pl>

    > Tylko w USA możesz zamówić gorącą kawę w McDonaldzie, następnie się nią
    > poparzysz, idziesz do sądu i dostajesz odszkodowanie.
    > Chcesz aby u nas też tak było?

    Chcialbym, aby w moim kraju ludzie zdawali sobie sprawe z czynow, ktore
    robia oraz byli za nie odpowiedzialni. Chcialbym rowniez, aby z drugiej
    strony, Ci ktorzy maja wplyw na bezpieczenstwo (pub;iczne), zdawali sobie z
    tego sprawe i rowniez znali zakres odpowiedzalnosci

    Podam Ci przyklad:

    - pewien urzad postawil wokol swojego terenu metalowe slupki, ktore mialy
    uniemozliwic parkowanie samochodom (pomijam juz fakt, ze tam parkowac nie
    powinny). Niestety byly na tyle slabo oznaczone, ze w nocy praktycznie byly
    niewidoczne. Pewna osoba przechodzac w nocy, przewrocila sie i zlamala reke.
    Kogo to jest wina?
    - wykonywanie przegladow, remontow w studzienkach kanalizacyjnych bez
    widocznego zabezpieczenia wejscia do studzienki.

    Jesli chcesz moge podac Ci jeszcze wiele innych przykladow

  • 22. Data: 2009-03-07 19:10:21
    Od: "VanVonVen" <vanvonven@USUN__TO.interia.pl>

    > oho, zaczyna sie, bo odpowiedź nie była po myśli i nikt po stłuczonym
    > miejscu główki nie pogłaskał.

    Prosze sprecyzuj swoja wypowiedz.

    Poza tym, jak na razie, tylko jedna osoba odpowiedziala wprost na moje
    pytanie.

  • 23. Data: 2009-03-07 19:14:48
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > Poza tym, jak na razie, tylko jedna osoba odpowiedziala wprost na moje
    > pytanie.

    Może też uderzył się w głowę lub prawnik wyczuwający żer?

    D.

  • 24. Data: 2009-03-07 19:16:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    boropi pisze:

    > Tylko w USA możesz zamówić gorącą kawę w McDonaldzie, następnie się nią
    > poparzysz, idziesz do sądu i dostajesz odszkodowanie.
    > Chcesz aby u nas też tak było?

    Akurat sprawa mcdonalda obrosła w wiele mitów, jak widać powyżej. W
    dużym skrócie można napisać, że:

    - to nie było zasądzone przez sąd odszkodowanie, tylko ugoda
    - problemem nie było to, że nieostrożna pani się oblała, tylko że kubki
    stosowane w mcdonalds nie były przystosowane do temperatury, w jakiej
    podawano te napoje. Tych spraw było więcej. Dopiero gdy adwokaci powódki
    znaleźli na to dowody, mcdonald's się ugiął i poszedł na ugodę.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2009-03-07 19:17:14
    Od: "VanVonVen" <vanvonven@USUN__TO.interia.pl>

    > Możesz mi poradzić, jak mam zabezbieczyć drzwi aby pracownik nie wsadził
    > palca w okolice zawiasu a potem nie zamknął drzwi?

    Zamontuj drzwi przesuwne :) Zeby sobie palca nie przytrzasnął, na końcu
    zamontuj gumę, albo jakas pianke :)

    > Ale jak już chcesz... gdyby tak było jak mówisz, to sędziowie w Sądach
    > Pracy musieliby być większymi idiotami niż ci, którzy wkładają palce gdzie
    > popadnie.

    Według mnie, po prostu malo osob stara sie wyegzekwowac swoje prawa w
    Sadach.

    Reszte Twojego watku pozwole sobie pominac, niczego sensownego do watku nie
    wnosi.

    Van

  • 26. Data: 2009-03-07 19:19:23
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > Pewna osoba przechodzac w nocy, przewrocila sie i zlamala reke. Kogo to
    > jest wina?

    To musi być podchytliwe pytanie bo odpowiedź jest oczwista (przynajmniej dla
    ludzi którzy nie wchodzą pod spadające szlabany).

    D.

  • 27. Data: 2009-03-07 19:21:34
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > Zamontuj drzwi przesuwne :)

    A przesuwnymi nie mozna sobie palca przytrzasnąć?

    D.

  • 28. Data: 2009-03-07 21:27:20
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Liwiusz pisze:
> [...]
    > podawano te napoje. Tych spraw było więcej. Dopiero gdy adwokaci powódki
    > znaleźli na to dowody, mcdonald's się ugiął i poszedł na ugodę.

    Przypomina mi się odszkodowanie dla kobiety, która włożyła pieska/kotka do
    mikrofalówki aby go wysuszyć.

  • 29. Data: 2009-03-07 23:59:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Daniel wrote:

    > To musi być podchytliwe pytanie bo odpowiedź jest oczwista (przynajmniej
    > dla
    > ludzi którzy nie wchodzą pod spadające szlabany).

    oczywiscie ze winny jest producent alkoholu. Do każdej flaszki powyzej
    5% powinna być dołączona darmowa taksówka.

  • 30. Data: 2009-03-08 00:01:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    VanVonVen wrote:

    > Zamontuj drzwi przesuwne :) Zeby sobie palca nie przytrzasn??, na koncu
    > zamontuj gume, albo jakas pianke :)

    wcześniej czy później jakiegoś sierotę te drzwi przytrzasną. I to na
    dodatek z obu stron, a nie tylko walną od góry.