  • 91. Data: 2008-07-19 13:18:23
    Temat: Re: Wypadek
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 19 Jul 2008 13:22:40 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ale w przypadku zdarzenia - różnica jest tylko i wyłącznie formalna.

    Tyle, że w przypadku pojazdu nieuprzywilejowanego owa nieformalna różnica
    może oznaczać przyczynienie się do zdarzenia i współwinę.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 92. Data: 2008-07-19 14:02:52
    Od: "inal" <n...@c...pl>

    "Nostradamus" <l...@p...fm> wrote in message

    > A jakie ma to znaczenie w omawianej sprawie??

    Różnorakie. Np. jeśli samochód nie miał OC to znajomy może ponieść
    spore koszty.

  • 93. Data: 2008-07-19 15:00:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Tyle, że w przypadku pojazdu nieuprzywilejowanego owa nieformalna różnica
    > może oznaczać przyczynienie się do zdarzenia i współwinę.

    Uzasadnienie?

  • 94. Data: 2008-07-19 18:48:42
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 19 Jul 2008 17:00:15 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Uzasadnienie?

    No to chyba proste: wpływ nadmiernej prędkości na wypadek. Zadzwoń na
    policję spytaj.

  • 95. Data: 2008-07-19 19:48:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > No to chyba proste: wpływ nadmiernej prędkości na wypadek. Zadzwoń na
    > policję spytaj.

    OK, a teraz wymyśl, jaka jest FIZYCZNA różnica wpływu na wypadek takiej
    samej prędkości w zależności od tego, czy pojazd uprzywilejowany, czy nie.

  • 96. Data: 2008-07-19 21:01:43
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 19 Jul 2008 21:48:07 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > OK, a teraz wymyśl, jaka jest FIZYCZNA różnica wpływu na wypadek takiej
    > samej prędkości w zależności od tego, czy pojazd uprzywilejowany, czy
    > nie.

    Taka sama jak różnica między pozbawieniem kogoś wolności na podstawie
    prawomocnego wyroku oraz bez wyroku.

  • 97. Data: 2008-07-19 21:16:23
    Od: "Marcin" <m...@i...pl>

    > Przede wszystkim powinien wziąć dobrego adwokata. Do niczego się nie
    > przyznawać. Współwina jest do udowodnienia.
    > Niech sprawdzi czy motor miał właczone światłai i aktualne badania. To
    > weszystko liczy się do współwiny. Sprawa jest drobna, ale może być
    > podstawą do roszczeń cywilnych np renta wiec lepiej dmuchać na zimne

    W takim wypadku kto musialby placic rente?ubezpieczenie (gdy ma OC ) czy
    kierowca ktory przegral sprawe o roszczenia cywilne?

  • 98. Data: 2008-07-19 21:45:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Jul 2008, Olgierd wrote:

    > Tyle, że w przypadku pojazdu nieuprzywilejowanego owa nieformalna różnica
    > może oznaczać przyczynienie się do zdarzenia i współwinę.

    Coś mi tu nie pasuje.
    O ile wiem, to *niezależnie* od karalności nieustąpienia pierwszeństwa
    pojazdowi uprzywilejowanemu przez pojazd nieuprzywilejowany, kierowca
    uprzywilejowanego *odpowiada* za złamanie przepisów, jeśli przyczyniło
    się ono do wypadku.
    Przekroczenie prędkości, w szczególności przekroczenie prędkości
    bezpiecznej (a nie maksymalnej wyznaczonej znakiem!) ma być jakimś
    wyjątkiem, czy czegoś nie wiem?

    pzdr, Gotfryd

  • 99. Data: 2008-07-19 22:02:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Taka sama jak różnica między pozbawieniem kogoś wolności na podstawie
    > prawomocnego wyroku oraz bez wyroku.

    Przeczytaj jeszcze raz pytanie, bo masz najwyraźniej problem z jego
    zrozumieniem.

  • 100. Data: 2008-07-21 09:47:27
    Od: "NSA" <N...@n...pl>

    > W takim wypadku kto musialby placic rente?ubezpieczenie (gdy ma OC ) czy
    > kierowca ktory przegral sprawe o roszczenia cywilne?

    OC jest ograniczone i nie obejmuje uszkodzeń ciała. Chyba masz na myśłi NW,
    ale one sa groszowe.
    Prawie zawsze jest to sprawca.