  • 21. Data: 2004-01-30 16:24:46
    Temat: Re: Wyniki egzaminow - ochrona danych osobowych
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    > PS: Jakby się ktoś pytał, jakie mam kompetencje do prezentowania
    > takiego wywodu :) <reklama mode on> Ustawą zajmuję się zawodowo od 1999
    > r. 2 lata pracy w GIODO, 3 lata w międzynarodowej kancelarii prawnej,
    > teraz na własny rachunek :) </reklama mode off> :)

    Danielu, a co powiesz o wynikach egzaminów maturalnych?
    Wystawianie ocen szkolnych jest jawne dla społeczności szkoły, pełni to też
    funkcję wychowawczą i motywującą uczniów do nauki (a wychowanie i nauczanie
    to dwa z trzech podstawowych zadań szkoły, na co są podstawy prawne) - ogół
    uczniów widzi, kto się uczył, a kto nie i jakie to ma potem odzwierciedlenie
    na maturze.
    Ostatnio jednak pojawiły się interpretacje, że wyników matur nie wolno
    dyrektorowi wywiesić na korytarzu szkolnym na przykład (nie mówię absolutnie
    o ich publikowaniu w Internecie - zaznaczam), bo narusza to u.d.o.

    Co o tym myślisz?

  • 22. Data: 2004-01-30 20:38:02
    Od: "Daniel Wieszczycki" <d...@N...pl>

    On Fri, 30 Jan 2004 16:24:46 +0000, Roman G. wrote:

> [...]
    > dyrektorowi wywiesić na korytarzu szkolnym na przykład (nie mówię absolutnie
    > o ich publikowaniu w Internecie - zaznaczam), bo narusza to u.d.o.

    Nie mam teraz czasu zerknąć do odpowiednich przepisów - może w weekend.
    Ale mechanizm działania jest ten sam. Jeżeli nie ma przepisu zezwalającego
    bezpośrednio na ujawnienie danych, albo chociażby pośrednio - np.
    mówiącego że od wyników może się odwołać każdy, kto wykaże interes (to
    czysta teoria - chodzi mi o fakt, że dla odwołania musi się jakoś z
    wynikami zapoznać) no to ujawniać nie wolno.

    Ja wiem jaka jest/była praktyka. Wyniki się wywiesza i tyle. A czy jest to
    zgodne z prawem - swoje zdanie wyrażę w weekend. W razie czego przypomnij
    mi mailem :)
    Pozdr.
    DW

  • 23. Data: 2004-01-30 22:28:05
    Od: "Acidos" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Daniel Wieszczycki" <d...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:pan.2004.01.30.00.52.27.857271@NOSPAMdancop.pl.
    ..

> [...]
    > samej ustawy o ODO. Proszę przeczytac mój post
    > wyżej - nie będę powtarzał dłuuugich wywodów.

    > Dobrymi intencjami jest piekło wybrukowane, aczkolwiek w tym wypadku nie
    > mają one nic do rzeczy. Uczelnia musi mieć wyraźną podstawę prawną do
    > danego postępowania z danymi osobowymi. Dokładny opis - patrz post wyżej
    > :)

    > A gdzie jest tak napisane? Czyżby dane dotyczące egzamiów były danymi
    > wrażliwymi? Albo udostępniane są za granicę do kraju pozaunijnego? Zgoda
    > nie musi być pisemna. Patrz post wyżej. :)

    Najlepiej zaproponować profesorowi, aby umieścił tylko rozszerzone
    inicjały(np.: Jan Kowalski - Ja.Ko.) i nr indeksu (tego chyba wszyscy nie
    znaja? - chociaz na wynikach z egzaminow wstepnych an studia bylo to
    podawanem, tak wiec moze to nie byc dobry pomysl). Ja sam tego doswiadczam
    jesli chodzi o wyniki z informatyki..a w razie czego zawsze mozna sie
    pojawic na dyzurze (a wlasciwie to i tak trzeba bo po wpis jeszcze :))

    pozdr,
    Pawel