  • 1. Data: 2005-04-26 04:21:37
    Temat: Wynajem mieszkania na firme
    Od: b...@b...pl

    Zostałem już prawie 5 lat temu zmuszony przez pracodawcę - do założenia
    działalności gospodarczej i wystawiania mu co miesiąc faktur - zamiast
    pobierania normalnych poborów.
    Teraz trochę pali mi się ziemia pod nogami - pod względem mieszkaniowym - i
    zastanawiam się, czy mi się nie opłacałoby wynająć mieszkanie na firmę, jak
    najbardziej legalnie - i puszczać sobie sporo opłat w koszta.
    Oczywiście była to "firma papierowa", bo jak chodziłem do pracy - to będę
    dalej chodził.
    Zależy mi tylko na tym, żeby właściciel lokalu nie potraktował mnie jakbym
    chciał założyć u niego punkt usługowy - bo ja przecież tak naprawdę będę
    szukał sposobu na mieszkanie (z zachowaniem działalność gospodarczej).
    Co mi radzicie?

    Tylko słyszałem, że w przypadku takiego manewru - czyli wynajmu lokalu na
    firmę - mam obowiązek odprowadzać jakiś podatek od nieruchomości potraktowanej
    jako lokal firmowy. Podatek ten podobno jest dość wysoki - uzależniony od
    obrotów - nie jest on sprawdzany tak pieczołowicie jak wpływy z tytułu podatku
    dochodowego - ale jak kontrola stwierdzi, że się go nie płaci - to jest nie
    wesoło.

    Ponadto właściciel mieszkania, który w tym momencie wynajmuje je legalnie - a
    w nie w szarej strefie - też musi odprowadzać taki podatek.

  • 2. Data: 2005-08-08 15:15:10
    Temat: Re: Wynajem mieszkania na firme
    Od: "Woqlski" <w...@i...net.pl>

    "Podatek od nieruchomości liczony od obrotu firmy" - pogubiłem się
    zupełnie...

    Forum Nieruchomości
    www.Forum.Woqlski.pl

  • 3. Data: 2005-08-08 22:21:09
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

  • 4. Data: 2005-08-08 23:28:17
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Tue, 9 Aug 2005 00:21:09 +0200, *Kazimierz Kotowicz*
    <news:dd8lt4$5r4$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Woqlski" <w...@i...net.pl> napisał w wiadomości

    Robi reklamę temu forum, na którym nie ma nic ciekawego.
    Mógłby i tu trochę popisać i się wykazać, ale nie reklamami!

    --
    Kaja

  • 5. Data: 2005-08-10 14:43:06
    Od: "Woqlski" <w...@i...net.pl>