  • 1. Data: 2005-04-26 06:07:23
    Temat: Postanowienie o zabezpieczeniu majątkowym ?
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    Witam,
    Czy prokurator w 1992r mógł wydać postanwienie o zabezpieczeniu majątkowym,
    które obejmowało skradzione auto?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-04-26 17:15:00
    Temat: Re: Postanowienie o zabezpieczeniu majątkowym ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alicja" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    A co to jest zabezpieczenie majątkowe? Samochód, jeśli pochodził z
    kradzieży, to najpewniej został zabezpieczony jako dowód w sprawie.
    Tymczasowe zabezpieczenie mienia - bo jak sądzę o to Ci chodzi - to
    instytucja, która z tego co pamiętam powstała później. Nie mam pod ręką
    przepisów, ale o ile się nie mylę, to weszła w życie wraz ze zmianą
    kodeksów karnego i postępowania karnego, a więc 1997 rok.

  • 3. Data: 2005-04-26 18:36:13
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

> [...]
    > przepisów, ale o ile się nie mylę, to weszła w życie wraz ze zmianą
    > kodeksów karnego i postępowania karnego, a więc 1997 rok.

    Samochód był mój i mi skradziono przed postanowieniem o zabezpieczeniu
    majatkowym.
    Czy telefon komornika wykonującego powyzsze zabezpieczenie do prokuratora
    jest wystarczający iz samochód bedacy własnoscią osoby xyz został zgłoszony
    na policji jako skradziony. W zwiazku z powyższym egzekucja w tym zakresie
    jest bezskuteczna. Czy powinienem otrzymać zawiadomienie o bezskutecznej
    egzekucji w tym zakresie?

  • 4. Data: 2005-04-26 18:39:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > przepisów, ale o ile się nie mylę, to weszła w życie wraz ze zmianą
    > kodeksów karnego i postępowania karnego, a więc 1997 rok.

    Zabezpieczenie majątkowe to instytucja która istniała od początku
    istnienia kodeksu postępowania karanego z 1969 roku - był to art. 248 i
    następne kpk z 1969 roku. Tymczasowe zabezpieczenie mienia tez było -
    art. 253 kpk z 1969 roku.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 5. Data: 2005-04-26 18:40:17
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

  • 6. Data: 2005-04-26 22:53:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > istnienia kodeksu postępowania karanego z 1969 roku - był to art. 248
    > następne kpk z 1969 roku. Tymczasowe zabezpieczenie mienia tez było -

    Nie upieram się, bo w tamtych czasach zajmowałem się czym innym. W
    każdym razie na pewno nie było tak powszechnie stosowane, jak obecnie.