  • Data: 2004-03-17 09:51:37
    Temat: Wymiana towaru na inny
    Od: "e-kran" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czytałem już archiwum grupy. Czy rzeczzywiście obecnie wymiana zakupionego
    towaru to jedynie dobra wola sprzedawcy ?
    Sytuacja jest taka: żona kupiła sobie płaszcz, za który zapłaciła kartą. W
    domu stwierdziła, że płaszcz jednak jej się nie podoba (a dokładnie, to jak
    tak stwierdziłem). Nazajutrz pomaszerowała do sklepu z prośbą o wymianę na
    inny, ewentualnie zwrot. I dostała odmowę, z tłumaczeniem (absurdalnym moim
    zdaniem):
    - że płaciła kartą więc na pewno nie można mówić o zwrocie (?)
    - że zakup przeszedł przez kasę fiskalną więc nic nie da się już z tym zrobić -
    czyli wymiana też nie wchodzi w rachubę (to akurat chyba jest bzdura ?)
    - że ich program komputerowy nie zezwala na zwrot (no ręce opadają...)

    W sklepie wisi oczywiście infomacja, że "po odejściu od kasy reklamacji się
    nie uwzględnia". Czy taki zapis nie jest sprzeczny z obowiązującym w Polsce

    rawem? Jak przekonać właściciela sklepu, bez zbytniego "pieniaczenia" się po

    jakichś urzędach, UOK itp.?

    Żona zostawiła płaszcz w sklepie, otrzymała odpowiedni kwitek i czeka na
    rozpatrzenie swojego postulatu. Poradźcie jak dalej rozmawiać w razie odmowy...

    Z góry dziękuję za wszystkie hints & tips

    W.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl