    From: maticus <l...@g...spamunielubie.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wykorzystanie rozkładów jazdy komunikacji miejskiej
    Date: Tue, 04 Mar 2008 23:52:28 +0100

    Witam

    Planuję wykonanie pewnego serwisu, do którego będą mi potrzebne rozkłady
    jazdy komunikacji miejskich. Zastanawiam się tylko, czy mogę, będąc w
    zgodzie z prawem, pobrać bazę danych rozkładów i ją wykorzystać bez
    żadnych ustaleń z firmą przewozową.

    Wydaje mi się, że nie powinno to być problemem, skoro jest to informacja
    dostępna publicznie, ale jako że prawo nie jest moją domeną, wolę
    zapytać, szczególnie że na niektórych stronach znajduję taką klauzulę:

    > Bez zgody MZK Tychy zabronione jest jakiekolwiek komercyjne
    > wykorzystywanie (kopiowanie, powielanie, udostępnianie w formie
    > fizycznej i elektronicznej) informacji zawartych w Serwisie
    > Internetowym MZK Tychy, a zwłaszcza rozkładów jazdy.

    Jednak na większości stron www na których można oglądać rozkłady takiej
    klauzuli nie ma. Pytanie - czy ona cokolwiek zmienia (w sensie - czy
    firma przewozowa może sobie zastrzec przetwarzanie i wykorzystywanie
    publicznie dostępnych rozkładów) ?
    Czy istnieje jakaś różnica jeśli mój serwis jest komercyjny bądź darmowy?

    Dzięki z góry za wszelkie odpowiedzi.

    --
    pozdrawiam,
    maticus