    From: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wydawnictwo zada ksera dowodu osobistego
    Date: Tue, 10 Nov 2009 09:02:41 +0100

    Witam,

    dla pewnego polskiego wydawnictwa przetłumaczyłem jakieś wierszyki.
    Wydawnictwo chcę, żebyśmy podpisali pisemną umowę. I wymaga, żebym
    załączył ksero dowodu osobistego. Ja oczywiście nie chcę komukolwiek
    przekazywać ksera dowodu osobistego. Mojej zgody więc nie ma (to dla
    tych, którzy by chcieli na odczepne napisać "jeśli się zgodzisz") i
    popiera mnie w tym czeskie prawo
    (http://www.oou.cz/index.php?file=dotazy/kopirovani_
    obcanskych-prukazu
    odst. 5).

    Jaka jest zasadność wymagania od tłumacza (obywatela czeskiego) ksera
    dowodu osobistego przez polskiego wydawnictwo? Jakie warunki musi
    polskie wydawnictwo spełniać, żeby mogło od tłumaczy wymagać ksera DO? I
    przechowywać (przetwarzać) je? Jakie przepisy prawne regulują te sprawy?
    Bo zdaje się, że dla tego wydawnictwa to jest normalną praktyką.

    Ludek