  • Data: 2004-11-27 15:07:28
    Temat: Wycofanie się z umowy
    Od: "ZB" <a...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Czy jest możliwość wycofania się z umowy, która została już podpisana,
    zapłacono, odebrano przedmiot umowy (projekt), itd.

    Problem polega na tym, że nie do końca produkt końcowy spełnia oczekiwania
    zleceniodawcy (zleceniodawca stwierdził to dopiero teraz), zleceniobiorca (w
    tym wypadku ja) nie ma możliwości (ochoty) podchodzić do tematu raz jeszcze.
    Krótko mówiąc chodzi o to aby unieważnić podpisaną umowę, zwrócić pieniądze
    zleceniodawcy i zapomnieć o całej sprawie.

    Wiem (domyślam się), że w tej sytuacji chroni mnie podpisany papier, z
    którego wynika, że wina nie leży po mojej stronie, ponieważ 'produkt' został
    odebrany bez zastrzeżeń. Chciałbym jednak uniknąć konfliktu ze zleceniodawcą
    i dlatego nie chcę pozostawić tego tak jak jest.

    Jak wygląda kwestia formalna? Co z fiskusem? Podpisana została umowa o
    dzieło. Ja nie prowadzę działalności gospodarczej. Zleceniodawcą jest urząd
    gminy.

    Proszę o poradę.
    Dziękuję
    ZB