  • 1. Data: 2007-08-20 18:08:14
    Temat: Wybor sprzedawcy energii elektrycznej
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    Pytanie dotyczy prawa energetycznego (skorzystania z uprawnień
    przysługujących od 1 lipca) - nie znalazłem właściwszej grupy.
    Cytat z http://www.ure.gov.pl/portal/or/20/22/ brzmi zachęcająco:

    =====
    PRAWO WYBORU SPRZEDAWCY (zwane zasadą TPA) - gwarantuje każdemu odbiorcy,
    który znajdzie innego partnera w handlu energią - że jego kontrakt
    zostanie zrealizowany.

    To znaczy, że Spółka Dystrybucyjna nadal przesyła prąd, ale już nie musi
    być jego sprzedawcą.

    Dziwne, ale prawdziwe.
    =====

    Wybrałem sobie sprzedawcę i taryfę (w porównaniu do dotychczasowego,
    oszczędność ok. 20% - znacznie tańsza druga taryfa, także weekendy),
    po czym zwróciłem się z prośbą o informację, jak zostać klientem.
    Po dość długim czekaniu dostałem odpowiedź, że właściwie to nie są
    zainteresowani, bo im się nie opłaca, przygotowują nową ofertę itp.

    Czy jeśli będę nalegał, że chcę skorzystać z aktualnej oferty (bo
    mnie się opłaca), czy mogą zgodnie z prawem odmówić zawarcia ze mną
    (konsumentem - energia dla gospodarstwa domowego) umowy sprzedaży
    energii? Czy taryfa dla sprzedaży energii (zatwierdzona przez URE
    i opublikowana) jest ofertą w rozumieniu prawa?

    Marek

  • 2. Data: 2007-08-20 22:57:32
    Temat: Re: Wybor sprzedawcy energii elektrycznej
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    MM pisze:

> [...]
    > Po dość długim czekaniu dostałem odpowiedź, że właściwie to nie są
    > zainteresowani, bo im się nie opłaca, przygotowują nową ofertę itp.

    tak z czystej ciekawości zapytam. jaki nowy dostawca i region kraju??

  • 3. Data: 2007-08-21 06:36:26
    Od: "Maaciek" <m...@e...pl>

    dobrze przeliczyles wszystkie opłaty z taryfy? a szczegolnie za przesył?

  • 4. Data: 2007-08-21 22:30:14
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    Piotr <p...@w...pl> wrote:

    > tak z czystej ciekawości zapytam. jaki nowy dostawca i region kraju??

    ENERGA G12w -> LUBZEL G12NW, okolice Gdańska - ale moja sytuacja jest
    specyficzna, każdy musi sam sobie policzyć co się opłaca. Oczywiście
    oszczędność 20% dotyczy energii, nic się nie zmienia z dystrybucją.

    Marek

  • 5. Data: 2007-08-22 19:24:12
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    MM pisze:

> [...]
    > specyficzna, każdy musi sam sobie policzyć co się opłaca. Oczywiście
    > oszczędność 20% dotyczy energii, nic się nie zmienia z dystrybucją.

    no faktycznie taryfa nocna jest nie do pobicia przez inne spółki
    dystrybucyjne. natomiast z dzienną jest odwrotnie.
    odnośnie twojego pytania o odmowę zawarcia umowy popytam się jutro jak
    będę w pracy.

  • 6. Data: 2007-08-23 20:29:48
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Piotr pisze:
> [...]
    > dystrybucyjne. natomiast z dzienną jest odwrotnie.
    > odnośnie twojego pytania o odmowę zawarcia umowy popytam się jutro jak

    heh, nie wiem jak to wytłumaczyć. teoretycznie,nowy sprzedawca nie może
    odmówić zawarcia z tobą umowy, ale niby jeśli jest to dla niego
    nieopłacalne(??), to nie musi też jej podpisywać. taką informację
    udzielił mi gość, który w naszej firmie jest najbliżej tego problemu.
    szczerze mówiąc gdy go o to zapytałem, to widziałem niemałe zmieszanie
    na jego twarzy. sam nie wiedział chyba do końca jak to wyjaśnić.
    szczerze mówiąc w naszej firmie (konkretnie w naszym rejonie) nikt nie
    rozwiązywał jeszcze umowy, aby kupować energię od innego dostawcy.

    a spróbuj może dowiedzieć się coś na ten temat w inny sposób. zadzwoń do
    swojego sprzedawcy i powiedz że jesteś z lublina i chciałbyś od nich
    kupować energie. zobaczysz jak to zadziała w drugą stronę.